Tässä ruvennut osia haalimaan pieneen päivitykseen, että laitteisto ja ääni saadaan suurinpiirtein kohdalleen. Autona toimii siis vuoden -98 Mazda MX-5, eli NB korimallin miata. Laitteistoksi on tulossa Alpinen Ute-92BT soitin, oviin tulee Alphardin LW-80A4 Keskari/midbasso ja diskantteiksi autossa olleet Focalin nappulat(en mallia tiedä, muta tykkään niiden saundista). Penkin takana subin hommat hoitaa halpa Litteä aktiivisubi, ainakin toistaiseksi olen ollut melkein tyytyväinen.
Mutta nyt pitäisi miettiä vahvistinta noille alphardeille, jotta saadaan hieman lisää potkua miditaajuusille, joka nykyisellään uupuu. Ja miten se olisi syytä laittaa. Itse mietin asian niin että jätän diskantit soittimen hoidettaviksi, mideille laitan vahvistimen ja suodot teen suoraan soittimelta. Eli aktiivinen etupää, jossa mideille hieman enempi potkua. Autolla ajan paljon isoja teitä, jolloin diskantit hukkuvat melko tehokkaasti, kaikkeen suhinaan ja meluun mitä avoautoissa on. Sen takia tuntuu turhalta laittaa nelikanavaista vahvistinta antamaan diskanteille sopivan määrän tehoa mitä soitinkin pystyy antamaan(siis joku 15w). Ovet tottakai vaimennan kunnolla, että midien potku mene pelkäksi peltien rämisyttelyksi.
Vai mitä mieltä te viisaammat olette? Onko parempia/viisaampia ideita? Ja vahvistin ehdotuksia saa antaa. Mitä pienempi fyysiseltä kooltaan niin aina sen parempi, Ja voimaa ei tarvitse olla kuin joku 40-60w, joka riittää ihan peruskuunteluun vain.
Saako jostain tuota 4ohm mallia noista soundigitalin sd 400.4d evo-2 mallista? Fanaticilla vaan sanotaan että valitse toinen malli, mutten löytänyt sellaista. Edit: Taidan hommata tuollaisen, kun hintaa ei paljoa ole ja voimaa tulee 4ohm kuormaan ilmeisesti joku 50-60w per kanava. Ja eikös tossa sitten tarvii muuta tehdä ku säätää gainit kohdilleen ja laittaa suotimet full asentoihin niin soittimen suodot on toiminnassa?