mikä sielä autossa painaa noin paljon et tuleekilot vastaan?? ei 4 bassoa.akut.kotelo ja lankut voi painaa niin paljon tai sit pösös on kantavuus sika pieni
525kg on kantavuutta rekisteriotteen mukaan. Bassot painaa 23 x 4= 92kg. Kotelo painaa +100kg. Akuista tulee 2 x 67kg. Pelkät etuovien elementit +32kg. Vaimennusta on yli 10 neliötä +40kg. Kaapelointi painoi joskus kun laatikon punnitsin niin yli 25kg ja sitä on nykyään enemmän.
Nämä yhteenlaskettuna tulee n.423kg ja tässä ei ole laskettu edes päätteitä vielä mukaan joista tulee 20-30kg ainakin. Tuohon kun menee kyytin 1 x 80kg aikuinen niin paino menee jo ylitse sallitun, puhumattakaan kahdesta aikuisesta sekä kahdesta lapsesta + tavaroista..
Edit. Sen verran voin vielä auton painosta kertoa, että vuosi sitten kesällä katsastuksessa katsuri käytti auton vaa'alla, vaaka näytti 320kg painoa vakiota enemmän. Tällöin kantavuutta jäi 205kg ja meinasi kirjottaa papereihin että auto on kolme paikkainen. Silloin kontissa oli ainoastaan 280l kotelo sekä 2 x 18" bassot, 1 x S-6004 ja S-2604 sekä D6 ja akkuina 3 x 16kg vesiakut sekä tietysti sama etupää kuin mikä on nytkin paikallaan.. Nyt on isompi kotelo, 2 bassoa enemmän ja akut painaa n.100kg enemmän. Voi olla että paino menee jo nyt lähemmäksi 500kg tyhjänä.
[ Muokattu perjantai 19 joulukuu 2014, 04:27 ] 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Näillä näkymin etupää pysyy samana, vielä ei ole varmaa pysyykö noi 6" aeroportit ovissa vai ei, vai onko parempi laittaa niihinkin elementit.
Nyt kun tuli uudet subikompensaatio taulukot, meni homma jännäksi. Nimittäin Stock HC4000w voisi mennä 4 elementillä ja kahdella päätteellä (0,82ohm per kone), kompensaatiota silloin ylitehosta -0,33db sekä bassoista -0,1db. Mutta jos käyttääkin kolmea bassoa ja kolmea lankkua (1.64ohm per kone), silloin saisi tehohyvitystä +0,29db sekä subihyvitystä +0,2db.
Helpointa olisi rakentaa yhteen luokkaan sopiva niin saisi seinän modattua kolmelle bassolle symmetrisemmäksi, toisaalta kolmella bassolla pääsisi semiunl 3500w pienellä teho ja subikompuralla mutta stock hc4000w sekä semi 5500w on ne houkuttelevammat luokat jotenka seinässä täytyy pitää neljännelle bassolle optio..
Tuli harjoiteltua maalausta joulunpyhinä tuohon toiseen S-6004. Nyt alkaa näyttää samalta sävyltä kuin mitä D4s perusväri on. Ja tämä riittää itselleni myöskin.
Tässä on pohdittu kotelon uudelleen tekoa kunnon materiaalista. Mutta itseäni lähinnä mietityttää se työnmäärä suhteessa luvun nousuun koska muitakin osa-alueita täytyisi parantaa joissa on vielä tekemistä. Jos auto olisi pelkkä kisa-auto niin tuskin tarvitsisi kahta kertaa asiaa miettiä..
Näin uudenvuoden kunniaksi, paljonko vielä luku nousee ensikaudella vai oliko tässä kaikki mitä tästä setistä voi saada irti? Jos vertailuun ottaa TP-Importin SE tuloksen 5500w luokassa niin 1,7db uupuu lukua. Mielestäni tuo on aika pieni ero jos miettii kuinka vakio auto onkaan kyseessä..
[ Muokattu tiistai 30 joulukuu 2014, 11:28 ] 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
mikä sielä autossa painaa noin paljon et tuleekilot vastaan?? ei 4 bassoa.akut.kotelo ja lankut voi painaa niin paljon tai sit pösös on kantavuus sika pieni
525kg on kantavuutta rekisteriotteen mukaan. Bassot painaa 23 x 4= 92kg. Kotelo painaa +100kg. Akuista tulee 2 x 67kg. Pelkät etuovien elementit +32kg. Vaimennusta on yli 10 neliötä +40kg. Kaapelointi painoi joskus kun laatikon punnitsin niin yli 25kg ja sitä on nykyään enemmän.
Nämä yhteenlaskettuna tulee n.423kg ja tässä ei ole laskettu edes päätteitä vielä mukaan joista tulee 20-30kg ainakin. Tuohon kun menee kyytin 1 x 80kg aikuinen niin paino menee jo ylitse sallitun, puhumattakaan kahdesta aikuisesta sekä kahdesta lapsesta + tavaroista..
Edit. Sen verran voin vielä auton painosta kertoa, että vuosi sitten kesällä katsastuksessa katsuri käytti auton vaa'alla, vaaka näytti 320kg painoa vakiota enemmän. Tällöin kantavuutta jäi 205kg ja meinasi kirjottaa papereihin että auto on kolme paikkainen. Silloin kontissa oli ainoastaan 280l kotelo sekä 2 x 18" bassot, 1 x S-6004 ja S-2604 sekä D6 ja akkuina 3 x 16kg vesiakut sekä tietysti sama etupää kuin mikä on nytkin paikallaan.. Nyt on isompi kotelo, 2 bassoa enemmän ja akut painaa n.100kg enemmän. Voi olla että paino menee jo nyt lähemmäksi 500kg tyhjänä.
