Ennuste meidän Skodan finaalikotelon portin virtausnopeudesta on jossain >45m/s-luokassa. Käytännössä portti toimi ilmeisesti riittävän hyvin Porttia on jo muutettu ja muutetaan vielä lisää...
Pyöristykset eivät paljon viriä muuta, mutta auto muuttaa senkin edestä. Samoin muuttavat kaikki portipäiden lähellä olevat pinnat.
Testasitko kasin kopan jo autossa?? Mikä viri oli ja paljonko se muuttui ulkona testatusta?
Miksi et käytä passiivielementtiä?
[ Muokattu lauantai 21 maaliskuu 2015, 09:14 ] Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Autossa en ole vielä kokeillut. Lauantaina olisi EastAudion SPL-mittauspäivä, sinne voisi yrittää päästä. On vain parit synttärit samana päivänä ja tällä hetkellä vaikuttaa vahvasti siltä että on mahatauti tulossa, joten voip jäädä sekin tapahtuma väliin...
Tuo passiivielementin käyttö on kokonaan opiskelematta, ei ainakaan pääsisi ylimääräisiä pöhinöitä... V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Luokkatehoa laskurin mukaan käytössä 1691W, autona V70, vahvistin DD M2b ja kotelo 200 ja risat litrainen refleksi 34Hz vireellä. Subit 2x GZRW30SPL
Kasituumaista en ehtinyt mukaan ottaa ollenkaan, mutta kyllä siitäkin ääntä lähtee, tuli alkuviikosta Volvossa testailtua nopeasti... V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Olikos kisoissa paljon porukka? 34hz:lläkö tuli paras piikki? Onko kotelossa kui iso portti? http://www.youtube.com/user/Domax1234 ------------------------------------------------------------------ 2010: Stock 4000w 132.2dB 2011: SM3 / PRO Stock 600W, 142,8 dB 2012: PRO Stock 2500w, 148,2 dB / Pro Stock 600w, 144,4 dB 2013: SM1 / PRO Stock 3500w, 151,0 dB 2014: SM2 / PRO Stock 1500w 149.4dB + Finaalien Demokisan voitto + Hienoin Stock asennus 2015: SM1 / PRO Stock 1500 150.3dB
Oliskoon ollut kymmenisen mittauttajaa paikalla. Kisathan nämä eivät olleet, vaan vain paineenmittaustapahtuma. Kovia tuloksia oli, pääsin puoliväliin listaa tuolla. Taisi olla joku mopoauto ja ainakin yksi seinällinen sedan jotka olivat edellä. Sedanista lähtikin 153 ja risat, ovet auki vielä enemmän.
Ja kyllä se kovin ääni lähti juurikin tuolla 34Hz taajuudella. Kotelon virettä arvioin ihan sen perusteella
Ja iloisia paineuutisia: Kaverin kanssa päätettiin metsästää äärimmäisen halpa paineharrasteauto kevään/kesän/vuoden projektiksi. Kontiperäinen olisi tarkoitus rakentaa niin että kontissa on kiinteäksi rakennettu reilun kokoinen koppa, subbarit selkänojia kohti ja julmetun kokoiset refleksit hattuhyllyllä. Jos vaikka 150+dB olisis tavoitteena.
Tuollainen setuppi ei sitten ole buumilaillinen. Joko selkänojan tai hattuhyllyn pitää olla ummessa. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Voishan eräässä tapauksessa olla ihan mielenkiintoinen "lelu", mutta ihan toimivia ratkaisuja on tehty myös niin että sekä elementit, että refleksit ovat selkänojan "tilalla" Mites että olisikin selkänoja paikoillaan, hattuhyllyn tilalla iso portti/aukko ja subiseinä taaempana. Periaatteena bandbass.. tai sitten 4th order bandbass jos tilaa riittää. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Lueskelin juuri sääntöjä läpi ja törmäsin samaan... Eli joko selkänojassa kokonaan tai sitten se 4/6th bandpass. ainakin kovasti kiinnostaisi tuo bandpass, mutta kun se refleksi on niin paljon helpompi... Jos ensin löytyisi auto niin helpottaisi suunnittelua ja mittailua.
Olin jo suunnitellut ottavani tuon kakkosauton boomiin, olisin muokkaillut sieltä täältä(mm. akut takapenkkien alle itsetehtyyn peltiseen kaukaloon), mutta luokaksi olisi tullut unlimited suoraan. Jää väliin se toistaiseksi...
saab 900 on ainaki [[Peeeeltiämpäri]] iso hattuhylly minkä poistamalla pämppäri on mahdollinen ja on sielä kontiski tilaa mukavasti... TeaM AD/HD tiimipäällikkö Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...
Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB 2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!
Jo mie niitäkin kahtelin, mutta kontti näyttää kuvissa tosi pieneltä. Näillä näkymin tulee Volvo 360. Myös yksi turbolada olisi tiedossa, mutta ylittää budjetin moninkertaisesti.
Miks mulla ei näjy tuo peltiämpärihymiö?!? Ei o koskaan näkyny ei ole kirjoittaessakaan missään hymiöitä lisättäväksi??!