Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 75
Jäsenet: 0
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4381, Uusimmat: R4nd0m
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
11 toukokuu at 1000
Viitasaari

25 toukokuu at 1000
Kausala

15 kesäkuu at 1000
Myllykoski
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Projektit
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
JT:n paineprojut - golf sittenkin?!?
Mene sivulle   <<        >>   Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
Boon
lauantai 21 maaliskuu 2015, 14:12
Postit: 401
2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM II - 2015
Boon:n galleriaan
Ai kun tuli ikävä vanhaa volvoa. Oli kylläkin hatchback, mutta tosi luotettava auto.
Takaisin ylös
jt-87
sunnuntai 22 maaliskuu 2015, 12:46

Sijainti: Polvijärvi, Finland
Postit: 75

jt-87:n galleriaan
Tuli ostettua kaverin kanssa puoliksi 370000 ajettu Volvo 460 vuodelta 1996. 2,0 bensa ja kolaroitu kuskin oveen.
Vaihto-ovi tuli mukaan. Pientä oikomista saranapuolelle on suoritettava ja tuulilasi vaihdettava. Kun tulee katumaasturi kylkeen, jopa Volvo antaa periksi. Hinta päätähuimaava 250e.

Plussat:
Autosta löytyy ilmastointi, sähköikkunat ja jopa ulkolömpömittari mallia volvo.
Melkolailla ruosteeton
Ajoaikaa lokakuun loppuun
asialliset nastarenkaat
Melko uusi Pioneerin mp3-soitin
Sisältä todella siisti
Melkein täydellinen huoltokirja

Miinukset:
kuskin ovi ei aukea
tuulilasi säröillä
vilkku ei palauta
ilmastointi pitäisi täyttää


Eli autosta sisusta irti, oven seutu oiotaan niin että vaihto-ovi menee paikalleen napakasti ja sitten aletaan miettimään boomia. Vaikka sanotaan että vaimentaminen ei boomissa kannata, nyt ei mennä maksimaalisen luvun ehdoilla sen suhteen. Auto vaimennetaan niin ettei rämise! Minä keskityn humppapuoleen, kaveri saa keksiä jotain kivaa ulkonäölle

V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Takaisin ylös
jt-87
maanantai 04 toukokuu 2015, 17:37

Sijainti: Polvijärvi, Finland
Postit: 75

jt-87:n galleriaan
DD:n 3510:lle valmistajan suositusten mukainen koppa:



Portti yrittää noudattaa poikkileikkaukseltaan ellipsiä, jos vaikka pöhisisi vähemmän. Nopean testin mukaan pelaa melko hyvin, mutta vaatii lisätestiä...

V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Takaisin ylös
Boon
tiistai 05 toukokuu 2015, 16:17
Postit: 401
2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM II - 2015
Boon:n galleriaan
Onkos tää kotikäytössä? Mitäs Volvolle ja t-line kopalle kuuluu?
Takaisin ylös
jt-87
torstai 07 toukokuu 2015, 19:46

Sijainti: Polvijärvi, Finland
Postit: 75

jt-87:n galleriaan
Kyllä se tuonne v70:sen konttiin majoittui. Torvikoppa on suunnitelmissa, mutta piti tehdä ns. varma koppa jolla testata subbaria. On tuossa potentiaalia ainakin paineen suhteen.
Nyt vain on jotain häikkää vissiin virran saannissa subivahvarille, valot välkkyvät ja vähänkin kovemmalla soittaessa tulee vähän epäsäännöllisen oloisesti säröä korkeammille bassolle. Ainakin vahvistimen 200A sulake oli sivistynyt. Saattaa vähän vaikuttaa, mutta osaa siellä olla joku johtokin löysällä. Oli mikä oli, täytyy syy selvittää ennen kovempia popitteluja. Muuten Volvo on ennallaan, eli tekemistä olisi. Kakkosvolvokin odottelee yhä kuskin oven paikalleen saamista, joten tiukkaa tekee päästä kisoihin täbä kesänä. Tunnetusti kun rakennusalalla ei kesällä juuri lomailla tahi harrasteta.

