Demot saat kyllä antaa, kuulemma aika kovaa soi etupää sulla!!
Heheh, kyllä minun mielestä on kivempi soittaa kun on vastustajakin eikä aina yksin kuten viimeset 3 kisaa :/ Kyllä minuakin jännittää kohdata +2,6db kovempaa soiva vastustaja.
Onhan noita demovoittoja tullut jokaisesta kisasta, mutta eiköhän Finaaleissa joku soita kuitenkin lujempaa. Milloin muuten passatissa nähdään demosetuppi? Olisi kiva soitella samanluokan kesken demoa 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Finaalit takana. Mukava reissu oli, ja tuonnehan lähdettiin ainoastaan muiden kannustuksen ansiosta koska luku oli mitä oli. Puuttui 2,7db kärjestä. No lauantaina soitteltiin vaisu 153,8db vajailla akuilla ja jne. Sunnuntaille laitoin vaimennusta takaisin mistä olin aiemmin sitä poistanut ja laitoimme myös toisen 2v kennon koska yksi kenno ei kestänyt yli 5kw otto virtoja notkumatta. Näillä eväillä lähdettiin semi kierrokselle josta lukua tulikin kivasti 155,0db. Oma tavoite tälle vuotta oli juurikin tuo maaginen 155 ylitys ja siihen se jäikin. Finaalikierrokselle lähdettiin TP-Importin Tonia vastaan 0,6 erotuksella Tonin hyväksi. Soiton alettua en nähnyt taulusta mitään koska tukiessa pää tärisee niin paljon että ei saa mitään selvää luvuista, yllätys oli suuri kun tajusin voittaneeni luvulla 155,0db. Tonilla meni päätteet prottiin kuten hän jo toisessa topicissakin mainitsi. Tästä tuli ensimmäinen SM1 mestaruus itselleni ja BigBoys Demokisa SM2.
Monelta suunnalta olen kuullut ettei C-Pilarista voi soittaa lujaa, mutta minun mielestäni +155 luvun soittaminen ja monen seinä-auton taakse jättäneenä ei voi muuta todeta, kuin että toimii. Tuossa on myös muitakin hyviä puolia, kuten auton käytettävyys ja äänenlaatu/tarkkuus joka tuosta seinästä irtoaa. Tiedän että tämä on raakile, testikoteloksi silti oikein onnistunut kun mentiin sillä periaatteella että nopeasti kasaan ja testaamaan toimiiko se yhtään sinnepäin edes. Seuraavakin kotelo tulee olemaan täysin samassa kohdassa, katsotaan sitä sitten talven aikana.
Pösö.
Livekäyrä.
[ Muokattu maanantai 15 syyskuu 2014, 19:47 ] 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Tässä on taas hieno esimerkki kovasta työn tekemisestä, siitä miten lopulta palaset alkavat loksahdella kohdalleen ja tuottaa tulosta. Jesse teki paljon muutoksia, joista osa toimi paremin ja osa huonommin. Huononnuksista Jesse korjasi kurssia ja seuraava muutos toi yleensä jo lisää lukua. Viimehetkille jääneet kokeilut toimivat näköjään huiman hyvin. Vielä elokuun lopussa Jessen oma tavoite 155dB kuulosti aika utopistiselle, mutta tavoitteiden aikoo olla korkealla, jos aikoo Tonin haastaa tosissaan. Tavoite täyttyi ja voittokin tuli. Mikäli luku olisi ollut alhaisempi, niin tuskin Toni olisi kiukuttanut akkuja ja protti olisi jäänyt tulematta. Kisassa voi käydä miten vain ja voitto on aina ansaittu. Sen voi savuttaa vain tulemalla paikalle ja soittamalla paremmin kuin kilpakumppanit. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Perjantaina ajattelin, kytkempä taka-akut irti etuakusta, tämän jälkeen auto käyntiin. No eipä käynnisty ja akussa 9,8v jännitettä (jäähdytysflekti käynnissä) vaikka juuri tätä ennen oli ajettu jo hyvän matkaa. Olisiko jo aika päivittää akut?
No, tilalle tuli hankittua tämmöset (2kpl), eipä ne konehuoneeseen mahdu mutta johonkin kuitenkin olisi tarkoitus saada. Speksien mukaan ei ihan pärjää NSB 170 mutta on samaa kokoluokkaa ja hitusen painavempi (67kg/kpl) sekä kuormitustesti oli ainakin lupaava.
Tuli myös mietittyä miten etupäästä saisi lisää midiä. No yks elementti pois per ovi (muutenkin yhdet elementit oli passiivisena kun pääte antoi tasavirtaa niille) ja tilalle 6" aeroportit molempiin oviin. Viriksi tulee n.75hz (laskennallinen) ja joku varmaan tajuaa, että myös elementit täytyy vaihtaa. Tilalle tuleekin Spl Dynamics:n uudet 8-FE midit jotka pitäisi soida myös tuolla alempana kohtalaisen kovaa. Sitten pääsee nuo keskiäänet (8-F) tositoimiin kun jakoa nostetaan eli oviin tulee 3x 8-FE sekä 2x 8-F ja ne koteloidaan erikseen. Nyt ovien elementeille (8-F) meni tehoa n.15w per elementti kun mekaaninen tehonkesto tuli niin nopeasti vastaan, jakoa nostamalla mid alue olisi hävinnyt kokonaan.
2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Onnittelut vielä hötsi menestyksestä! Miten..Olikos nuille etuovien mideille yhteensä vain S-6004 päätteenä? Mietin vain kun ei itsellä samalla elementti määrällä oo puutetta alataajuuksista laisinkaan.. Sitä vain että ootko koittanu lyödä tehoa niille, vois auttaa kummasti midin nälkään http://www.youtube.com/user/IIsonyII1?feature=mhum
Joko kokeilit mite vaikutti aeron laitto ovii?? Innolla ootan mite tulee vaikuttaa ovi hommat
En ole vielä päässyt testailemaan kunnolla.
IIsonyII kirjoitti ...
Onnittelut vielä hötsi menestyksestä! Miten..Olikos nuille etuovien mideille yhteensä vain S-6004 päätteenä? Mietin vain kun ei itsellä samalla elementti määrällä oo puutetta alataajuuksista laisinkaan.. Sitä vain että ootko koittanu lyödä tehoa niille, vois auttaa kummasti midin nälkään
Kiitos. Joo, pelkästeen tuo oli mideille mutta seuraavaksi tehoa annetaan reilusti, n.3kw . Nämä minun elementit ovatkin enemmän keskiääniä kuin midejä (mm FS=130hz), ja kyllä sieltä midiäkin lähti mutta onko mikään tarpeeksi? Varsinkaan kun vaihto parempiin ei ole muutakuin siitä kiinni, että edellisistä pääsee suurinpiirtein eroon. Sullahan on muutenkin S-A parhaat midit käytössä ja vieläpä Nd moottoreilla?
Edit. Niin, jos jakoa laskee alemmaksi tai tehoa antaa lisää, loppuu liikerata väkisin kesken. Noissa ei ole lineaarista kuin muutama milli, ja mekaaninen maksimikaan ei ole kovin hääppöinen. Katsellaan kun saadaan uudet midit samalla teholla soimaan niin kerron kyllä että oliko muutosta vai ei.
[ Muokattu maanantai 13 lokakuu 2014, 03:48 ] 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Hyvältä näyttää Ja mielenkiintoinen ratkaisu tuo 6" ap oviin, luulis että alkaa midi nuotitkin tulla tehon kanssa Mistäs hommasit nuo powersafe:t ja oliko millainen hintaero esim juuri tuohon Nesbin 170.