Ei toimi mikäli tarkoituksesi on kuunnella musaa kuskin paikalta. Vai mitäs luulet, miksi midejä ja etenkin diskantteja suuntaillaan äänenlaadun parantamiseksi? Miksi siis huonontaa tätä asiaa keinotekoisilla esteillä, kuten asentamalla midit penkkien yms. esteiden taakse, että midit kuuluisi mahdollisimman huonosti kuuntelijan korviin?
Tokihan homma voi toimiakin, jos tarkoitus on kuunnella musaa pää takaikkunassa... No pointti siis se, että asentelut sun muut käyttötarkoituksen mukaan.
Ajattele asiaa vaikka näin:
Mitä korkeampaa taajuutta kaiutin toistaa, niin sen tarkempaa on myös sen sijoittelu/ suuntaukset, jotta homma toimisi mahdollisimman hyvin. Vai suuntaileeko joku esim. subbareita yhtä tarkkaan kuin etupäätä?
Ainakin omasaa autossa jos etupäätä menee kuuntelemaan takakonttiin, kuuluu midit siellä paremmin kuin kuuntelupaikalla, luulisi sen toimivan päinvastoinkin. Kysyjällä on varmaan myös edessä elementtejä jolloin hattuhyllyllä olevista voisi saada lisää ääntä mitä tässä varmaan ollan hakemassakin? 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Mikäli tekisin lauluautoa, niin siinä ääntä tulisi nimenomaan takapenkille. Turha sitä kuskiraukkaa on rääkätä yhtään enempää kuin känniläisten raahaaminen minimissään edellyttää. Eli jos ääntä pitää saada takapenkille, niin midit vaikka hattuhyllyyn, ei etumideistä äänet välttämättä kuulu kovin hyvin taakse.
Olen kuunnellut jopa sellaista autoa, jossa refleksikoteloidut midit oli asennettu c-pilareihin. Ääni oli pienen totuttelun jälkeen oikein kuunneltava. Midin laatu korvasi hyvin osin hieman erikoisesti paikantuvia ääniä. Olen kuullut tavallisesti oviin asennetuilla mideillä toteutetuista järjestelmistä paljon huonompia kokonaisuuksia. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...