Alkuunsa pahoittelut, että tämä info teksti on sen 9vkoa myöhässä mutta sain 10V työ uran jälkeen duunista kenkää niin on olut ajatukset vähän muualla kuin MB 2012 kaudessa.
Vuosi on siis vaihtunut kalenterissa ja monella on jo katseet suunnattu ensikauteen. Mennyt kausi oli kaikkiaan onnistunut niin osakilpailuineen, uusine kisaajineen huipentuen sitten finaaleihin.
Syksyisen Karstulan päätöstapahtumassa aivoriihen tuloksena paperille hahmottui seuraavat kokonaisuudet joiden eteen tullaan tekemään töitä, että ne saataisiin tuotua ensikaudeksi:
0. Soittoaika lyhyemmäksi. - Tavoite saada kevyt sarjan elementit hieman kilpailukykyisemmiksi. Soittoajan lyhentäminen on ainoa tapa, kun subikompensaation vuoksi määrän kasvattaminen ei ole vaihtoehto. Lyhentämällä soittoaika 33 sekunnista 16 sekuntiin saadaan keposemmatkin subien luku pysymään vähän paremmin ylhäällä soiton aikaan. Tarkoitus olisi soitto nyky biisin alkuperäistä hidastempista biisiä jossa näytteet on se 2sekuntia pitkiä ja joka muutenkin on melodisempi kuin tämä väkisin nopeutettu versio.
1. Uutena juttuna “MaxBOOM Marathon†180sekuntinen pitkäsoitto extra kisa muoto. Erittäin vaativa ja paljon taktikointia tarjoava jännitys näytelmä. - Stock, stock sedan,mopoauto, show car ja semiunl jaolla. - Indexin tavoin kaikki teholuokat vastakkain. - Lajitteluveto tapahtuisi normi kaavion vimosen soiton perään 90sec pituisella mittauksella(puolet 180:stä). Tämä siksi ettei tapahtuman aikataulussa pysyminen kärsi liikaa tästä extrajutusta. - Finaalimittaus sitten kahdelle lajittelun parhaimmalle 300sekuntisena infernaalisen jännitys näytelmänä.
2. Sedan luokkien tehojakauman levittäminen sekä alas että ylös. Suunnitelmissa: 250, 600 ja 1500W - Vanha 400 päivittyisi siis 250 ja vanha 1000W 1500:ksi
3. Seinättömän mutta tehokkaamman mopoautoluokan mukaan tuominen. Suuniteltu teho 600W
4. Hattuhyllysäännön päivttäminen vapaaehtoiseksi: - Suunnitelmissa muoto: “3cm sääntö tai orkkis hattuhylly- Itse saisi päättää kumpaa käyttääâ€
5. Vanhojen sankitoiden päivittäminen vastaamaan lähemmäs todellisuutta. - Esim puuttuva pikku verhous ei aiheuttaisi suoraan depan sanktiota, joka ei vastaa ollenkaan sen todellista vaikutusta.
6. SemiUNL ja UNL luokkiin seinän paikkaan liittyvä rajoitus. - Tulevaisuutta silmällä pitäen suunnitteila rajoitus, ettei mikään tulevaisuudessa areenoille ilmestyvistä pikku autoista aseta muita autoja täysin altavastaajan asemaan. Tämä kabiiniin muodostuva pituuden ja leveyden kertoma ei aiheuta mitään näille tunnetuile ja käytössä oleville autoille kuten polot, golffit tai pandat. Kyse siis rajoituksesta joka koskee automalleja joita jotkut saataisi tulevaisuudessa tuoda sellaisenaan kyykyttämään muita.
7. Soittimen ulos nosto mahdollisuus autosta semiunlissa. - Alkaa olla paineet sitä luokkaa että enempi vähempi alkaa vehkeet pomppiin. Unlissa tämä jo mahdollista niin mikseipä Semissäkin.
8. Showcar vaatimus tarkennukset että osallistuvat autot olisivat juurikin sitä näyttely auton versoisia ilmestyksiä
9. Tiimi CUP pisteytyksen tarkistus. Tavoitteena saada mahdollisimman moni tiimi aktiivisena mukana.
10. Subikompensaation tarkistaminen varsinkin pikkuluokissa. Esimerkikisi viimeisimmät vertailu testit ovat osoittaneet ettei yhdellä kympillä pääse lähellekkään siihen mihin yhdellä 12:lla pääsee. Samoin näyttää siltä että komepensaatio taulukot on syytä jakaa erikseen luokkiin joissa asennusrajoitukset on erit( stock vs muuut joissa kamat ei ole kontissa)
Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
0. Soittoaika lyhyemmäksi. - Tavoite saada kevyt sarjan elementit hieman kilpailukykyisemmiksi. Soittoajan lyhentäminen on ainoa tapa, kun subikompensaation vuoksi määrän kasvattaminen ei ole vaihtoehto. Lyhentämällä soittoaika 33 sekunnista 16 sekuntiin saadaan keposemmatkin subien luku pysymään vähän paremmin ylhäällä soiton aikaan. Tarkoitus olisi soitto nyky biisin alkuperäistä hidastempista biisiä jossa näytteet on se 2sekuntia pitkiä ja joka muutenkin on melodisempi kuin tämä väkisin nopeutettu versio.
