Santeri Tuohimaan testien mukaan(Kovin "arkku kotelo" suomessa 2015) kotelon takapään kulmat kannattaa viistää. Ei siin mitään lamelli laikalla sipasua vaan sellanen vähintään 10x10cm siivu pois. Voi löytyä jopa kuvakin siitä Santerin viime finaalin setistä. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Santeri Tuohimaan testien mukaan(Kovin "arkku kotelo" suomessa 2015) kotelon takapään kulmat kannattaa viistää. Ei siin mitään lamelli laikalla sipasua vaan sellanen vähintään 10x10cm siivu pois. Voi löytyä jopa kuvakin siitä Santerin viime finaalin setistä.
Paineita ei vielä tästä laitoksesta oo otettu. Kalusto siis optima 75a x2, 3x easy audio 1500 ja 6xdle full force. Paljonko veikkaatte että lähtee piikkilukua? Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita
Easy audion päätteet ei välttämättä suurta akustoa tarvitse. Aikaisemminhan tätä autoa soitettiin yhdellä optima 75ah akulla ja kaksi easyä 0.5ohm siinä kiinni.
Tässä vähän kestotestiä easy 1500 päätteellä https://youtu.be/px92-8xDAqY Isoveli easy 4000 toimii myös pienellä akustolla. https://youtu.be/xj46t-5vXvg Tuossa 4000 on hyvä hyötysuhde ja näin ollen se teho menee bassolle eikä profiilin lämmitykseen, saadaan tehoa pihalle vähän pienemmälläkin akustolla.
Onko tuolla minkälaisia vaikutuksia, kun elementit on suoraan porttia vastapäätä verrattuna, että kaikki olisi samalla sivulla jolloin elementtit eivät osoittaisi kohtisuoraan porttiin? Ei liity sinänsä tähän projektiin mitenkään, vaan ihan yleisellä tasolla kiinnostaa tuo portin sijoituksen vaikutus suhteessa elementteihin
Onko tuolla minkälaisia vaikutuksia, kun elementit on suoraan porttia vastapäätä verrattuna, että kaikki olisi samalla sivulla jolloin elementtit eivät osoittaisi kohtisuoraan porttiin? Ei liity sinänsä tähän projektiin mitenkään, vaan ihan yleisellä tasolla kiinnostaa tuo portin sijoituksen vaikutus suhteessa elementteihin
Parempaan paineen tuottoon on päästy tällä symmetrialla. Tässä projektissa haetaan sitä painetta ja siksi tuo symmetria valikoitui käyttöön.
Voihan se tuntua äkkiseltän etä vastakkainen sivu portille ois jotenkin huono juttu, mutta kannattaa muistaa että tuossa "välissä" on ilmamassa joka sitten muodastaa sen resonanssi ilimiön portin ilmamassan kanssa. Sijoittelu ei siis aiheuta mitään mystistä vuotoa tai muutakaan ihmeellisyyttä.
Sitten sananen näistä "arkku koteloista". Tällä hetkellä paras tunnettu ratkaisu on tuo santerin kontista löytyvä. Subit kaikkineensa etuosassa koteloa ja portti viistoteun kotelon taka-osassa. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Noniin nyt on ensimmäiset luvut täräytetty tauluun. Tavotteeseen ollaan päästy.
Piikkipaine oli 152.7db@ 35hz.
Tossahan justiin mietittiin, että voisi tehdä toisen portin tuohon korkeammalla virillä jolloin piikki voisi olla lähemmäs 155db. Saisi sitten vaihdella katu- ja piikkiporttia Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita
Siinä alkaa mondeo olla kovilla, takaluukun lukko hajalla ja sisäpuolen pelti revenny
Tolta näyttää takaluukku sisältä päin. Taitaa olla että pyyhkäsen ton sisemmän pellin rälläkällä irti tosta, eipähän oo repeilemässä ja rämisemässä enää sitten.
Kotelo sisältä.
[ Muokattu maanantai 27 kesäkuu 2016, 00:15 ] Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita