Tutkinta keskeytetty, DNA:ta ei ollut tarpeeksi näytteen saamiseksi. Sormenjäljistä tunnistettiin henkilö nimeltään: V.Santikko. Se on se sama V.Santikko, joka AINA pilaa kaikki mun asennukset, joskus vielä mä saan sen rysänpäältä kiinni, ni vetäsen HETI! (lue: sarkasmi) Eli käytännössä tarkoittaa sitä, että aletaan makaroonikuuri uudestaan, että saadaan joskus ostettua takaisin toinen M4a...
Ideoita pyörittelen vielä, suunnitelmissa ois rakentaa kammio taakse jonka sisälle kotelo, jotta saadaan pellin eläminen taka-osassa autoa täysin tapettua. Se toki vie litroja ihan kiitettävästi, mutta 30mm vaneri ei elä. Takaseinään tulee tuo 3cm lasi, jotta kotelon sisälle näkee takakontista käsin. Ledvaloja ja valkonen kotelo tulee olemaan että näkee kunnolla mitä tapahtuu etupää puretaan ja tehdään elämättömäksi mutta kuitenkin siten, että auto säilyy tieliikennekelpoisena. Akut tulee takapenkin jalkotilaan (suurin osa) ja takakonttiin 2v kennot, 4v kennot ja pari isoa kiukkusta AGM akkua, jotka toimii ensisijaisena voimanlähteenä, takapenkin alla olevat (toistaiseksi 5x 50Ah) toimii jännitteen ylläpitäjänä. nimittäin taka-akselin taakse aion kerätä mahd vähän painoa tälläkertaa.
Bassoina 4x DD3518, etupää DD VO -sarjaa ja 2kpl A5 päätettä, bassolankkuna mulla on Fx1600D !!! sitä tehon määärääää
Aattelin lopettaa kaikki ylimääräiset projektit ja keskittyä videoimaan auton rakentaminen alusta loppuun asti taas kerran. Ihan purkamisesta ensimmäisiin lukuihin ja luvun hienosäätöön.
Kotelona 4th order 1:3 ensisijaisesti, tälläkertaa kuitenkin tulee ne kutosen putket että saadaan testattua sarjaanviritettyä 6th orderia.
Kotelon symmetriasta en osaa vielä sanoa, mietein, että bassot kuskin taakse osoittamaan pelkääjänpuolen seinää ja portti pelkääjänpuolelle, jotta paine kertyy kuskille. Mutta toisaalta voishan ne bassot kiinnittää takakontin kattoonkin.
Kuulostaa siltä, että hetken saa viettää aikaa auton parissa.
Propsit, kun jaksat kuvailla puuhailua. Vie aina oman aikansa pois varsinaisista hommista.
Onko ovet vielä ilman elementtejä/paikkoja?
Projektivideoiden tekeminen vähintään tuplaa ajan mitä kuluu tekemiseen.
Ensiksi, suunnittelet mitä teet, miten teet. Asetat kameran, tarkistat että se kuvaa siten, että kaikki työ näkyy. Teet duunia mahdollisimman nopeasti ilman taukoja, ettei videosta tule tylsä. Lopetat työt, pakkaat kamerat. Kotona siirrät tiedostot tietokoneelle, avaat ne editointisovelluksessa. Lisäät alku ja lopputekstit ja etsit jostain youtubesta taustalle tekijänoikeusvapaata musiikkia, mielellään sellaista että se kuulostaa edes jotenkin hyvältä. Renderöit videon ja upit youtubeen. Kirjoitat sisällön ja otsikon ja teet photoshopissa thumbnailin, jossa näkyy mielenkiintoisin kohta videosta. Julkistat videon ja jaat sen erilaisiin sosiaalisiin medioihin.
ja alusta.
Ovet jäi tuon näköisiksi, tehdään nekin kokonaan uusiksi. Mietein jotain pämppäriratkaisua keskiäänille, jotta ovet saadaan jäykiksi myös sisäpuolelta, sittenkun halutaan piikkiä soitella.
ville otan osaa ton lankun menettämisen johdosta.todella ikävä asia kun varastettiin ja vielä kallis lankku mutta mukavaa nähä et ei miehestä puhti lopu vaikka parin tonnin pääteen menettää Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus
Joko tulee teräskehikko/kotelo volvoon? Oliko tuossa vanhassa kotelossa koskaan mitään tukia sisäpuolella? 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Mitä tästä tunkkitestivideosta opimme? Perinteisesti emme yhtään mitään. Hyvä aihe, mutta huono toteutus. Ihmettelen, että miksi kaikki testit pitää aina lyödä läskiksi. Etkö ymmärrä mitä olet tekemässä vai halutko tietoisesti johtaa katsojia harhaan? Vai onko show tärkeäpää kuin know? Video sinällään on hienosti tehty.
Tunkkitestin tarkoitus ei ole rikkoa koteloa vaan mitata jousto sopivalla kuormituksella. Testaaminen liian isolla kuormalla hämärtää tuloksia. Merkitsevää on jousto sopivalla kuormituksella eikä se, että paljonko sitä tulee lisää epäolennaisen suurella kuormituksella. Sopiva kuormitus riippuu laitteistolla tavoiteltavasta äänenpaineesta. Siksi näissä katuseteissä riittää 1t ja EXT-autoissa käytettiin 2t. Mittasitko montako milliä kotelo jousti tuolla 2t tunkilla, sentin vai kaksi?
Mrop kirjoitti ...
Ideoita pyörittelen vielä, suunnitelmissa ois rakentaa kammio taakse jonka sisälle kotelo, jotta saadaan pellin eläminen taka-osassa autoa täysin tapettua. Se toki vie litroja ihan kiitettävästi, mutta 30mm vaneri ei elä.
Kyllä se 30mm vaneri elää...
Mrop kirjoitti ...
Tuskimpa tulee, en näe järkeä lisätuennalle, jos 2t tunkki saa aikaiseksi muutaman millin, ja 10t tunkki nyt menee melkeen läpi kakkosnelkun
Havaitsen ihan pientä ristiriitaisuutta. Miksi pelti eli auton takaosassa, jos kotelo kerran oli hyvä??? Oliko kotelo oikeasti riittävän tukeva??? Oliko seina tiivis? Tuskinpa vaan. Kuinka paljon sen kotelon oikein pitäisi joustaa jotta se joustaisi mielestäsi liikaa?
Tämän topikin sivulta 61 pikkuisen mietittävää kotelon joustosta:
Hartsa kirjoitti ...
Tuollaisessa isossa seinäkotelossa yhden 1,5m x 1,3m seinämän jousto 1mm:llä tarkoitaa 1950 cm3. Suhteutettuna yhden 10" subbarin lineaariseen iskutilavuuteen n. 700 cm3 antaa aika hyvän mittakaavan jouston haitallisuudesta. Jotain on tehtävä, jos kotelo joustaa silmin nähden.
Jos tuo vanha kotelo kaikeasta huolimatta on mielestäsi riittävän tukeva, niin kannattaisi konsultoida apinaa kotelon laajennuksen suhteen. Timo taituroi tonnilla hienon kaksi huonetta ja tupakeittiön Jyrkän mitsuun Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...