Taitaa vaan se väliseinä syödä tuon taaksepäin amuvan piikin pois. Toki mikäänhän ei ole varmaan ennen kuin on testattu. Noissa normi kontista ampuvissa melko leijonan osa luvusta tulee korin puolen alloon geinistä. Tässä rakennelmaassa tuo geini sattuu reilusti yli ylimmän MB nuotin (56hz) Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Meinaatteko kokeilla sekä laidait auki että suljettuna ?
Reunat oli kyllä tarkoitus vetää umpeen.
Tuohon taaksepäin ampuvaan ja auton gainiin liittyen, niin keväällä mitattiin muuramen kisojen "Polo-setti" kokonaisuudessan Golfissa taaksepäin ampuvana (kuten polossakin oli). Tuloksena n.4dB huonompi combo mb-kaistalla.. .: h u u s k o b r o s . c o m :.
Tännekkin jotain päivitystä. Finaalijännitys kasvaa, debat ei .
Seinäjoelle Kakkis pääsi jopa omin avuin siirtokilvillä testaamaan viime hätään kyhättyä seinärakennelmaa. Luku jäi hieman vajaaksi (johtuen osaksi heikosta akkujen latauksesta ja vajaasta soittovolumesta).
Seinäjoen jälkeen päätettiin kuitenkin lähteä jatkamaan tällä kotelolla makuultaan eli Kurikan tapaan. Päätöstä siivitti myös subbareiden manuaalissa olevat huomautukset, joissa subit käsketään asentamaan vain osoittamaan ylös- tai alaspäin!
Subit käytettiin vielä auki ja tarkistettiin kunto ennen takaisin laittoa, kun se helposti käy ilman liimaamista.
Koteloon ei olla keritty tekemään mitään muutoksia, mutta jotain lisäpaneeleja on tullut testattua. Ne pääsääntöisesti vähensi lukua. Sivuille kuitenkin tehtiin verhoilupaneelit ulkonäkösyistä ja ne saa tarvittaessa irti soiton ajaksi. Subeja koitettiin myös magneetit ylöspäin, mutta luku ei sillä parantunut. Burbeissa jännitteet laski jännitenäytöllä 11.4V:iin, joten neljäs akkukaan ei olisi varmaan pahitteeksi. Myös kotelon vireen nostaminen voisi hieman auttaa.
Ennen finaalia koitetaan vielä hieman sisäänajaa subeja, jotta on sitten vetreitä vetelyihin. Jospa se Kakkis jaksaa rullata ehjänä Ouluun asti niin pääsee taas finaalitunnelmaa maistelemaan. Luvun perusteella ei voitosta taistella, mutta jospa saa sitäkin paremmasta tunnelmasta sitten nauttia
Löytyykö mistään mitän teknistä selvitystä miksi nuo ois allergisia seinä asennukselle ? Ite en keksi yhtään hyvää selitystä. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Muuta selitystä keksi kuin suuri moottorin paino, joka on rasite rungolle. Mutta herää kysymys, miksi siihe ois laitettu heikko runko joka ei kestäis painoo.
Please Note: Due to the extremely long excursion and high temperature possibilities
of this woofer, it is recommended that when the woofer is installed it be positioned
so that the cone either faces upward or downward only.
NOTE: The woofer must face up or down only, especially in sealed enclosures.
Jahhas, jos vaikka tätäkin threadia lämmittelisi - ei tiedä jos se vaikka aktivoisi enemmän myös tallihommiin..
2010: Kausi jäi vähän vaisuksi. Ainoa tavoite oli saada viivalla yli 150dB, mutta siihen ei tällä työmääräällä päästy. Onneksi kuitenkin saatiin Kakkis edes viivalle ja kisareissuthan on aina kivoja. Top scoreksi jäi kaudelta vaatimaton 149.4dB[MB] (ilman kompensaatiota 149.9dB).
Raskaan finaalireissun jälkeen Kakkis lepäsikin sitten loppu vuoden koskemattomana tallissa.
2011: Tästä lähtee. Vuoden ensimmäisessä tallisessiossa saatiin pa*kanjauhannan lomassa autosta purettua bassot ja ovi .
Bassoille tehtiin myös testipenkki, missä saadaan elementit vihdoin ajettua oikeasti sisäänkin.
Tarkoitus on ensin saada nykyisellä kotelolla ja pienillä muutoksilla lukua hieman enemmän. Kesällä katsellaan sitten miten on aikaa ja innostusta tehdä kokonaan uusi setuppi. Uusi luokitus ei hirveitä innostanut, mutta koitetaan pitää kieli sopivasti poskella hommissa kaikin puolin. Luokka on sitten mikä on - UNLissa ainakin saisi varmasti soittaa ilman kompensaatioita..
Täällä ainaskin odotellaan mielenkiinnolla minkälaisia muutoksia otette aikoneet auton rakennella. Onko tässä vaiheessa mitään pientä paljastettavaa muutosten suhteen, laittesto taitaa kutakuinkin pysyä samana?
[ Muokattu maanantai 31 tammikuu 2011, 15:58 ] http://www.youtube.com/user/Domax1234 ------------------------------------------------------------------ 2010: Stock 4000w 132.2dB 2011: SM3 / PRO Stock 600W, 142,8 dB 2012: PRO Stock 2500w, 148,2 dB / Pro Stock 600w, 144,4 dB 2013: SM1 / PRO Stock 3500w, 151,0 dB 2014: SM2 / PRO Stock 1500w 149.4dB + Finaalien Demokisan voitto + Hienoin Stock asennus 2015: SM1 / PRO Stock 1500 150.3dB
Jotain päivitystä.. "Pienet muutokset" muuttu vähän isommiksi, kun nykyisen kotelon muokkaaminen vaikutti sen verran työläältä, että sama tehdä kokonaan uusiksi. Vanhasta kotelon raadosta tuli hyvä ja tukeva työstöpöytä talliin .
Takakontti tyhjennettiin ja sinne tehdään pohjalle uudet akun paikat, jotta saadaa virtajärjestelmää vähän optimoitua.
Sisältä poistettiin alkuun ohut pohjalevy ja turhan hifi-folion päälle mankeloitiin oikeaa vaimennusmattoa eli 4mm bitumia.
Siitä se lähtee..
Domax kirjoitti ...
Täällä ainaskin odotellaan mielenkiinnolla minkälaisia muutoksia otette aikoneet auton rakennella. Onko tässä vaiheessa mitään pientä paljastettavaa muutosten suhteen, laittesto taitaa kutakuinkin pysyä samana?
Joo, eiköhän sitä näillä kaapista löytyvillä mennä ja uusia ei osteta ennen kuin entiset on soitettu puhki (paitsi jos ny joku ihan väkiste puoli-ilmaiseksi tyrkyttää)
eikö tuohon nyt se kuuluisa seinä sitten tule... ei ne elementit siitä rikkimee....??? tai jos tuntuu et menee nii tekee tuen taakse. eikö 2008 sm2 2009 lapsi.... 2010 sm2 2011 sm5 2012 sm3 2013 sm1 ja 2 2014 sm 1,2,3,5 2015 emmaa 2016 emma ja maxboom. west coast boomers tiimipäällikkö.