pikkuhiljaa etieppäin tätäkin, tänään sai vollen ratio kyytiä. vanha orkkismankka vaihtui alpinen 9880R:ään.
volvon orkkisnipusta etsittiin perinteisin keinoin ilman volttimittaria rariolle sähköt.
vanhat liittimet sai väkivalloin irti ja banaaniliittimet sai kytkettyä universaaliin liittimeen kätsysti.
etukaiuttimet löytyi pikksen kikkailemalla eli eri rööreihin piuhat ja 1,5V patteria räpäyttelemällä kuunneltiin mikä kaikutin räpsähtää.
lopputulos yllätti jopa rakentajankin, varsin näppärästi hoitui. tosin etukaiuttimien veto mankalta on vain väliaikaista, matkahuollossa odottaa pari vahvaria joten mitään kaiutinta ei ajeta mankasta suoraan vaan kaikki tulee vahistimilta.
kohtis tiukka sovitus tohon orkkismuoviin. ei oo ihan standardikokoa
soittimen usbi löytyy näppärästi koelaudan päällä olevasta luukusta, mikä liene tän luukun tarkoitus ollut aikoinaan.
Mulla oli tuommone volvo viime kesänä hetken ja mittasin siitä kotelon maksimikorkeudeks 35cm ettei tule sanomista ja tein 35cm korkean kotelon mikä näytti kontissä tältä http://i118.photobucket.com/albums/o90/insane626/SDC11733.jpg .Muistaakseni 38cm ei mene sääntöjen mukaan sinne ainakaan tuolla tasaisella osuudella, mutta voin muistaa väärinkin.... 2015 - 3,5kW Showcar.... 2014 - VÄLIVUOSI 2013 - SM2 3,5kW Showcar 151,6dB 2012 - VÄLIVUOSI 2011 - SM1 2,5kW Showcar 148,6dB 2010 - SM1 4,0 kW 148,3dB 2009 - SM2 3,0 kW 144,8dB 2008 - SM2 1,5 kW 141,0dB
jatketaan taas, tuli sitten innostuttua noitte pihojen kanssa, kun tuli äly ja väläys, että tallissahan on vielä yksi subi, nimittäin ankan entinen subi, JBL:n ollessa nykyään ankan kontissa. !
sulakkeelle löytyi varsin kätevä paikka edestä!
akulta taka-akulle pluskaapeli.
normiveto, tulipellistä läpi, kynnyslistaa pitkin taakse, kuva on ihan takaata, sopiva kolo korissa josta piuhat saa vedettyä vahvistinkoteloon
sieltä ne plus ja miinusnavasta tulevat kaapelit tulevat. miinuskaapeli on vain 8mm2 vain poistaakseen akkujen potentiaalieron tulevaisuudessa. taakse vedetään vielä koriin maadoituksia, nohätä.
piuhoja ois sitten tänverran VIELÄ vedettävää >_>
sit ois viel tällänen kasa: 3x RCA 2x 1mm2 (taka-akun jännite jännitemittarille) 1x 2mm2 (heräte) 2x 2x1,5mm2 etukaikuttimet
läpiveto ei koskaan oo ollut näin helppoa, isokin käsi mahtuu koelaudan alitse minne tahansa.
semmonen nippu.
pari piuhaa taka-akku -lokeroon, loput kätsysti vahvarikoteloon
erkkasarjaa pelkääjälle!
tuonne pitäis kaapelit työntää...
no mikäs hitto se sieltä kurkistaa??!
...
