Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 101
Jäsenet: 2, Sashafrash Salexsal
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4381, Uusimmat: R4nd0m
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
25 toukokuu at 1000
Kausala

15 kesäkuu at 1000
Myllykoski

29 kesäkuu at 1000
Jyväskylä
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Jutustelua
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
Subbari ei soi kunnolla
Mene sivulle       >>   Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
Popittaja
perjantai 27 marraskuu 2015, 15:30
Moro!
Elikkä autona toimii VW Bora -04,vakio kaiuttimet diskantteina, soittimena(Pioneer deh-2500ui),vahvistimena(macrom m2a.4000mk2), ja subbari(Alpine Type-R SWR-12D2)

HPFän olen säätänyt googlen mukaan 63hz, (-6/-12?), ja vahvistimesta LPF on päällä mutta se säätö?? lisäsin kuvan alas--

Kattelin tossa googlesta kun en saa ite soimaan omaa subbaria? :/ Olen ottanut myös kaikki bass lvl yms pois, ja gaini:ki on suht pienellä, eikä taho soida kunnolla vaikka koittaas laittaa gainin:täysille, ja samalla volumet kaakkoon.

Ja toisena törmäsin tohon säröön soittimessa/vahvistimessa? eli pystyykös särön mittaan yleismittarilla,ja jos voi niin voitko tehä videon ku löysin jostain googlesta jonku ohjeen mutta oli [[Peeeeltiämpäri]] vaikee pysyy mukana ku sähköt on aina ollu yks mysteeri.

Ja kuinkas se soittimen säätö? Kun siellä on niitä asetuksia esim "EQ-settings"? (80,250,800,2.5k,8k ) kaikkia voi säätää -6 - +6 :/


[ Muokattu torstai 10 joulukuu 2015, 20:34 ]

pioneer deh-2500ui

macrom m2a.4000mk2

Alpine Type-R SWR-12D2
Takaisin ylös
Jaa Facebookissa
Popittaja
torstai 03 joulukuu 2015, 15:08
//dump

pioneer deh-2500ui

macrom m2a.4000mk2

Alpine Type-R SWR-12D2
Takaisin ylös
Nilkki
torstai 03 joulukuu 2015, 17:08

Postit: 151

Nilkki:n galleriaan
Kokeileppa nostaa hpf 80-90hz ja laske lpf johonki 25hz

Kokeile ja opi
Takaisin ylös
Leiffi
torstai 03 joulukuu 2015, 20:19
Postit: 118

Leiffi:n galleriaan
Niin tai nosta lpf 63 ja ota hpf pois päältä tai niin matalalle kuin saa.
Takaisin ylös
Nilkki
perjantai 04 joulukuu 2015, 06:00

Postit: 151

Nilkki:n galleriaan
Leiffi kirjoitti ...

Niin tai nosta lpf 63 ja ota hpf pois päältä tai niin matalalle kuin saa.


Mitähän mä oon taas väsyneenä kirjotellu lpf-hpf/hpf-lpf
Tee juurikin noin, kuinka leiffi ohjeistaa...

Kokeile ja opi
Takaisin ylös
Popittaja
torstai 10 joulukuu 2015, 16:23
Okei pitääpäs kokeilla.. mutta tuli ongelmaksi et kummasta säädän hpf:fän? Soitin vai vahvistin?


E: Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
http://i.imgur.com/2SIX49j.jpg

Ainiin, mitäköhän noi muut tarkottaa? Koitin käyttää googlea apuna muttei oikein löytyny tietoa...?
Freq?
Input/Output?
Ja noi piuhat voi vissiin olla noin "CH1 & CH3" :/

[ Muokattu perjantai 11 joulukuu 2015, 16:41 ]

pioneer deh-2500ui

macrom m2a.4000mk2

Alpine Type-R SWR-12D2
Takaisin ylös
zimppa89
perjantai 11 joulukuu 2015, 05:42
Sijainti: Nivala
Postit: 52
1xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2015
zimppa89:n galleriaan
Kuvahan kertoo. Kuinkas basso on kytketty vahvistimeen? Rca:t pitäis olla ch1&2 jos basso kytketty kanaviin 1&2 sillattuna.

En minä painetta, ku taustabassoa vaa.
Takaisin ylös
Popittaja
perjantai 11 joulukuu 2015, 16:51
zimppa89 kirjoitti ...

Kuvahan kertoo. Kuinkas basso on kytketty vahvistimeen? Rca:t pitäis olla ch1&2 jos basso kytketty kanaviin 1&2 sillattuna.

Niimpä tietysti, typerä kun on nii ei heti hoksannu :facepalm:
Elikkäs teen sillee et otan soittimesta HPF:fän off Ja vahvistimesta LPF vai laitanko HPF:ffän päälle ja tonne 15hz? vai kuinkas :///
Ainiin ja mitäs nuo "kaks" nappia,Freq tarkoittaa? kun olis kiva tietää niitenki tarkoitus vaikken tarvisikkaa

pioneer deh-2500ui

macrom m2a.4000mk2

Alpine Type-R SWR-12D2
Takaisin ylös
Nuclearzero
lauantai 12 joulukuu 2015, 14:18

Tuota noin...

Oot suht nuori kaveri, niin ainakin minulta löytyy ymmärtämystä kysymyksiisi. Vaikutat aloittelijalta kysymystesi perusteella, joten asia on ok, mutta kehoittaisin sinua silti ottamaan ihan itse selvää näistä perusasioista internetin avustuksella, jotka liittyvät äänisignaalin siirrosta äänilähteestä kohti kuulijan korvaa.

Tietoa löytyy kyllä netistä pilvin pimein, ettei tarvitse jokaisen nappulan toimintaa täällä erikseen kysellä. Parasta olisi, jos tunnet jonkun tutun kaverin joka tietää näistä asioista, kysyä ihan kasvokkain. Niin se oppi menee yleensä tehokkaimmin perille.
Takaisin ylös
Popittaja
lauantai 12 joulukuu 2015, 16:02
Nuclearzero kirjoitti ...

Tuota noin...

Oot suht nuori kaveri, niin ainakin minulta löytyy ymmärtämystä kysymyksiisi. Vaikutat aloittelijalta kysymystesi perusteella, joten asia on ok, mutta kehoittaisin sinua silti ottamaan ihan itse selvää näistä perusasioista internetin avustuksella, jotka liittyvät äänisignaalin siirrosta äänilähteestä kohti kuulijan korvaa.

Tietoa löytyy kyllä netistä pilvin pimein, ettei tarvitse jokaisen nappulan toimintaa täällä erikseen kysellä. Parasta olisi, jos tunnet jonkun tutun kaverin joka tietää näistä asioista, kysyä ihan kasvokkain. Niin se oppi menee yleensä tehokkaimmin perille.

No juu, asia on juuri näinku sanoit, ja tää on vähä niinku viimenen oljen korsi mistä oon saanu apua =) Mutta eiköhän sen huomaa ja opi ku muutaman subbarin/vahvistimen polttaa ekaksi ku ei mennykkää niinku piti:D


pioneer deh-2500ui

macrom m2a.4000mk2

Alpine Type-R SWR-12D2
Takaisin ylös
Mene sivulle       >>   

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System