HC luokassa elementtejä ei lasketa koteloksi/seinäksi kunhan muut sääntökohdat täyttyvät. Eli elementit voivat olla väärinpäin kunhan selkänoja säätö täyttyy.
HC luokassa elementtejä ei lasketa koteloksi/seinäksi kunhan muut sääntökohdat täyttyvät. Eli elementit voivat olla väärinpäin kunhan selkänoja säätö täyttyy.
Jes! Kiitokset selvennyksestä. Mukava nähdä miten muut saa C-pilarin rokkaamaan.
[ Muokattu perjantai 17 lokakuu 2014, 13:44 ] 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
semi-unl luokka on semi rajotettu.. unli on sitten erikseen.
Miksikäs muuten kartiopinta-alasta ei saa hyvitystä?
Esimerkiksi jos kisaa 2500W luokassa, saisi hyvitystä tietyn määrän kisatessa vain kahdella 12" bassolla. Tämä voisi mahdollistaa muidenkin kuin refleksikoteloiden rakentamisen isommissa stock luokissa.
Pikkuluokissa tuskin hyötyä olisi. Onkos tällainen ennen ollut kokeilussa?
Tuossa 8 kohdassahan tuosa on sanailua että hyvitystä on tiedossa uutena juttuna. Toki ei välttämättä juri niin paljoa kuin siinä käytännössä tulee takkiin mutta jotain kuitenkin. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Eikö tuo semiunlimited suosi edelleen isoja autoja. Hyvänä esimerkkinä vaikka crx b pilarin etupuollel litroja n.1950 ja b pilarin takana 500-600.. Jos haluaa ettei tule konpensaatiota pitäisi seinää siirtää taaksepäin sen verran että saisi 250litraa lisää tilaa. Eli täten seinälle ym. jäisi vain 250-350 litraa tilaa.
viimeistään ennen eka kisoja 2011 Stock 600W 139.3 dB 2012 Pro Stock 1000W 145.7 dB 2013 Pro Semi-Unlimited 3500 152.4 dB Sm1 2013 Maratooni 147.3 dB 2014 Pro Semi-Unlimited 3500 153.4 dB sm1 2015 Pro Semi-Unlimited 5500 155.0 dB sm3 2016 unl 9000 sm1 2017 ei nappaa konapappaa
Eikö tuo semiunlimited suosi edelleen isoja autoja. Hyvänä esimerkkinä vaikka crx b pilarin etupuollel litroja n.1950 ja b pilarin takana 500-600.. Jos haluaa ettei tule konpensaatiota pitäisi seinää siirtää taaksepäin sen verran että saisi 250litraa lisää tilaa. Eli täten seinälle ym. jäisi vain 250-350 litraa tilaa.
Kyllä tuossa semiUnlissa voi pärjätä hiukan pienemmilläkin autoilla, ei siinä välttämättä mitään farmaria tarvitse. Tosin kyllä tuo Crx nyt on aika pieni ko. luokkaan, mutta se on voi voi. Pieni se on ihan mihin vain, kuten myöskin Nissanin 100 Nx. Ihan kaikkia ei aina säännöt miellytä, mutta niiden kanssa on elettävä. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
En ole koskaan kokenut sääntöjä rakentamista haittaaviksi vaan lähinnä rakentamista ohjaaviksi. Sääntöjen mukaan rekentaminen ei toistaiseksi ole estänyt tuloksen tekemistä. Kyllä oma laiskuus rakentaa ja testata on ollut se eniten jarruttava tekijä. Lisäksi koen säännöt turvana kilpakumppaneiden ylilyöntejä vastaan. Esimerkiksi akkurajoitus pitää akkukustannukset järjellisellä tasolla. Tässä kohtaa joku neropatti toteaa, että ei kaikissa luokissa ole akkurajaa... Toisaalta mikään ei myöskään pakota kilpailemaan niissä luokissa Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Minusta ihan hyviä päivityksiä sääntöihin. Ensi kaudelle tulossa uusi rakennus kohde niin helppo tehdä sääntöjen mukainen. Niin ja luokkahan kannattaa valita auton resurssien mukaan. Luokkia on monta niin luulis noista löytyvän se oikea
[ Muokattu torstai 23 lokakuu 2014, 17:22 ] Team db Hukassa
2013 Pro stock 250W SM2
2015 Pro stock 400W SM2 Paras stock asennus
2016 Pro semiunlimited 600w SM1
2017 Pro semiunlimited 1500w SM1 Paras semiunl asennus
2018 Pro semiunlimited 1500w SM1
2019 Pro semiunlimited 1500w SM1 Semiulimited maratooni SM1 Paras semiunl asennus
2022 Pro semiunlimited 3500w SM1 Paras semiunlimited asennus
2023 Pro semiunlimited 3500w SM1 Paras semiunlimited asennus