Tuleeko taajuudet tai kaistan leveys muuttuun?
dbwarrior kirjoitti ...
1. Uutena juttuna “MaxBOOM Marathon†180sekuntinen pitkäsoitto extra kisa muoto. Erittäin vaativa ja paljon taktikointia tarjoava jännitys näytelmä. - Stock, stock sedan,mopoauto, show car ja semiunl jaolla. - Indexin tavoin kaikki teholuokat vastakkain. - Lajitteluveto tapahtuisi normi kaavion vimosen soiton perään 90sec pituisella mittauksella(puolet 180:stä). Tämä siksi ettei tapahtuman aikataulussa pysyminen kärsi liikaa tästä extrajutusta. - Finaalimittaus sitten kahdelle lajittelun parhaimmalle 300sekuntisena infernaalisen jännitys näytelmänä.
Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Mitenkäs tuo indexi toimii sitten? Tässä kisamuodossa ei varmaan kompensaatioita tarvitse ottaa huomioon?
Taajuudet samana ainakin tämän vuoden. Tempohan tuossa on hitaampi ja mittausaika vain 16sec. Tässä linkki tuohon alkuperäiseen viisuun josta sitä nopeutettua versiota on soitettu viimeset pari vuotta.
Tuosta Martahonista lähiaikoina lisää kun saadaan taulukoitua miten nuo indexoinnit tulisi mennä. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Mikäs ton raidan mittauksen lyhentämisen idea oli?
Tuossahan se lukee ihan ekana muutoksena-->
dbwarrior kirjoitti ...
* 0. Soittoaika lyhyemmäksi. - Tavoite saada kevyt sarjan elementit hieman kilpailukykyisemmiksi. Soittoajan lyhentäminen on ainoa tapa, kun subikompensaation vuoksi määrän kasvattaminen ei ole vaihtoehto. Lyhentämällä soittoaika 33 sekunnista 16 sekuntiin saadaan keposemmatkin subien luku pysymään vähän paremmin ylhäällä soiton aikaan. Tarkoitus olisi soitto nyky biisin alkuperäistä hidastempista biisiä jossa näytteet on se 2sekuntia pitkiä ja joka muutenkin on melodisempi kuin tämä väkisin nopeutettu versio.
Kannattaa lukasta useampaan kertaan heti kerralla niin ei jää mitään epäselväksi. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
''kevyt sarjan elementit'' Joo-o jos ei olekkaa iha kevyt
Kyllä 16sekka on sen verta pitkä soitto että siinä kymppä pari saataa vielä eroa syntyä järeän eduksi, mutta eipä sentään yli deppaa mitä nähtiin viime kaudella kun 33sekkaa oli mittari päällä.
Ja tuolla uutuus soitossa(Marathon) ei sitten kevyt sarjalaisiila ole mitään asiaa eli siellä on hyvä että on subissa tehonkestoa.
[ Muokattu keskiviikko 11 tammikuu 2012, 15:06 ] Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
kirjoitti ... Alkuunsa pahoittelut, että tämä info teksti on sen 9vkoa myöhässä mutta sain 10V työ uran jälkeen duunista kenkää niin on olut ajatukset vähän muualla kuin MB 2012 kaudessa.
say no more, say no more. perseestä tuommoinen jos nyt kiroilla saa.
kirjoitti ... 0. Soittoaika lyhyemmäksi.
eli kisabiisin taktikointi poistuu, kun kaikki taajuudet tulee vain kerran.
kirjoitti ... - Indexin tavoin kaikki teholuokat vastakkain.
HMMRRRGHMielenkiintoista kaikenkaikkiaan. indeksoinnin onnistuminen puolueettomaksi lienee suht iso probleema.
kirjoitti ... - Finaalimittaus sitten kahdelle lajittelun parhaimmalle 300sekuntisena infernaalisen jännitys näytelmänä.
250mopoauto vs 3500Semi-UNL, en malta odottaa
kirjoitti ... 2. Sedan luokkien tehojakauman levittäminen sekä alas että ylös. Suunnitelmissa: 250, 600 ja 1500W - Vanha 400 päivittyisi siis 250 ja vanha 1000W 1500:ksi
ymmärsinkö nyt oikein, eli 400w sedan lakkaa olemasta ja tilalle tulee 250w sedan? tämähän kusee yhden meidän tiimiläisen konseptin. jäämme siis odottamaan virallista leimaa päätökselle.
kirjoitti ... 6. SemiUNL ja UNL luokkiin seinän paikkaan liittyvä rajoitus.
tähän mahdollisimman pikaista tarkennusta ennenkuin volvon uunituore seinä joudutaan siirtämään jotta menee sääntöjen sisään.
kirjoitti ... 7. Soittimen ulos nosto mahdollisuus autosta semiunlissa.
hyvä. kiitos.
Summa summarum. ihan hyvältä kuullostaa näin päällisinpuolin. kisabiisi valmiiksi, jotta pääsee mittailemaan tuloksia ennen kauden alkua.
Joo tuo sedan 400 pois sulkeminen laittaa useammalla jutut uusiksi.... Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010 Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011 Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013 Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014