En välitä matalista ollenkaan.. Mikkohan tuolla minulle jo jotain pervouksia ehdotteli 2500w luokan soittamisesta, ei saisi hullua yllyttää.. Sehän menisi sopivasti kolmella pienempi ohmisella bassolla ja alitehoa jäisi sopivasti ettei fiiattikaan joutuisi niin koville T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
Tänään saatiin vähän dataa taas kerättyä ja näyttäisi että sieltä puuttuu 0,1-0,12 debbaa. Eli ei kovin pahasti saatu pilattua tuolla 3 päivän rupeamalla. Voi toki olla että menee kelin tai takaikkunoiden säädön piikkiin. Seuraavaksi sitten laitetaan uutta lootaa kyytiin ja testaillaan 1000w settiä.
Seinäjoelle valikoituikin autoa säästävä 400w luokka. Tarkoituksena soitella 1x12" ja refleksikannu, saa nähdä onko siitä mihinkään.. T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
Taas yhdet kisat takana ja odotukset olivat Seinäjoelle lähtiessä korkealla! Auto yllätti kyllä itseni ensimmäisellä vedolla täysin... Kotona tiesi kyllä että soihan se kovaa, mutta ei ollut uskoa 145 ylitykseen.
Vielä olisi parit kisat jäljellä ja eiköhän niihinkin jotain keksitä. Uusia luokkia tuskin enää tulee kokeiltua, mutta omia ennätyksiähän voi silti kokeilla rikkoa. Monta muutosta olisi ennen HTS vielä testattava.
Tosi pitkät kolme minuuttia... Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Tuli sitä ahvenistolla pyörähdettyä lauantaina. Todella rankka reissu, aamusta 6:20 lähdettiin matkaan ja kotkan kanssa treffit keljonkankaalla. Tästä körryyteltiin sitten peräkkäin ahvenistolle.
Auton sointi kunto testattiin hyvissä ajoin perjantaina. 3 eri variaatiota kävi kyydissä ja sitten "paras" jätettiin kyytiin.
Noh nyt on kausi pulkassa ollut jo jonkin aikaa ja annettu auton seisoskella. Kausi kokonaisuutena meni todella hyvin, ja kesän aikana kilometrejä kertyi 3681. Fiiatti toimi koko kesän moitteetta, kunhan vain muisti bensaa laittaa tankkiin Finaalit toki oli lievä pettymys kun ensimmäisellä vedolla tuli 149,44 reippaalla yliohjauksella, kotona samalla yliohjauksellahan oli jo puhkaistu 150 raja. Maratoonissahan jäätiin pahasti alakynteen, ohjausta oli alusta asti liikaa ja lämpökompura isti rajusti vastaan.
Nyt syksyksi tuli laitettua vähän järeämpi setti käyttöön ja soitella kovempaa että saadaan ammuttua mahdollisia vika kohteita esille. Ensimmäisenä antoikin jo tuulilasin yläreuna jälkeen. Kotitesteissä oli huomattu että jos työntää liian kovaa niin luku laskee, oletettavasti lasin ja korin sauma on tässä tilanteessa mennyt epäsuodulliseen asentoon ja vuotanut liikaa. Liekkö sitten finaaleissa ollut jo tuon lasin takia lukukadoksissa, mutta toisaalta turhapa näitä jälkikäteen on miettiä.
Ensikaudellakin fiiatti tullaan näkemään kisakentillä Stock luokissa, katsotaan nyt jos panostaisi kunnolla vain yhteen luokkaan. Monessa luokassa seilaaminen kuitenkin käy omien hermojen kannalta aika raastavaksi. T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT