Uusi projekti aloitettu vajaat 2kk sitten. Asennusta ja kuvaa on kertynyt paljon (huomioitu jo valmiiksi projektikertomusta varten). Täältä löydät TP Importin RS:n asennuskuvat, videot ym tiedot.
Tässäpä hieman tietoja ja tavoitteita autosta:
Autoon asennan Digital Designin tuotteista koostuvan etupään kokonaisuudessaan, NSB:n ja Optiman akkuja käytetään. Stetsomin lankkuun luotetaan tällä hetkellä ja Alpinen soittimeen. Muutoksia kuitenkin mahdollisesti tulossa. Tästä lisää myöhemmin.
Octavia RS Combi 2006 2.0TFSI
Muutama kuvatus ostokunnosta (tosin kesävanteille heitin uudet nastarenkaat):
Vasen etukulma:
Edestä:
Oikea etu:
Takanta:
Paljon lisää kuvia ja juttua tulossa! Mm. Digital Designsin tuotteista! Lasikuitua ja testejä..
Hieman esimakua DD:n tilauksesta.. Digital Designsin SS5, eli 5-kanavainen lankku etupäälle. Voimaa löytyy ja clippi- valokin näppärästi kaukosäätöisessä tasonsäädössä. On kiva soitella puhtaalla varmasti kun näkee valon ajoasennosta!
Erittäin kompaktin kokoinen vitoslankku, vain 45x17,5x5,1cm! Tehoon nähden hyvän kokoinen paketti. Painoakin löytyy 6,3kg.
Tässäpä se Digital Designsin tilaus, jossa etupäähän tavaraa:
Autossa käytetään AIV:n kaiutinkaapeleita, virtakaapeleita ja Audisonin rca-kaapeleita etupäälle. Myös vahvistimien herätteet, katkaisijat ja jännitenäyttöjen kaapelointi toteutetaan AIV:n kaapeleilla. Autossa käytetään siis lähinnä Digital Designsin ja AIV:n tuotteita. Kaikki kaapelit sukitetaan ja asennukset pyritään tekemään siististi.
Autossa on Stetsomin 1K5H 2ohmin versio ja 2 x 12" Xtr kiinni NSB:n 100ft Silver akulla ja niillä burppailtu reippaat 142db vaimentamattomassa autossa ja 2011 vuoden kotelolla.
Toki myös Optiman 38Ah akku on löytänyt tiensä konepellin alle (tähän paremmat akunkengät ja sulakeboksi asentamatta vielä.
Jaahan uus auto hankkittu Onko tulossa mitä subeja, vai meinaatko xtr:llä paukuttaa? Onko vielä subi puolen koosta tieto? http://www.youtube.com/user/Domax1234 ------------------------------------------------------------------ 2010: Stock 4000w 132.2dB 2011: SM3 / PRO Stock 600W, 142,8 dB 2012: PRO Stock 2500w, 148,2 dB / Pro Stock 600w, 144,4 dB 2013: SM1 / PRO Stock 3500w, 151,0 dB 2014: SM2 / PRO Stock 1500w 149.4dB + Finaalien Demokisan voitto + Hienoin Stock asennus 2015: SM1 / PRO Stock 1500 150.3dB
Kyllä vain vanhasta ocusta kun meni mäntä osuu yhteen venttiiliin.. myyntiosiosta löytyy koko auto.
DD:n 512B subeja tulee varmaankin 3kpl.. tosin tilaus on sisässä mutta ovat loppu euroopan varastolta niin toukokuun puolelle menee todennäköisesti. Stetsomilla ainakin näin alkuun soitellaan. Nsb Silver 100FT akulla mennään, 38ah etuakkuna.. kisoissa sitten nypitään Optima irti.
Kaapeloinnista hieman: Virtakaapeli5:
Virtakaapeli4:
Virtakaapeli3:
Virtakaapeli2:
Virtakaapeli1:
Virtakaapelin läpivienti konttiin:
Kaiutin- ja rcakaapeleita: (kontin sivupahvin läpivienti, näistä johdotuksista myöhemmin lisää)
Auto edennyt uusilla vanteilla ja renkailla + Meguiarsin tuotteilla puhdistelua. Alustasarjakin tulee UPSilla ensiviikolla. Myös Bypass- venttiili on vaihdettu ja aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiili. Vikakoodit tyhjennelty ja sitä rataa.
Etupäästä sen verran, että midipahkat ja a-pilarit on aikalailla verhoilua vaille valmiina. Tässä pari kuvatusta niistä:
A-pilarit:
Midipahkat:
^ Pahkat ja pilarit verhoillaan keinonahalla ja parit ompeleetkin pitää heittää. A-pilareiden takaosan vois puhkaista, että hengittelis pilariin noi keskarit.
Lisää jutustelua ensiviikolla kun saa auton madallettua ja hyvällä tuurilla kerkeää saamaan etupäänkin läjään!
Hyvä juttu! Alkoiko auto suhisemaan venttiilin myötä? Vai paljonko siellä sitä ahtoa on? Itsellä on n.1bar ja by-pass 20-30% niin eipä kovin suuren suhinat olet verrattuna 100% valveihin.
Laitahan kuvaa autosta ku saat vanteen ja madalluksen http://www.youtube.com/user/Domax1234 ------------------------------------------------------------------ 2010: Stock 4000w 132.2dB 2011: SM3 / PRO Stock 600W, 142,8 dB 2012: PRO Stock 2500w, 148,2 dB / Pro Stock 600w, 144,4 dB 2013: SM1 / PRO Stock 3500w, 151,0 dB 2014: SM2 / PRO Stock 1500w 149.4dB + Finaalien Demokisan voitto + Hienoin Stock asennus 2015: SM1 / PRO Stock 1500 150.3dB
Ostin Audi S4:n bypass venttiilin eli ei pidä oikeestaa ääntä ihmeellisemmin Ahdoista en tiedä vielä mitä siellä on kun en ole ennättänyt käydä lastuttamassa. Pitäis ennen sitä teetättää rosterista putkea.
DD:n 512b D4 bassoja tilattu 3kpl + koteloa suunniteltu. Myös virtajärjestelmän sijainteja on pohdittu kovasti. Kotelo tehdään vielä ja eikun hiomaan settiä. N. 3vk tuurin kisaan matkaa. Ehkäpä bassot rantautuvat ennen sitä!
Kuin pahasti tulee pilareissa eteen tuo kun on 2 elementtiä vierekkäin? Nuihin tulee diskantti ja keskiäänet vai? 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Joo, keskiäänet alas ja diskantit siihen päälle. Pyrin suunnittelee/tekemää noi sellai et keskarit tulis mahollisimman alas mut kuitenki sillei ettei haittais hirveesti ilmastoinnin kiertoa sivuikkunoille et näkee ajaakki huurteisella kelillä. Kyllä ne tietysti jonku verran tulee eteen.. lähinnä tuulilasin puolelle alhaalta kun noi keskarit vie tilaa kuitenki.
Nyt isona kysymysmerkkinä onkin että antaisko a-pilareiden olla suletut vai tehdä pilariin hengittävät? Onko mielipiteitä siitä?
Autoa on nyt pesty aika tiuhaan tahtiin ja otin kilpien taustat pois edestä ja takaa. Muuten mennyt suunnitellessa ja muita töitä tehdessä.