Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 111
Jäsenet: 2, Iiro.Riikonen anni.m
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4379, Uusimmat: anni.m
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
Ei tulevia tapahtumia
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Laitteisto & Rakentaminen :: Kotelointi
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
2x Sundown Audio Sa-8 v3 kotelo mietteitä
Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
Anonyymimouz
sunnuntai 19 kesäkuu 2016, 17:50

Morjesta! Tuli tilattua Sundownin kasi tuumaista ja ajattelin niitä odotellessani kysäistä teiltä bassotyypit että minkä kokoista koteloa kannattaisi lähteä rakentamaan kun tarkotuksena olisi soittaa matalaa.

Vähän ennakkotietoa

- Elementtejä tulee kaksi Sundown Audio Sa 8'' V3

- Vahvistin jolla soittelen on MDS Torque T5 1Ohm kytkyllä eli 1500w

- 29hz viritys olisi suunnitelmissa ja saa ehdotella myös viritystaajuuksia

- käytössä on yksi 6'' aeroportti täyspitkänä

- Auto on sedan

- Tarkotuksena näin aluksi ainakin soitella ihan vaan omaksi euforiaksi mutta silti mahdollisimman kovaa katsoo mitä saa aikaiseksi ja onko noista elementeistä edes mihinkään olen vähän epäileväinen mutta oli pakko tilata ihan niiden hienon ulkonäön takia...

Siinä on jotain tietoa en ole varma jäikö jotain puuttumaan mutta tehän sen helpoiten huomaatte.

Yksi 120l kotelo löytyy minkä kyhäilin tuossa talvella ja olen miettinyt että jos siitä muokkaisi kotelon noille mutta onko liikaa litroja kaseille? Pistän kotelosta vielä kuvan tähän niin saatte antaa mielipiteitä mitäkä kannattaisi tehdä

Saa ehdotella kaikkea maan ja taivaan väliltä!




2x DD512 D4

MDS Torque T5 1ohm 1500hatwat
Takaisin ylös
Jaa Facebookissa
Anonyymimouz
sunnuntai 19 kesäkuu 2016, 18:01

https://gyazo.com/69f0c1f4d5771f3fe342021e175d337b Tuossa on kuva siitä 120l kotelosta. Onko ehdotuksia kuinka muokata 8 tuumaisille vai onko litroja liikaa?

[ Muokattu sunnuntai 19 kesäkuu 2016, 18:01 ]

2x DD512 D4

MDS Torque T5 1ohm 1500hatwat
Takaisin ylös
ville.m
maanantai 20 kesäkuu 2016, 16:32

Mulla on 2 kpl 8v.2 sedani borassa 105 litrasessa kopassa elementit ampuu ylös ja putki taakse ja soittelen easy audion 1500.1 1ohm kuormaan 1849w boomin penkki teho. Ekka oli 6 putkella jatkettuna 59cm viri 28.5 ja nyt kokeilu mielessä 4 putki 44cm viri 21.69 voipi olla et vähä ahistaa.. ja itekkin tykkään soitella matalaa ja ainakin omaan korvaan ihan ok. On ollu vaikka mimmosta banjoa vuosien varrella mutta kyllä näistä pikku jättiläisistä tykkään kaikista eniten! Laitteleppas mielenkiinnon vuoksi tänne foorumille sitten että mitä mieltä oot kun ei niin kauheesti ole täällä ainakaan ollut näistä 8 juttua

Easyaudio 1500.1D
Sundown audio sa8v.2d4
Optima
Pioneer
Cervinvega
Mtx
Takaisin ylös
Anonyymimouz
tiistai 21 kesäkuu 2016, 11:37

noni nice! Itselle tuli just elementit ja nyt olen tullut siihen tulokseen että laitan ne tuohon 120l koppaan koska ajattelin laitta 6'' aeron täyspitkänä sisälle niin lähteehän siitä se 8-9l plus elementit mitähän ne vie 3-5l per elementti?

2x DD512 D4

MDS Torque T5 1ohm 1500hatwat
Takaisin ylös
ville.m
tiistai 21 kesäkuu 2016, 15:51

Ei se kauheen kaukana tuosta ole. Ja nuo v.3 on tietääkseni vähän isommalla magneetilla mitä edeltäjänsä tuov.2. Mulla on koppa sen 120 litraa ja netoksi jää se 105 suurinpiirtein..mut ei se litra sinne litra tänne juuri tunnu missään jos ihan vaan hupia soittelee:)

Easyaudio 1500.1D
Sundown audio sa8v.2d4
Optima
Pioneer
Cervinvega
Mtx
Takaisin ylös
ville.m
tiistai 21 kesäkuu 2016, 16:12

Laskin muistaakseni itte et 9 litraa veis putki (8.13 vissiin oikee) ja 6L elementit mut sulla vie vähän enempi. Ja ainahan se ois parempi et ois reilumpi kotelo ku pienestä on huono kasvattaa ja sit ku matalasta tykkää nii saa virettä alemmas

Easyaudio 1500.1D
Sundown audio sa8v.2d4
Optima
Pioneer
Cervinvega
Mtx
Takaisin ylös
Anonyymimouz
keskiviikko 22 kesäkuu 2016, 10:42

Ahaa tuota en edes tiennyt tuosta v.3. :o Taitaa tulla itselle aika lähelle sama setti kun sulla Paitsi elementit ei tule kotelon päälle vaan kokeilu mielessä pistän elementit eteen ja aeron takaseinälle puhaltamaan taakse. Mutta siis onhan nuo elementit nättejä... Olen ihaillut niitä postin tulemisen jälkeen varmaan enemmän kun laittanut koteloa ja autoa Ennen mulla oli 2x DD512d4 elementtiä niin nuohin verrattuna nuo kasit on kyllä monstereita

2x DD512 D4

MDS Torque T5 1ohm 1500hatwat
Takaisin ylös
Anonyymimouz
keskiviikko 22 kesäkuu 2016, 10:44

Odottelen vielä että pääsen kuuntelemaan noitten saundia Eikös noissa ole ihan kohtuullinen liikerata? Onko mitään havaintoa paljonko mahtaa liikkua tuo kalvo?

2x DD512 D4

MDS Torque T5 1ohm 1500hatwat
Takaisin ylös
VanillaGorilla
sunnuntai 28 elokuu 2016, 22:48
Sijainti: kainuu
Postit: 12
1xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
VanillaGorilla:n galleriaan
Mulla oli 1kpl sa8v2 100 litran kotelossa kutosen putkella, viri oli josain 25hz tienoilla, 29hz murahti niin että pomppi cd kotelot ovikoteloista lattialle. Äärimmäisen vaikuttunu olin siitä mihin pysty kokoonsa nähen. gzhw 12spl oli ton jälkeen ihan meh

https://www.fanaticaudio.com/tuote-avainsana/ground-zero-12-subwoofer
Takaisin ylös
 

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System