öööö..
joskus tääkin on ollut niin pirun hankalaa
midwoofer kiinni.
gommia.
mutta sitten, diskantin asentamisessa alko ärräpäät lentää, olihan joku hiivatin kikkare päässyt painamaan kuvun ruttuun ;G
perrrhana!
jakosuodattimen asennustapa mallia: Mrop
kas nuin
avot! ja taas säästyttiin turhilta ärräpäiltä kun se ei pysy missään ja ruuvit o liia pitkät ja ja ja ja.
kuskinpuolinen asennus alkoi sulakerasian irroittamisella
sen takana löytyi tuttu kolo
kuskin jytkyvehkeet.
ja jakosuodin tutulla tavalla
tuo rauta kuten team apina mainitsi, on pyyhkijöiden rauta, jossa terävät reunat ja liikkuvat ees taas pyyhkijöiden mukaan. täydellinen tappoväline esim RCA:n katkomiseen!
pikkasen johtojenniputtajaa molempiin ettei heti hakkaa rikki?
takaluukku piti näyttää tältä päivän päätteeksi....
mutta se näyttääkin tältä... nooh näin tälläkertaa.
voihan plop plop. taitaa tuosta mankasta olla maafolio mennyt? vai mitä sanoo raati:
auto sammuksissa: ei ongelmia, poksahtaa laitettaessa mankka päälle. auto käynnissä: törkeä vinkuna, poksuu startatessa, kierrosten mukaan laturi vinkuu.
piuhat vedetty niiku pitääki, kokeilin vaihdella RCA:iden paikkoja, ei vaikutusta. 6x rca:ta vaihtelin. maadotin mankan rungon maihin, sama vinkuna jatkuu.
mites tuo maafolio korjataan vai pitäskö viiä paikalliseen liikkeeseen, kun tossa mankassa viel takuuta jäljel... jos kuitin viel jostai löytäis näin muuton jäljiltä. Savun hälvettyä, tarkista liitokset: LISÄÄBASSOA.FI
eli pakkohan sitä oli kaupungilla ruisailla ettei tänne kerinnyt kirjuuttelemaan. takakontissa soi siis Crunch Fatboy II jota käskyttää Stealth 1000 BL (muka 1x 500w) kuulostaa ihan 200-300w todentuntusemmalta. soittimen maafolio-ongelma paikallistettiin, purkkakorjailtiin ja käytiin pyörähtämässä audioimportin kiertueella, ankkaa ujostutti ja jätti leikin kesken, luulin et pääsulake meni mutta kaikki oli kunnossa, kun kotona tarkistettiin.
celiliasta tykitettiin 140.9dB vielä vanhalla pitkällä refleksillä ja 35Hz virillä. oltiin konexin pihassa just sopivasti kun palkinnot jaettiin, tosin nää on niin buumiautoja ettei paljon pongoja tuu ulkoasusta tai sisustan siisteydestä
niin, takaisin volleen.
vanha vaihtui uuteen. HOHO! oli pikkasen hapettunut kaikki piuhat, semmonen vihreevalkonen pilvi tussahti kun kuori johtoa ja näpäytti akun reunaan.
semmonen sekametelisoppa, soi, ei muuta mainittavaa. näillä mennään nyt hetkenaikaa että talous tasottuu muuton jälkeen ja voi alkaa ostelemaan taas kuparia.
subijohto plujahtaa hyvin välistä.
sitten päästiin tappelemaan soittimen kanssa. kaikki pelas kunnes laitto auton käyntiin, [[Peeeeltiämpäri]] oli irti!
noh ei se mitään, otin vähä selvää tosta maafolion korjaamisesta ja päätin kokeilla:
RCA kiinni, ei ota yhteen keskustan kanssa, vaan jää maadoitusten väliin, RCA on vain vähän tiukemmassa.
ja tuosta kiinni runkoon ja toinen kaapeli jonnekin muualle maihin.
tuo toinen kaapeli on extraa eli maafolion korjaamiseen menee vain tuo yksi kaapeli. helppoa ja yksinkertaista.
nyt humppaa, muttei tarpeeksi. peili värisee ettei taakse näe, muttei pahemmin muuta. nyt kuitenkin hermot lepää että saa jotain muutakin kuunnella, kuin pelkkiä midejä ja dissuja. Savun hälvettyä, tarkista liitokset: LISÄÄBASSOA.FI