Kiitos. Joo, pelkästeen tuo oli mideille mutta seuraavaksi tehoa annetaan reilusti, n.3kw . Nämä minun elementit ovatkin enemmän keskiääniä kuin midejä (mm FS=130hz), ja kyllä sieltä midiäkin lähti mutta onko mikään tarpeeksi? Varsinkaan kun vaihto parempiin ei ole muutakuin siitä kiinni, että edellisistä pääsee suurinpiirtein eroon. Sullahan on muutenkin S-A parhaat midit käytössä ja vieläpä Nd moottoreilla?
Edit. Niin, jos jakoa laskee alemmaksi tai tehoa antaa lisää, loppuu liikerata väkisin kesken. Noissa ei ole lineaarista kuin muutama milli, ja mekaaninen maksimikaan ei ole kovin hääppöinen. Katsellaan kun saadaan uudet midit samalla teholla soimaan niin kerron kyllä että oliko muutosta vai ei.
No nyt alkaa kuulostaa hyvältä tehon tarjoilun puolesta Juu,SA:n NeoProthan siellä on ja tehoa nimellisenä tarjoilen sen 250w per pannu (kytkyt lankuilla 2ohm/kanava)..että aikalailla samaa luokkaa mitä sulla tuloillaan ja se on melko soppeli määrä Itsellä nyt kun laitteiston purkailin ja sitten tein taas vähän uutta, niin sai nakata midien alasuodot 58hz tienoolle 18db(vai 24db) jaolla niin saa nyt nautiskella lahkeen lepatuksesta ainakin talven ajan..jää vaan pirun helposti yks 12":n jalkoihin ;D Jännä nähdä miten nuo rupeaa sulla rytkimään tehon ja refleksin kanssa http://www.youtube.com/user/IIsonyII1?feature=mhum
No nyt alkaa kuulostaa hyvältä tehon tarjoilun puolesta Juu,SA:n NeoProthan siellä on ja tehoa nimellisenä tarjoilen sen 250w per pannu (kytkyt lankuilla 2ohm/kanava)..että aikalailla samaa luokkaa mitä sulla tuloillaan ja se on melko soppeli määrä Itsellä nyt kun laitteiston purkailin ja sitten tein taas vähän uutta, niin sai nakata midien alasuodot 58hz tienoolle 18db(vai 24db) jaolla niin saa nyt nautiskella lahkeen lepatuksesta ainakin talven ajan..jää vaan pirun helposti yks 12":n jalkoihin ;D Jännä nähdä miten nuo rupeaa sulla rytkimään tehon ja refleksin kanssa
Tilan kanssa vaan meinaa tulla ongelmaa, uudet akut vie korkeudessa enemmän tilaa, mutta muuten virtajärjestelmä yksinkertaistuu. Konttia tosiaan rakenneltu uuteen uskoon ja nyt mahtuu maksimissaan 4 vahvistinta, ellei sitten D-luokkalaisia laita päällekkäin pienen ilmaraon kanssa niin sitten mahtuisi jopa 6kpl. Kuvaa ei ole, lähinnä klo 19 jälkeen tapahtunut rakentelut niin pimeässä otettuja viitti tänne laittaa.
No, rakentelut menikin jo hyvällä mallilla kunnes kävi näin:
Naapuri kolautti 3 aikaan yöllä kylkeen... Takaovi ei lähde auki ja takalokari hieman muuttanut muotoaan. Asiasta sovittu jo sekä vahinkoilmoitus vetämässä syyllisen piikkiin. Ei tuo paha ole, mutta samanlaisen orkkiskuntoisen auton "arvo" huomioon ottaen ei tiedä mitä tulee tapahtumaan. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Heh. Tuon "kolarin" jälkeen autossa paloi airbagin valo satunnaisesti. Autoa vahinkoarvioon ajaessa keskiviikkona, pamahti kesken ajon apukuskin penkin Airbagi. Pikkuisen säikähti ja piti hetken tuulettaa kun kabiini täynnä savua jne. Eivät tehneet mitään arviota korjauksesta koska auto ei ole vakio kuntoinen, ja nyt vakuutusyhtiön tarkastaja täytyy vielä tulla katsomaan. Korjaamolla sanottiin etteivät todennäköisesti ala korjaamaan ollenkaan koska tulisi liian kalliiksi. Odotettavissa on siis korjausraha tai lunastus.
