Onko mitattu samalla ylkyllä? Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Mitä mieltä porukka ku löytys tuosta 7x17ah ja 2x28ah akkua niin en haluais tehdä kuparista kiskoa niille niin onko kannattavaa lätkiä akut vaan yhteen 50n piuhalla, vai tuleeko siinä paljonkin häviötä? Ja miten niden akkujen lataaminen kun ne ovat toisissaan kiinni?
Mitä mieltä porukka ku löytys tuosta 7x17ah ja 2x28ah akkua niin en haluais tehdä kuparista kiskoa niille niin onko kannattavaa lätkiä akut vaan yhteen 50n piuhalla, vai tuleeko siinä paljonkin häviötä? Ja miten niden akkujen lataaminen kun ne ovat toisissaan kiinni?
Miksi ei kuparikiskoa?
Tuolla määrällä akkuja pääset helpoimmalla, kun laitat kunnon kuparilatasta plus- ja miinuskiskot johonkin sopivaan paikkaan akuston lähelle. Ei niitä tarvi niihin akunnapoihin suoraan räpeltää kiinni. Maatanko huolellisesti runkoon maadoitettuna useampaan pisteeseen.
Itse ostin paikallisesta liikkeesta metrin pätkän 10mm x 40mm kuparilattaa, 30eur maksoi... siitä saa sopivasti kaksi 50cm pätkää, plussalle ja miinukselle omat kiskot. Niihin vaan reikiä täyteen, kaikki akun plusnavat plussatankoon ja miinusnavat miinustankoon. Ei tarvi sitten turhaan akunnapoja yhdistellä enää erikseen toisiinsa.
Eli lyhyesti, kaksi kunnon + ja - blokkia virranjakoon. Niihin sitten kiinni koko järjestelmän kaikki virtajohdot mahdollisimman lyhyillä vedoilla. Niin se on siinä. On helppo lisätä akkuja myöhemmin tarpeentullen tai vaikka lisätä/tuplata johdotusta, jos esim. jännitehävikkiä ilmenee jne. jne.
Akkujen lataus käy myös leikiten blokkien ansiosta. Laturin johdot vaan kiskoihin kiinni. Siitä se virta kulkee sinne mihin tarvii.