Lampaan villaa täyteen aluksi, jos ei toimi, niin sitten auki. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Nyt on tehty nahkapalaset ja ommeltu niistä "sukat" ovipahkojen päälle. Vielä liimaus + kiinnitys ja läpivienti niin ovipahkat on valmiit autoon asennukseen!
A-pilaria yritin saada 4-5 nahkapalasta koottua mutta tulee aivan liian vaikeaa, koska pilareissa on koveria muotoja ja nopeita nousuja ym vaihteluja. Sen takia joutuu tekemään 4-5 eri palasta ompelemalla. Pilareihin tehty nyt diskanttikiinnitystä helpottavat reiät ja kaapeliläpiviennit valmiiksi. Lopullinen päätös taitaa olla, että pilarit tullaan verhoilemaan venyvällä kaiutinkankaalla, koska se on rutkasti jo helpompi asentaa ja lopputulos voi jopa toimia yllättävän hyvin.
Hartsa: Polyesterivillaa pitäisi jossain olla jemmassa, joten sillä koitan survoa pilarit täyteen ja jos ei toimi niin auki ronskisti vaan.
Bassotkin saapui tänään tehtaalta tallille. Nyt on siis enää ajasta kiinni ocun rakennus. Löytyy etupää kokonaisuudessaan, bassot ja alustasarjakin + aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiili joka odottaa myös asennusta.
Muuten aika mennyt suunnitellessa ja autoa puunatessa. Maalivirheitä pitäisi poistaa ja paikkamaalausta tehdä ja kotelo + kaapelointi suunnitella uudelleen.
Miksi ei keinonahkaa(nahka imitaatio)? Mulla tiedossa kankaan koodi millä löytyy eurokankaasta. Venyy kun purkka ja liimailee vaikka kulman kerrallaan jne... http://www.youtube.com/user/IIsonyII1?feature=mhum
Nyt on rakennettu taas siihen malliin ettei ole tietokonetta kerennyt nähdäkään. Eli etupää on nyt verhoiltu (midipahkat mustalla nahalla ja a-pilarit kokonaan mustalla kaiutinkankaalla). Saumoja joutui tehdä muutamia mutta lopputulos hyvä. Kuvia täytyy laittaa tulemaan kabiinista kunhan kerkeää napsimaan.
DD SS5 ajelee siis etupäätä. Tehoa menee seuraavasti:
DD W6.5- midipari @4ohm: 150w / midi Yhteensä 300w
DD AW3- keskiäänituplapari @ 8ohm: about 80w? / keskiääni Yhteensä 160w
DD AW3- diskanttipari @ 4ohm: 125w / diskantti Yhteensä 250w
Bassona olen pyöritellyt 1-3kpl DD 512b:tä.. DD M1C lankulla ja luokkatehoja 250-1000w eli pikkuluokissa pyritään pysymään suunnitelmien mukaisesti.
Tällä hetkellä kokonaisuus siis DD:n katalogista ja hyvin tuntuu toimivan. Demoja saa tulla kysymään jos ocua näätte missä vain. Kisapaikalla myös saa nykiä hihasta!
Tuurissa pyörähdin 400w luokassa koittamassa miten irtoaa. Soolona tosin joutui kilpailemaan. Jyväskylässä 250w luokkavoitto ja seuraavana Mikkeli eli kotikisa tiedossa. Tässä vielä rakennellaan ja haistellaan deppoja irti autosta.
Autoon on tullut seuraavia muutoksia tehtyä viime pävityksestä.. uudet vanteet ja renkaat + alustasarja (takapää asennettuna), koiranluu, pieniä spacereitä ja pitempää pyöränpulttia. Jonkunverran kaapelihommia tullut myös tehtyä ja uusi tuulilasikin vaihdettiin päivää ennen Jyväskylän kisaa. Tämän viikon ajan olen vaimentanut konttia eli sivut on nyt saatu vaimennettua kunnolla. Etupään vahvistinkin on tullut säädettyä uudestaan joten nyt soi paremmin (huom! jo demoja ottaneet).
Kuvia on tullut lisättyä facebookiin kun on nopeampaa suoraan kännykällä, mutta yritän saada tännekin samoja ja uusia kuviakin päivitettyä lähipäivinä. Kuvia siis tiedossa, pysykää kanavalla!
Kontin sivut ja kansi on nyt vaimennettu myös. Vahvistinkin vaihtui eilen. Tulihan tuossa myös uusi porttikotelokin tehtyä 3 x 12".
Pyörittelin kontissa 6 eri koteloa eri bassomäärillä ja luokkatehoilla.. tänä kautena kävin soittamassa 250w-, 400w-, 600w, ja 1000w luokissa hyvällä menestyksellä. Muutama SE:kin tuli tauluun tuolloin. Nyt kauheaa jumppaa koteloiden, bassojen ja luokkien kanssa kun on enää reilu päivä aikaa Kouvola Night Cruisingiin!
Tänään vuorossa oli kotelon tuenta kierretangoin ja teräsputkin. Lukukin näytti tykkäävän kivasti tästä operaatiosta.
Laitetaampa nyt muutama kuva etupäästä sovitteluvaiheesta ja alustasarjan asennuksesta.
A-pilareiden mallailua:
Midipahkan sovittelua:
Alustan asennusta:
Pitää ottaa lisää kuvia ja demotusvideoita myös! Demoja saa myös tulla pyytämään. Kuvia löytyy lisää mm. kontin vaimennuksesta. Näitä ensikerralla lisää!
Kotelo jumppaa on tehty taas vähintään tarpeeksi mutta onhan sitä vielä jäljellä. Tein myös pienimuotoisen kotelon tukemistestin.. ensin mittasin kaistan, sitten lisäsin 4kpl M12 kierretankoja koteloon (2etu-takaseinä, 2pohja-katto) ja sitten todettiinkin kotelon tuennan vaikutus, joka oli +0,4db. Käytin isoja prikkoja ja lukkomuttereita parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi.
Ja nyt eikun toisen kotelon tuennan pariin. Tässä testaan M16 kierretankoja etu-takaseinän väliin nykyisten tukien lisäksi. Lisäksi parantelen samalla porttia ja katsotaan mihin vanhasta kotelosta on! Testitietoja saatan uppia tännekin.
Näppärä kotelo Onkos tuossa paljon litroja, entä kui iso tuo portti oikein on? Tohonhan sais mahtumaan vielä isommankin portin, vai tuleeko portin pituuden kanssa ongelmia? http://www.youtube.com/user/Domax1234 ------------------------------------------------------------------ 2010: Stock 4000w 132.2dB 2011: SM3 / PRO Stock 600W, 142,8 dB 2012: PRO Stock 2500w, 148,2 dB / Pro Stock 600w, 144,4 dB 2013: SM1 / PRO Stock 3500w, 151,0 dB 2014: SM2 / PRO Stock 1500w 149.4dB + Finaalien Demokisan voitto + Hienoin Stock asennus 2015: SM1 / PRO Stock 1500 150.3dB
Ihan nätti "testikoppa" 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)