Airbagin lauetessa myös ovipaneliin tuli ammottava reikä.
Konttiin saapui myös vähän täytettä, piti tulla myös toinen S-6004 mutta kaupat peruuntuivat sekä etupää elementtien osalta toistaiseksi edelleen sama koska myös näiden (8-F) ostajasta ei ole kuulunut mitään. Mutta eipä tuo haittaa, mielessä oli että etupää saattaa pysyä samana ja lyödään bassoille tehoa oikein kunnolla. Nyt tässä testailtu 4kw luokkatehoilla noita powersafe 170 akkuja (2kpl) niin ei alle 12v jänöt tipu ja akut ovat ladattu yhden kerran 3 viikoa sitten, eivät ole siis auton latausjärjestelmässä kiinni.
Tuohon alas tulee molemmat D4s ja ylös 2x S-6004 mutta tämä nyt väliaikaisesti ollut tuossa alhaalla kun tämän auton kohtalo ei vielä ole selvillä niin eipä paljoa innosta tekemään.. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
kun bägi laukes niin on lunastus aika todennäköinen...
Päätös asiassa tuli: Korjausrahaan päädyttiin. Auton korjaus korjaamolla olisi kustantanut 4700e johon vak.yhtiö ei suostunut auton arvon vakio kuntoisena ollessa n.2,5Ke. Tämä on helppo ymmärtää. No korjausrahaa tuli ja auto pysyi itsellä johon olen suht tyytyväinen kyllä. Vielä on viikko töitä ja sitten 2 viikkoa vapaata jolloin tarkoitus ainakin tuo ovi ja penkit vaihtaa, tuo takalokarin korjaus täytyy sitten ajoittaa johonkin väliin.
Sain myös hommattua toisen S-6004 päätteen ja nyt tarkoitus on löytää parempi maalisävy että sopisi paremmin noiden D4s päätteiden kanssa tuonne konttiin. Tässä ollut mielessä hommata 2kpl D4s päätteitä lisää ja soitella yhtä bassoa per pääte 2ohmin kytkyllä. Tuossa olisi se hyväpuoli että saa tehot ilman lisäkennoja sekä 4000w että 5500w luokkiin helposti, ja jospa sitä kävisi piikkiäkin soittamassa jonku +160dB huvin vuoksi sen +14kW luokkatehon turvin kytkyä muuttamalla. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Veikkaisin, että to-do-listalta löytyy porttien sipistelyä, tiivistämistä, lisävaimennusta... Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Ainakin tehoa on siis luvassa. Mitäs muutoksia on kotelon osalle suunnitteilla?
Hartsa kirjoitti ...
Toivottavasti päivitys pahvista vaneriin
Veikkaisin, että to-do-listalta löytyy porttien sipistelyä, tiivistämistä, lisävaimennusta...
Haluaisin tehdä vaikka mitä, mutta autossa tulee painoraja jo vastaan joten painoa ei voi ottaa juuri enempää.
Kotelo on vähän niin ja näin. Jos pahvilaatikko soi 155, soiko vanerinen 155,1 ? Loppujen lopuksi tämä on katuauto eikä kilpuri..
Hartsa tiesi oikein, mutta vaimennuksen tilalle tulee/vaihtuu sääntöjen puitteissa 6mm alumiini lattaa, uskoisin tuon antavan enemmän jäykkyyttä ja vähentävän painoa ainakin etuovista joissa on 6-8 kerrosta mattoa..... 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
mikä sielä autossa painaa noin paljon et tuleekilot vastaan?? ei 4 bassoa.akut.kotelo ja lankut voi painaa niin paljon tai sit pösös on kantavuus sika pieni Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus