Kauden aikana on autot katsastettu jo useampaan otteeseen osakilpailuissa ja korjauskohteita on sitten nostettu esille enemmän ja vähemmän. Muistin virkistykseksi tässä hieman listaa mitä kaikkea katsuroinnissa käydään läpi:
Ainakin nämä osa-alueet kannattaa jokaisen katsoa ainakin kuntoon:
Kotelon kyytiin mahtuminen - Siis sinne hattuhyllyn alle (joka on orkkispositiossa sillä korkeudella kontin pohjasta kuin se on tehtaan jäljiltä) tai se 3 sentin sääntö selkänojasta - Takapenkin taakse siinä paikassa missä sitä tullaan kisoissa pitämään.
Päätteiden asennus: - Säännöissä mainituille sijainneille, jos epävarmuutta niin kannattaa todellakin vaikka kysyä suoraan katsastajilta - Mieti ja selvitä etukäteen että miten tarkkuuskytky saadaan mitattua päätteen terminaaleista
Akkujen asennus: - Sijainti ja riittävä kiinnitys. Pelkkä kotelon ja selkänojan väliin kiilattu asennus ei ole riittävä kiinnitys. - Jos etuakku osallistuu soittoon, niin tarkista myös sen kiinnitys. Alkuperäinen kiinnitys riittä, jos akku ei kohtuullista voimaa käyttäen liiku
Verhoilut - Vakio verhoilut omissa paikoissaan, jos sattuu olemaan auto jossa ei jotain verhoilua kuulukaan olla, niin kerää siitä evidenssiä valmiiksi. Kannattaa katsoa vielä kerran että onhan kaikki palaset paikallaan ennen Ouluun lähtöä.... - Vaimennetut peltipinnat verhoiltava, pl. takakontin lattia (katso säännöt / yleiset kysymykset ja vastaukset.)
Vaimennus - 4mm per pelti tai peltiä vasten oleva verhous
Kytkentäohmit - Ohmit tullaan mittaamaan paikanpäällä tarkkuusmittarilla, viileistä subbareista. Jos subit on lämpöiset niin ne mitataan myöhemmin uudestaan. - Muista myös auton ulkopuolelle tuleva "syöttöpiuha" kisavedon ajaksi. (Speakon)
Showcar vaatimukset Peitepaneelien ym viimeistelyihin liittyvät yksityiskohdat. Yleinen look kunnossa ja muutkin kohdat, jotka on säännöissäkin mainittu.
PS. Kannattaa laittaa muistutus että hattuhylly lähtee mukaan. Tee itsellesi etukäteen muistilista mukaan lähtevistä tavaroista.
Lisäksi muistakaa sedan luokassa oleva sääntö! Ainoastaan joko hattuhylly tai selkänojan takana oleva aukko voi olla avonainen. Toisen on oltava täysin tukittu. HUOM! Lue yleisimmät sääntökysymykset.
Muistakaa myös päivittää laitteistot ajan tasalle ilmolomakkeeseen perjantaiaamuun mennessä, tällä nopeutatte katsastusta ja vältytte joutumasta katsastusjonon hännille.
Tilanteessa että joku saman luokan kilpailija haluaa jostain syystä tehdä virallisen protestin paikanpäällä havaitsemastaan epäkohdasta niin se tulee tehdä kirjallisena ennen klo 14:00 lauantaita 9.9.2023. Aiheettoman protestin käsittelymaksu on 50eur. Protesti esim muodossa: "Kilpailijalla A on takapenkin sisukset poistettu, jäljellä pelkät kuoret" tai "Kilpailijalla B on sivuikkunat liimamassalla kiinni" tai "Kilpailija C:llä on kotelo siirretty sellaiseen kohtaan katsastuksen jälkeen että penkki ei lukitu enää paikoilleen."
Toki jos joku asia muuten vaan mietityttää ja ei uskalla sen tiimoilta itse kohdetta lähestyä niin silloin voi kysyä toki tuomareilta asian laitaa (nimet kerrotaan myöhemmin)