No on sielä painoa .tosin kukaa laske mitää johtoja tai vaimennuksia painoon mitä on porukka painoa laskenu autosta mutta eipä se paljoa tota painoa laske ..ei kauheesti oo kg tollasessa autossa papereissa kyllä..tuntuu et uudet autot on paljon hepposempia sen suhteen esim farkku matukkaa sai mun paperin mukaa laitella yli 500kg oliko 560kg jos oikeen muistan koska se setti mitä sinne piti laittaa jäi ton alle kevyesti ja perä ei edes laskenut juuri vakiosta
Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus
En kyllä heti lähtis koteloa purkamaan ainakaa minä.korkeintaa parantaa entistä koteloa jollain tapaa .koska sieltä voi tulla hyvinkin äkkiä pettymys ja soi pari deppaa huonommin Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus
Minä taas purkaisin koko komeuden pois, jos yhtään epäilyttää. Samoilla suunnitelmilla voisi sitten tehdä ihan "oikeasti" kunnollisen ja itseä tyydyttävän kokonaisuuden. Monesti ensimmäinen versio sisältää kuitenkin erilaisia kompromisseja joita voi sitten parantaa uudessa versiossa. Jos tekisin vielä uuden seinäversion, niin toteuttaisin sisäpuolisen tuentojen kiinnityksen vielä eritavalla. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Eikö kukaan muu täällä ole huolissaan auton kantavuudesta kuin minä? Lähinnä säännöt antaa myöden laittaa autoon vaikka 1000kg ylimääräistä painoa jos vaan uskaltaa ajaa sakkojen/kestävyyden uhalla kisoihin. Tämä antaa etulyönti aseman sille joka näin tekee.
Joka tapauksessa päätin että tähän autoon ei lisää painoa tule, haluan pysyä kantavuuden rajoissa joten tämä projekti päättyy tähän. Siirryn tekemään muita juttuja ja ehkä joskus kisaan, joskus en. (Jos joku luulee että sain sakot tai jotain hajosi niin näin ei käynyt).
Onnea ja menestystä muille kisaajille tuleville kausille. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Älä hyvä mies nyt ihan noin vain lopeta. Eikös sinulla ole laitteisto valmiina? Mikä sen paino on? Mitä siitä jää jäljelle käytettäväksi? Tällä jäljelle jäävällä painolla sitten kotelo. Kotelon miettiminen mahdollisimman kevyesti mutta jäykäksi. Jäykistäminen rakenteellisesti, muodoin ja kaikin mahdollisin keinoin. Ilmeisesti kantavuutta ei voi lisätä vaikka henkilöpaikkalukua vähentämällä? Onko laitteisto mietitty täysin lukkoon, eikä muutoksiin olisi mahdollisuutta. Tai sitten yhtenä vaihtoehtona olisi ostaa toinen auto pelkästään musiikkivehkeitä varten. Tähän vaikka joku farmari tai tila-auto. Ja sitähän voisi käyttää kisoissa vaikka siirtokilvin jos ei muuten ole tarvetta pitää jatkuvassa käytössä. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Älä hyvä mies nyt ihan noin vain lopeta. Eikös sinulla ole laitteisto valmiina? Mikä sen paino on? Mitä siitä jää jäljelle käytettäväksi? Tällä jäljelle jäävällä painolla sitten kotelo. Kotelon miettiminen mahdollisimman kevyesti mutta jäykäksi. Jäykistäminen rakenteellisesti, muodoin ja kaikin mahdollisin keinoin. Ilmeisesti kantavuutta ei voi lisätä vaikka henkilöpaikkalukua vähentämällä? Onko laitteisto mietitty täysin lukkoon, eikä muutoksiin olisi mahdollisuutta. Tai sitten yhtenä vaihtoehtona olisi ostaa toinen auto pelkästään musiikkivehkeitä varten. Tähän vaikka joku farmari tai tila-auto. Ja sitähän voisi käyttää kisoissa vaikka siirtokilvin jos ei muuten ole tarvetta pitää jatkuvassa käytössä.
Kyllä laitteisto on täysin kasassa ja paikallaan nytkin asennettuna. Laitteiden paino on n.320kg. Kantavuus on 525kg eli jäljelle jää n.205kg. Tuohon pitäisi saada kotelo sekä vähintään 2 aikuista joten kotelo saa painaa n.40kg. Ymmärrätkö mikä menee jo tässä kohtaa pieleen? Onhan takaata purettu kaikki ylimääräinen + vararengas mutta tuon "kevennyksen" haukkaa jo pelkkä vaimennus.
Kantavuus on sama, oli se 2-paikkainen tai 7-paikkainen. Laitteisto 5500w luokkaan painaa saman verran oli sitten 9 x 12" XTR- tai 4x18" SPL-sarjan bassot. Lankkuina olisi jokatapauksessa D4s 2 - 4kpl riippuen kytkystä. Lähes sama paino tulee HC4000w luokkaan jossa mahdollisuus olisi ottaa yksi basso pois mutta ei se tilannetta pelasta.
Eipä ole paikkaa säilyttää kisa-autoa eikä siinä mielestäni ole järkeä rakentaa kahta autoa.. Ja edelleen se auto olisi tieliikenne kelvoton painon puolesta vaikka kuinka olisi siirtokilvet.
Jos joku muu keksii miten tehdä kotelosta tukeva, sekä kevyt n.40-50kg niin voi ehdottaa toki.
Edit. Tutkittuani asiaa, auton omaan massaan sisältyy nesteet 90% täynnä sekä kuljettaja (75kg).
[ Muokattu tiistai 06 tammikuu 2015, 21:05 ] 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)