Kysytäämpä täältä, mitenkä muut olette pärjäilleet talvella etuvetoisella autolla joissa on kontissa painoa? Viimetalvi meni ok, mutta nyt on kontissa enempi painoa, ja ylämäki risteyksissä on hankaluuksia, ihmiset räpsyttelevät takana valoja, kun ei auto tahdo nopeesti liikahtaa vaan sutii. Joo, vaarallistahan se on...
Auto vw golf3 variant ja kontissa painoa joku 150-155kg. Täytyykö sitä laittaa vaan talveksi bassot huilimaan varastoon..... umhaaa
Kyllä täällä ainakin Nokian Hakkapeliitta 7 pääsee jyrkissäkin mäissä eteenpäin vaikka painoa on kontissa n.400kg. Aikoinaan kitkarenkailla 225/40r18 jumissa oltiin todella usein eli renkaista se on kiinni. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Mulla o 400kg+ kontissa painoa ja ei mitää ongelmaa. Tietty ovi eellä menee hieman eritavalla ku vakio 141,4dB 250w SM1 @HTS2015 Stock, Demokisan SM2 @HTS2015
Tuo farkkuGolffi on muutenkin sellainen kottero, että sen ajo-omituisuudet eivät talvella parane muutenkaan. Ajajasta ja renkaista senkin meneminen on kiinni. Tuo 155 kg takakontissa ei vaikuta talviajoon mitenkään. Eli siirtyminen rengaskauppaan ja ennakoivaan ajoon, marsmars. Joskus aikoinaan tuollainen painokuorma heitettiin omaan autoon talven ajaksi, kun takavetoTaunus jäi kiinni jo tasaiselle pihatielle. Ja ne harvat nastat jäi jo alkusyksystä johonkin ojan penkalle, kun paikallista driftailua tuli harjoiteltua 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Haa! Taunuksella kurvailtiin täälläkin 80-luvun lopulla ja samat keinot olivat käytössä, että pysytään tiellä, hahah!
Mutta joo itse aiheeseen, niin kuten yllä jo kerrottu, niin homma lähtee siitä ennakoivan ajotyylin opettelusta liikkeelle. Ja renkaat kuntoon.
Iltapaskan uutisista ei edes jaksa enää lukea sitä kulunutta fraasia: Ensilumi yllätti taas autoilijat. Voi PELTIÄMPÄRI sentään, miten se voikaan olla niin, vuodesta toiseen?
itel 3b passat oli ja 4x9912 dd bassoja, iso kotelo, akkuja yms kontis ja missään ollu KITKOILLA kiinni.. rati ja penki välis se syy jos on jumis tai varsinkin ojassa tms... ja joo loppuunkuluneil kitkoil varmaa ei paljo liikukkaa mut ei ne loppuuajetut nastakkaa sen paremmat oo turha kiistellä onko kitkat vai nastat paremmat, kukin ajaa millä ajaa, ps kyl ne kitkoje testivoittajat on kans iha jeba renkaat mut on hintaki ja myös continentalin kitkat hyviä. nastoista ei kokemusta koska ajan vaan kitkoilla itte, auto ku auto..
Joo taitaa olla enemmän renkaista kiinni tässä tapauksessa Käy vaikka Rengas onlinesta kattomassa, ei pitäis olla iso investointi kolmoskorisen renkaat.