Nyt on ylimääräinen basso asennettuna. Ensivaikutelma bassosta oli kyllä todella huono. Testi-CD:llä säädin gainia, mutta bassontoisto oli jotenkin latteaa. Tärinä lisääntyi, muttei oikein ääni. Sitten väänsin taikanappulasta vaihetta 180 astetta, niin jo alko kuulumaan. Uusi basso oli originaalin kanssa vastakkaisessa vaiheessa, jolloin bassot kumosivat toistensa ääniä. Nyt tuntuu bassoa riittävän myös yli tarpeen.
Noista kuvista en nyt kuitenkaan tajunnut varmasti tuota koko kotelon tekoajatusta. Onhan tuo nyt suljettu, jossa pohjassakin on mdf levy? Eikä vain niin että alapuoli on auki ja yrittää tiivistyä auton pohjaan tuolla tiivisteellä. Seuraavaa tekijää ajatellen vinkki tuollaisia ruuveja käyttävälle: leikkaa vaikka terävälää mattoveitsellä palkeenkieli auki, laitat ruuvin sinne palkeen alle kiinni ja laitat palkeenkielen liiman avulla kiinni. Tulee siisti piiloasennus. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Ei ole auton pohjaa vasten eikä ole alapuolista MDF-levyä. Tässä autossa on vakiona kontissa välipohja. Eli ensimmäisen suoran pohjan jälkeen on toinen verhoilu, joka asettuu vararengasta vasten. Tuo vararengasta vasten oleva verhoilu toimii kotelon pohjana. Alin verhoilu on myös jäykistetty reilulla määrällä bitumia. Sointi ei muutu nojatessa pohjan päälle, joten en usko soinnin paranevat vaikka verhoilun pulttaisi kiinni yläosaan.
Ihan hyvä idea tuo palkeenkielien leikkaus, mutta tässä tuo ylin pohja on tiivistä vaahtomuovia, josta taitaa mennä ruuvit läpi, kun ylimmän kerroksen leikkaa pois välistä. Ruuvit on sen verran syvällä, etteivät naarmuta kuljetettavia tavaroita.
Bitumia jäi yksi levy tärinöiden vaimentamiseen, mutta eipä tässä näytä pellit tärisevän. Peräkontin kansikin on jäykkä ja verhoiltu, niin ei se mihinkään liiku. Peräkontin pohja näyttää kuitenkin sen verran elävän, että sinne voisi vaimennusta laittaa.
No tässä vaiheessa ainakin minä nostan kokonaan käteni pystyyn enkä edes ihmettele miksei se välttämättä ihan "täysillä" soi.. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Taitaa kyllä valskata tuo tiivisteviritys, veikkaisin.
Teeppä tiivis ja umpinainen kotelo, niin tulee napakkuutta lisää ja alkaa soimaan se elementti. Kokeile edes, jollain vanerin palasilla kasata umpikoppa, ennenkuin alat viimeistelemään pintoja jne. lopullisiksi. Voit saada kokeilulla enemmän, parempaa bassoa irti laitteistasi.