Tuo uudempi testiprotokolla vaikuttaa selvästi paremmalle kuin vanha. Ehkä kannattaisi harkita pidempää purkuaikaa. Sinällään tuo 30s purku vastaa MB-vetoa, mutta ei taida herättelyn kannalta olla riittävän pitkä.
Ainakin omissa testeissä tuo floatilla pitäminen on on ollut yhtä fiksua kuin Usain Boltille antaisi kourallisen unilääkettä ennen satasen finaalia... NSB:t on ainakin minun testeissä ihan kuolleita jo yön pituisen floatin jälkeen. Parempi on ollut pitää ne irti laturista ja ladata vasta aamulla viimeiset tiristykset.
Kaksi vuotta käyttöauton akkuna ollutta 55YT:tä purin ja latailin eilispäivänä kolme kierrosta. Suoraan käytostä jännite droppasi 11,2 volttiin 120A virralla vajaan 20s purun aikana. Toinen kierros 11,8V ja kolmas 12,1V. Lataus illalla+loppuyön floatti niin aamulla akku oli taas vain 11,8V kunnossa. Enempää kokemusta ei YT:n ominaisuuksista ole, mutta näyttää siltä ettei sekään pidä floatista...
MB-akuksi tuo on passelin painoinen ja ehdottomasti harkinnan arvoinen.
[ Muokattu sunnuntai 11 tammikuu 2015, 13:26 ] Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...