Joo, koitetaan saada . Tännekkin päivitetään juttua, kun on jotain päivitettävää. On vaan jäänyt tallihommat valitettavan vähälle, mutta jospa tässä kesällä löytyy aikaa ja tahtoa värkätä. Harmittaa kun perinteinen Tuurin keikka jäi välistä. .: h u u s k o b r o s . c o m :.
Pientä edistymistä tapahtunut. Vahvistintelinettä saatu kasaan monsterille kierrättämällä vanhan runkoa. Tolpat tehtiin isosta neliöputkesta, joiden läpi saa johdot vedettyä piilossa paneelien alle. Muutenkin leivottu tuota takapäätä kasaan.
Kohta voi jo lastata kamoja takaisin sisään ja alkaa päästelemään ääniä
Vihdoin saatu asennukset siihen malliin, että edes musiikkia kuuluu. Bassoina on kolme kappaletta DD 715 - näin alkuun ainakin.
Pikaiset mittaukset osoitti, että vire painui todella alas (reilusti alle 30Hz:n). Nyt sitten 29-50 kaista tuli kohtuu tasaiseen 150dB, mutta eipä sillä paljon kisoissa juhlita. Seuraavaksi pitää koittaa saada tuota virettä ylemmäs ja katsoa mihin toistokäyrä siitä lähtee asettumaan. Sitten voi mahdollisesti kokeilla myös nostaa osa subeista kotelon päälle ja testata miten vaikuttaa.
Muutenkin asennukset vielä pahasti kesken, joten puuhasteltavaa riittää.. .: h u u s k o b r o s . c o m :.
Ilmeisesti todellisen portin vireen katsoitte liikerata testillä ? Mikä oli laskennalinen vire ja onko teoriaa miksi meni noin alas ?? Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Virettä arvioitiin vajaa volumella mitatusta imppi-käyrästä. Kaippa tuo portin sijainti tuolla ahtaassa takaosassa vaikuttaa aika paljon. Sen lisäksi tietenkin perus "ei ainakaan liian lyhyt" -varmuusperiaate rööriä tehdessä, koska sitä on aina helpompi lyhentää kuin pidentää jälkikäteen . .: h u u s k o b r o s . c o m :.
Tosiaan kisakausi vihdoin korkattu Ahvenistolla. Autoa laitettiin kasaan koko edellinen päivä ja vielä kisa-aamunakin, mutta saatiinhan se kohtuulliseen kisakuntoon .
Takapään osalta tuli sitä rööriä lyhennettyä sekä tehtyä akkuteline(eet) uusiksi, kun akut tuntui vaikuttavan kohtuullisesti lukuun tuossa portin päällä. Näin ollen kaksi akkua asennettiin sivuille ja yksi akku jäi vielä matkasta.
Kaista nyt ei hirmuja noussut portin lyhentämiselläkään ja kisoissakin vedettiin ensin 29-raitaa ja sitten 32-raitaa, joka soi reilu 0,1dB kovemmalla keskiarvolla. Tuossa vielä kisakäppyrää:
Ahveniston galleriassa löytyy pari kuvaa myös kakkiksesta ja lajitteluvedosta on video youtubessa. Seuraavaksi sitten koitettava askarrella setti finaalikuntoon ja toivottavasti lukuakin saadaan vielä hieman nousemaan
Päivitetään kausi pakettiin tännekkin. Hötsiä edeltävänä viikonloppuna oli jonkin verran askartelua, kun vaimennettiin vielä kontin poskia umpeen ja tehtiin viiste kotelon kulmaan, jotta saadaan röörille lisää tilaa hengittää. Myös kolmas akku lisättiin keulalle. Mitään muutosta ei tietenkään keritty mittamaan, joten meni pitkälti oletuksella luvun noususta. Finaaleissa tulikin sitten tiukkien käänteiden jälkeen Showcar 3500W SM1 tuloksella 151,6dB ja SM1 ShowCar invite, joten voi olla varsin tyytyväinen kauden lopetukseen.
Pari kuvaa
Ja vielä live-veto käppyrä. Alinta (29-50) bassoraitaa soiteltiin, mutta yhtä ylempikin raita olisi voinut toimia. Tasainen suoritus oli viikonloppuna, kun molemmat vedot oli satkun päässä toisistaan. Mitään muutoksia ei haluttu lajittelun jälkeen tehdä vaan vedetiin ns. varmalla, kun vaikutti siltä että luku riittää voittoon..
Aika taas näyttää, miten tämän kanssa innostuu - ei tiedä lisäsikö vai vähensikö kauden loppu motivaatiota. Jonkin verran jäi myös luvun puolesta oljenkorsia käyttämättä ja odotellaan millaiset uudet säännöt on, josko ne innostaisi vielä (tällä kehäraakilla) jatkamaan harrastusta.