No ajatelkaapa asiaa näin päin. Teillä on Sedanissa setti jonka luoka tehoa vaikka 280W. Tuolainen oli edellis kaudella suhteessa enemmän altavastaaja koska jos sillä meni 250w normi stock luokkaan niin tuli ainakin deppa selkään. Jos meni sitten alitehoisena 400W sedaniin niin tuli tehon puolesta 1.5db selkään. Tulevaisuudessa jos 400W auto menee 16sec biisillä 250w luokkaan 150W yliteholla soittaan uskallaan väitää etttä "takkiin" tulee kymppä tai pari, siis nettona kompenstaaion jälkeen. Verratkaapa vaikka Kaatilan Johannan 400W luokan finaali tulosta 250W luokan voittajan lukun 150W kompenstaation jälkeen.... Ei tuollainen parin sadan watin kompensaatio ole niin suuri mörkö mitä moni sen aatelee, kun kattoo vaan sitä absoluuttista deppa lukua, joka säikäyttää het alkuunsa. Se on sitten eri asia jos rajatulla akku kapasiteeltilla ottaajonkun 1000W kompensaation. Siinähän jo plekästään akun notkahdus on menetettyä lukua, saatikka sitten kelan lämpiämiset(joka sekin on vähäisempää tänä vuonna)
Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Mielestäni showcar luokalle pitäisi saada tarkka linja, Esim. että auton on pitänyt olla näyttelyssä muualla kuin maxbuumin yhteydessä tms. Hirveää taistelua muuten mikä on oikeasti showcar luokkaan soveltuva auto ja mikä ei. Mielestäni mikään Aluvanteet + madallus / korisarja ei aja "showcar" ideaa.
Eikä tarvi kenenkään herneitä vetää, tämä toki vain oma henk.koht mielipide. 2010 139,1db @ stock 400w 2011 137,4db @ stock 600w 2012 146,2db @ pro stock 1500w 2013 0,0db @ pro stock 0w
Mielestäni showcar luokalle pitäisi saada tarkka linja, Esim. että auton on pitänyt olla näyttelyssä muualla kuin maxbuumin yhteydessä tms.
Ehkä vähän huono peruste toi muualla näyttelyssä mukana oleminen.. Ku osaan näyttelyihin otetaan vaikka mitä räpellyksiä mukaan joita ei voi iki päivänä laskea show car autoiksi..
luulen että jos ja kun joku fiksumpi ihminen, kun me jotka ovat sitä show car sääntöä tehnyt niin antaisi meille sen sanallisesti selvän linjauksen mikä eroittaa showcarin ja mikä ei. siis hyvin yksinkertaista lausetta haen tällä takaa. siis esim: tälläinen ja yksi kuva autostahan ei tue toista autoa vaan autoja on 1900-2012 lukuisia ja on myös paljon eri rakentelu tyylejä. hyvänä esimerkkinä että buumissa oli tänäkin vuonna kunnon showcar mini vm7o 2008 sm2 2009 lapsi.... 2010 sm2 2011 sm5 2012 sm3 2013 sm1 ja 2 2014 sm 1,2,3,5 2015 emmaa 2016 emma ja maxboom. west coast boomers tiimipäällikkö.
showcar vois olla kuitenkin jotain sen tapaista että madallus korisarja vanteet ja konehuoneen/alustan osien siistimistä tai parantelua, periaatteessa vois hakea jotain että autoa on rakennettu vaivalla ja tunteella ja sit siihen et on käyny muuallakin näyttään autoo kuin vain yhdessä paikassa, tää on tietysti vaikea vetää tarkka linja mutta pitää muistaa että rahaa kuitenkaan ei oo määrättömästi laittaa autoihin ja tulee kesä ensivuonnakin jolla tarkotan sitä että jos et ehdi tälle kaudelle näyttelyihin ni enskesänä uudestaan ja terve järki mukaan niihin tapahtumiin et itekki vähä kattoo jos mahdollista ni niitä kanssa osallistujia koskapa jollekkin se et vanteet madallus siisti pieni korisarja ja viimeisenpäälle laitettu sisusta ja alusta/moottorihuone on jo showmeinikiä.
tässä olis mun näkemys asiaan, lukekaa ajatuksen kans eläkää heti haukkuko suohon. jos tossa on edes jotain mistä sais kiinni, se on hyvä asia.
Näillä näkymin tuossa Show car luokan haasteisiin ollaan vastaamassa seuraavasti: 1. Kirjoitettuja ja puutteliseksi havaittuja vaatimuksia tarkennetaan ja auki kirjoitetaan 2. Uusilta osallistujilta odotetaan saatavaksi tietynlainen esittelykuva materiaali jonka avulla auton vaatimuksien täyttymisestä saadaan jonkinlainen käsitys jo ilmottautumis vaiheessa. 3. Uutena juttuna esitellään Show car Invite only loppuhuipennus finaaliin jossa paineen ja valitun arvostelu raadin antamat pisteet muodostavat kokonais pisteet jolla sitten ratkeaa tuon erkoisluokan mestaruus. Show Car Invite luokkaan noustaan osallistumalla osakilpailuissa normaali Showcar luokkaan 1000/2500W josta sitten ne harvat ja valitut nousee finaali taistoon. Käytännössä tuon Show Car Invite Only tittelin voi voittaa auto jonka paineet ei ole kovimmat mitä show car luokan autoista mitataan mutta pisteitä tulee sitten raadilta auton näyttävyydestä senkin edestä. Vastavaasti Show car 1000 tai 2500 luokian mestaruus voi mennä autolle joka ei edes kaikesta huolimatta pääse edes mukaan tuonne Show car Invite only kamppailuihin.
[ Muokattu maanantai 23 tammikuu 2012, 13:43 ] Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
11. Tarkkuusohmimittauskäytäntö on mukana ekasta osakilpailuista lähtien. Osittain tästä johtuen siirrytään käyttämään pienoista hyvistys käytäntöä tilanteissa joissa luokitus teho jää alle luokkan teho rajan. Eli jos luokkatehoa mitatuilla tarkkuus ohmeilla kertyy 220w ja kisataan 250W luokassa niin suunitelmissa olisi antaa 0,26db:tä hyvitystä(250vs230 ero on 0,36 ja hyvitystä annettaisiin väliltä 0,1-0,3db:tä) 0,3deppaa on siis suniteltu maksimi mitä tuota voi saada. Näin ollen mistään tyhjästä antamisesta ei ole kyse vaan enemmältikin siitä että kalustovaihto paineet olisi mahdollisimman pienet tuossa alati kiristyvässä kymppä taistelussa. Ja johtuossa kaavassa oelvasta miinus 0,1:stä optimi tuloskeen pääse jatkossakin tasa tai hieman ylitehoisella kalustolla.
Koetan lisätä tuon toiminnallisuuden laskureihin mahdollisimman pian. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....