Aina ei oikein tahdo onnistua asennukset jne. Mut eihän siinä muu auta ku kerätä jonkinaikaa voimia ja aloittaa hommat alusta vähän kokeneempana Iha näppärän näköiset oviasennukset sait värkättyä. Jaksaispa itsekki joskus tehdä ovet... http://www.youtube.com/user/Domax1234 ------------------------------------------------------------------ 2010: Stock 4000w 132.2dB 2011: SM3 / PRO Stock 600W, 142,8 dB 2012: PRO Stock 2500w, 148,2 dB / Pro Stock 600w, 144,4 dB 2013: SM1 / PRO Stock 3500w, 151,0 dB 2014: SM2 / PRO Stock 1500w 149.4dB + Finaalien Demokisan voitto + Hienoin Stock asennus 2015: SM1 / PRO Stock 1500 150.3dB
Jouluna tuli hommailtua DLE:n FF mallin bassoja 6kpl. Näitä olis tarkoitus alkaa asentelemaan seuraavan kauden kisakoteloihin. Ei oteta turhia kompensaatioita kotelon korkeudesta ja unohdetaan ulkonäköasiat näissä koteloissa.
Testataan myös nykyisessä kotelossa paljonko luku nousee. Jos nousee tarpeeksi niin soitellaan 3500W uudet enkat.
Ilman kotelon korkeudesta tulevaa kompensaatiota(-0,4dB) ja uudesta subikompensaatiotaulukosta saa hyvitystä(+0,3dB) siihen malliin, että ollaan +152dB MB luvuissa. Tähän kun vielä kevyemmistä bassoista tuleva pieni lisä niin olisi jo aika kova kontista soitettu luku. Mutta katsotaanpa nyt, nouseeko luku toisilla bassoilla siihen malliin, että jaksaa tehdä sen uuden kotelon 3500W luokkaan.
Pääpaino vois olla tuolla 600W luokassa, niin saisi vähän vastustakin, eikä tarvis soitella yksin. Jännä seurata kuka soittaa ensimmäisenä 147dB rajan rikki.
Ekalla kaudella auto soi MB 151,4dB (kompensaatiot yht. -0,7dB). Neljä pokaalia tuli, mutta parasta oli uudet tuttavat ja pieni määrä tietoa näistä painehommista. Voisipa sanoa, että alkeet on hallussa.
Täytyy tarkastaa myös katto, joko on tukia irronnut ja tehdä uudet kotelot oviin nykyisten kammotuksien tilalle. Jousitusta tekisi kanssa mieli päivitellä, mutta muutakin laittamista olisi liiankin paljon. Katsotaan mitä ehtii tekemään ja kuinka paljon motivaatiota löytyy.
Ensi viikolla lähdenkin lomailemaan ja palaan maaliskuun lopulla, niin ei paljoa tule päiviteltyä ennen huhtikuuta tätä topiccia.
Omalta osaltani lupaan tarjota kilpailua stock3500w-luokkassa
Sovitaan vaan, missä kisassa kohdataan. Revanssi tuli luvattua ja sanassa pysytään. Mielummin sitä soittaa kisaa eikä sooloa. Valitettavan vähän on ollut noissa isoissa luokissa kilpailijoita
Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Kyllä täältä lapista tulossa kisaajia isompiin luokkiin ensikertalaisia mutta kuitenkin!
No kiva homma. Voipi olla, että ei kisoissa välttämättä törmätä, kun tuolla Varsinais-Suomessa asustelen. Ei muutakuin projekti -osiolle sitten esittelemään hommia. Saadaan vähän lisää eloa foorumille.
Kannaattaa ainakin laitella muutama kuva autosta ja listaa suunnitelluista laitteista, niin voidaan autella pahimpien karikkojen yli.... Ja saattaa lukuakin irrota helpommin.
Tämä Jeeppiprojekti on yksi parhaista, selkeä ja hyvin dokumentoitu. Lukukin on todistetusti kovaa tasoa. Yli 151dB soineita stockereita ei ole kovin montaa Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Tuli vaihdeltua bassot noihin kevyempiin DLE FF -malleihin niin eipä tuota lukua päätähuimaavasti lisää tullut.
Komboon hurjat 0,10-0,15db lisää + mitä tulee vielä 0,2dB lisää, jos kytky on 0,53ohm vanhan 0,5ohm sijaan. Matalat soi hiljemmin ja korkeat sitten vähän nousi. Penkit oli mittauksen aikana ihan normaaliasennossa. Taitaa kelatki hieman jo lämmetä kun alkaa hajua lykkäämään. Ei kuitenkaan liikaa lämmennyt vielä.
Kohta voikin purkaa kontin ja alkaa suunnittelemaan kisakoteloa. Tuskin nyt kuitenkään tähän 3500W -luokkaan.
Taitaa tuo 2500 olla helpompi luvun kannalta, kuin 3500.
Täytyykö sitä tulla soittamaan luvattu revanssi kakspuoltonnisessa Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
3500w neljälle kevyelle bassolle on jo kovin paljon. Kuten Hartsa sanoi, kaikki on kotiinpäin. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)