V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Takaisin ylös
jt-87
torstai 25 kesäkuu 2015, 17:21

Sijainti: Polvijärvi, Finland
Postit: 75

jt-87:n galleriaan
Kun ei aika/mielenkiinto riitä Volvon oikomiseen ja tuli vahvistinkin ostettua, joutui tekemään 3,5 tunnin asennukset kakkosautoon:


Eli GZ:n 4000w plutonium ja 66Ah Optima vararenkaan tilalle.
Etuakkuna joku 74Ah lyijyakku, josta 50mm2 kaapeli taka-akulle. Taka-akulta vahvistimelel 50mm2 +kaapeli ja 2x35mm2 miinuskaapelit. Taka-akku maadoittuu lyhyellä 35mm2 kaapelilla auton koriin.
Soittimessa ei ollut rca-lähtöä, joten väliin Bilteman aktiivijakosuodin ja rca-kaapeli nätisti listojen alle piiloon. Suodin jäi käyttäjäystävällisesti törröttämään Golfin alkuperäisen kojelaudan kaiuttimen koloon
Subbareina 2x GZRW30SPL 0,5Ohm kytkettynä n.200l 32Hz refleksikopassa.

Tähän asti kaikki meni kuin tanssi, mutta koppa tuottaa pään vaivaa:


Vähän heikosti mahtuu kontti kiinni. Takapenkit kääntämällä menee koppa sisään, mutta taitaa tulla aika monessa MB-sarjassa hylky jos eivät penkit mahdu olemaan ylhäällä kontin ollessa kiinni.


Siispä kotelonrakennukseen vaihteeksi, onhan Joensuun kisaan vielä viikko aikaa. Kotelosta ei tule iso refleksi, se on jo kokeiltu. Iso 4th Bandpass se voisi olla, tai 6th yhtälailla. Bruttona kopalle tulee tilavuutta enintään 363l, tällöin se on vielä nätin suorakulmaisen muotoinen ja näin ollen nopea toteuttaa.
Sitten pitäisi kai suunnitella koppaa seuraavaksi..

[ Muokattu torstai 25 kesäkuu 2015, 17:37 ]

V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Takaisin ylös
jt-87
lauantai 27 kesäkuu 2015, 18:14

Sijainti: Polvijärvi, Finland
Postit: 75

jt-87:n galleriaan
Jätän tämän tässä vaiheessa tähän vain ihmetystä herättämään:


V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Takaisin ylös
Hartsa
sunnuntai 28 kesäkuu 2015, 03:38
MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Vantaa
Postit: 1938
3xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 8xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 6xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xSuomen mestari kaudella 2015 10xMaxBOOM I - 2016 3xSuomen mestari kaudella 2016 3xMaxBOOM I - 2017 1xMaxBOOM II - 2017 2xSuomen mestari kaudella 2017
Hartsa:n galleriaan
Alempaan kuvaan viitaten äänen laatu tulee aiheuttamaan iloa ja v-tusta. Luultavasti subi erottelee niin hyvin, että pääosa musasta kuulostaa sille mitä on eli väärin tuotettulle kuralle. Hyvin tuotetulla materiaalilla auton räminät erottuvat myös hienosti.

Sääntökomitean jäsen

DB Papat Juha ja Harto
2013
Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB

2014
Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB
Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2.
Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB
Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB

2015
Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB
Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB
TiimiCup 1. ja paljon muuta...

2016 Lähes kaikki mahdollinen

2017 Samaan malliin

2018 Kiitos ja näkemiin. Pitäkää hauskaa????????

"Maxboom on karu laji."
Takaisin ylös
jt-87
sunnuntai 28 kesäkuu 2015, 05:37

Sijainti: Polvijärvi, Finland
Postit: 75

jt-87:n galleriaan
Vain jos torvi on edes sinne päin oikein suunniteltu ja kasattu. Nyt mennään sillä mitä konttiin mahtuu ja jolla saadaan edes jotain alle 40Hz irti... Mutta onhan tämäkin kokeiltava, osittain sen tekemäsi loistavan Autosoundin subijutun ansiosta, osittain siksi että tappedhorn vain on loistava keksintö.

...Jos on HornRespiin uskominen, herkkyys pyörii siinä 115-120dB/w luokassa mb-taajuuksien kohdalla...

V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Takaisin ylös
jt-87
maanantai 29 kesäkuu 2015, 17:28

Sijainti: Polvijärvi, Finland
Postit: 75

jt-87:n galleriaan
Ei voi vielä sanoa että "alkaa hahmottua", mutta ei sinne ainakaan isompaa koteloa enää saa menemään.


Vanerina paikallisesta ostettu 21mm filmivaneri mallia Kiina. Kevyttä se on, mutta ei havuvaneria kuitenkaan. Tukemaan joutuu aika paljon. Kaksi 2,5*1,25m levyä(á 80e) ei ihan riitä tähän koppaan, joutuu tukia kaivelemaan jostain sahanpurujen seasta jämäpaloista.

[ Muokattu maanantai 29 kesäkuu 2015, 17:31 ]

V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Takaisin ylös
Mene sivulle   <<        >>   

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System