600 sulla näytti ilmo olevan sisässä, kunhan korjaat sen pro puolelle
Hups Pitää korjata.
Niin kova luku sulla, että katotaan saako tuohon viikossa taiottua kilpakykyistä settiä 600W luokkaan. Muuten varmaan tuo 3500 ja soitellaan siellä sitten. Jospa Ahvenistoon sitten saisikin jo jotain kunnollista lukua.
Joo itsellä vantaalle vielä luokka auki. Tonnisen romut on nyt kyydissä mutta parissa tunniasa ne vaihtaa Lupaan tarjota kyllä 600 luokassa koko kauden vastusta. T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
No eipä tuo refleksikotelokaan nyt niin erikoinen kyllä tunnu olevan. Ekalla vedolla 143.8dB KA ja kutosen pämppärillä 143,6 oli paras.
Mistäköhän sitä alkais repimään lisää lukua? Nyt on kyllä nuo raskaammat bassot käytössä jussin yli ja kytky tulee 0,5ohm olemaan. Sitten juhannuksen jälkeen saakin nuo kevyemmät laittaa paikalleen, mutta ei niistäkään mitään uskomatonta hyötyä tule olemaan.
Testaillaan huomenna tukien kanssa ja viimeistellään portteja sekä vaihdetaan hieman lyhyempi portti paikalle, jotta saadaan viri korkeammalle.
Kyllä nyt on luku kovasti kadoksissa. Kiire tulee.
Neljä eri porttia testattu, oikea viri löytynyt. Auto ei suostu soimaan hyvin muuta kuin 38-59 raitaa. 62 laskee liian rajusti ja 59 soi lujempaa kuin 35.
Tukia lisätty, ei vaikutusta. Kotelon paikkaa haettu ja pyöritelty joka suuntaan. Paras tulos 144,8dB.
Testataan huomenna kotelon pienennystä ja bassojen paikan vaihtoa vielä jos ehtii. Ehkäpä pitää vaihtaa bassotkin jo, kun tulee tosissaan kiire.
Ensi viikolla koitetaan vielä soittoasennoilla hakea lukua.
Kyllä täytyy sanoa, että Hartsa sulla on hyvä auto jos ekalla vedolla sait yli 145. Itsellä riittää paljon töitä siihenkin.
Aika hyvin onnistui tuo rakennusohjekotelo. Ei sitä huonommasta mielellään olisi ohjetta tehnytkään. Oma toive oli, että saisi 145 puhki.
Skodaa ei ole vaimennettu isoon luokkaan, se vaan toimii sielläkin. Tosin nyt on vähän lukua hukassa. Katossa on luultavasti jotain irti, kun se on alkanut pärisemään. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Kolmekymmentä tuntia hierottu tuota refleksiä. Ei edes 146 mene rikki keskiarvona.
Bassot ylöspäin soi kovempaa, kuin taakse. Kattoverhoilu tuli irti ja poistin takaa vaimennusmattoa ja lukua poistui samalla. Edestä en edes viitsi alkaa poistamaan mattoa, koska sitten alkaa niin järkyttävä räminä, että ei kestä normaalisti kuunnella musiikkia. Koteloa piennennetty 20l vesipulloilla, ei vaikutusta. Siis ei mitään. Taitaa jäädä pienessä luokassa kilpailut aika vähäiseksi tällä autolla. Tuntuu aivan mahdottomalta saada 147 soiteltua.
Kokeillaan nyt pari juttua vielä huomenna ja haetaan sitten vanhat romut säilöstä. Vantaalle todennäköisesti niillä sitten. Tuskinpa tuo 4SPL yli deballa heittää kisamittariin.
Saattaa heittää. Sinulla on ennenkin kisoissa tullut iloisia yllätyksia. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Olisinpa minäkin yhtä ahkera kaveri niin soittaisin joku päivä todella lujaa.. Yrityksen puutteesta sinua ei ainakaan voi moittia T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
145,8 KA soitettu kotona ja kisoissa -0,27 kompensaatiolla 145,1.
Kotona koitin vielä nostaa tuosta ohjausta parilla naksulla niin tuli 0,5dB lisää. Kisoissa siis jäi uupumaan vielä yks deppa. Voipi olla lämmöstä, jos nousi viri vähän liikaa. Muuta en oikeen keksi. Ens kertaa varten katotaan ulkona auringon paisteessa kahella portilla erot.
Tuli aloitettua abc koppaa, mutta kisoihin ei sillä ehditä. Tämän takia siis koppa 3500W luokkaan neljällä bassolla ja viime vuodesta muuttunut seuraavasti:
-4cm matalempi -100cm^2 isompi portti -kevyemmät bassot -litroja n. 20-30 vähemmän
Katsotaan nyt tulisko Ahvenistolla sitten edes oma enkka. Oma mittari huitelee tuolla 151 paikkeilla.
Pitänee ottaa varmaan pari porttia mukaan ja testata siellä kummalla tulis kovempaa. Vaihtohan onnistuu nopeammin, kuin akut lataantuu vetojen välissä.
Laittelen tuosta abc kotelosta jotain, kunhan saan motivaatiota valmistaa portit siihen ja purettua nykyiset laitteet pois.