Noniin elikkä olis tarkoitus laittaa samat popit mitkä oli vanhassa bemarissa ennenkuin nistit ne vei tosin vähän päivitettynä versiona. Autoon on tulossa 2x15" SPL Dynamicsin xtr ja niitä käskyttämään Focus 3500d 0.5ohmin kytkyllä. Etupäässä 2x 6.5" Earthquaken midit, 4" EmPhaserin erkkasarjan midbassot keskiäänenä ja Hertzin diskantit per ovi. Kaikki soitetaan aktiivisesti midbassoja soittaa Autostudion reference 100.4 ja toinen samanlainen soittaa keskiääniä ja diskantteja.
Kotelo on makaava loota ja vararengaskotelo kuidutettuna mukaan, 3 akun virtajärjestelmä.
Nyt kun lähti korttikin pois niin on aikaa laitella..
Ovien vaimennuksesta ei ole kuvia koska tein ne jo viime syksynä, tänään aloin vaimentamaan paksia mutta sieltö löytyi pari hitsaus kohdetta joten se jatkuu sitten myöhemmin se paksin vaimennus.
Noniin nyt on korjailtu peltiä ja vaimennettu paksi sekä hattuhylly otettu pois ja vaimennettu hattuhyllyäkin, mietin että jos oisin näyttännyt hattuhyllylle rälläkkää mutta en sitten kehdannutkaan. Vai mitä mieltä jengi on kannattaako alkaa rälläköimään hattuhyllyä?
Tässä viel taas parit kuvat vaimennuksista, seuraavaksi aletaan sitten kuiduttamaan vanhaa koteloa kasaan.
Onko tuolla vaimennusmatolla tuolla kotelossa joku tarkoitus? Itse en laittaisi tuota tyrotexia tuonne koteloon. Ilmeisesti buumikäytössä noista pehmeistä vaimennusmatoista voi olla jopa haittaa. Hifikäytössä sillä saattaa jotain saavuttaakin, sillä vaimentaa heijastavia aaltoja ja teoriassa kasvattaa kotelon kokoa (tai niin elementti ainakin luulee) Sitten kun saat kannen, niin nähdään paremmin että miten olet suunnitellut elementit, portin ja tuennat. Kannattaa vilkuilla myös sääntöjä jos olet enempikin rälläköimässä autoa ettei sieltä lähde jotain sinne kuuluvaa pois. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Juu eipä taida buumihommissa tuosta vaimennuksesta kotelon sisällä olla hyötyä. Juurikin seisovia aaltoja saattaa vähentää, mutta ei se kyllä tilavuutta lisää. Meniköhän jotenkin niin että saapi olla melkein täynnä jotain pehmeämpää materiaalia tuo kotelo.
Jostain luin aika kattavan testin tuosta kotelon täytöstä, mutta en muista oliko täällä joku sen linkittänyt vai mistä luin.
Kansi on jo valmis mutta pitää verhoilla uudestaan ja siihe tulee 8" ap koska en noista portti jutuista oikein ole perillä.
Kaveri kuka kuidutti/teki tuon kotelon vanhaan bemariin oli laittannut tuota vaimennusmattoa sinne ja ajattelin että se kai vahvistaa tuota lasikuitua? Ettei ala resonoimaan tjsp. En kysellyt mikä sen tarkoitus on mutta luulisin että kyseinen Impedanzzin jäsen tietää mitä tekee.
Nyt ois taas saannu jotain aikaseks ja asennettu autoon toinen akku, halusin olla juutalainen ja ostin 35mm2 piuhalle rengasliittimet mut eihän ne mahtunnukkaa akun kenkää kiinni joten piti käydä ostamassa uudet :e
[[Peeeeltiämpäri]] tyylikäs aluslevy tehty akulle kulmaraudoilla kiinni ja akku reikänauhalla kiinni, ei muuten liiku mihkään
Ainut teippi mitä oli sattui olemaan punaista mutta onneks ite muistaa kumpi on kumpi, piuhoistakin tuli vähän liian pitkät mutta eikai se nyt ole niin justiinsa