Kauden aikana on autot katsuroitu jo useampaan otteeseen osakilpailuissa ja korjaus kohteita on sitten nostettu esille enemmän ja vähemmän. Muistin virkistykseksi tässä hieman listaa mitä kaikkea katsuroinnissa käydään läpi:
Ainakin nämä osa-alueet kannattaa jokaisen katsoa ainakin kuntoon:
Kotelon kyytiin mahtuminen - Siis sinne hattu hyllyn alle(joka on orkkis positiossa sillä korkeudella kontin pohjasta kuin se on tehtaan jäljiltä) tai se 3sentin sääntö - Takapenkin taakse siinä paikassa missä sitä tullaan kisoissa pitämään.
Päätteiden asennus: - Säännöissa maintuille sijainneille, jos epävarmuutta nin kandee todellakin vaikka kysä suoraan minulta
Akkujen asennus: - Sijainti ja Riittävä kiinnitys
Akku/ akustot - Painorajan alle meneminen / mahdollinen kompensaatio ylipainosta.
Verhoilut - Vakio verhoilut omissa paikoissaan, jos sattuu olemaan auto jossa ei jotain verhoilu kuulukaan olla niin kerää siitä evidenssiä valmiiksi. Kannattaa kattoa vielä kerran että onhan kaikki palaset paikallaan ennen Ouluun lähtöä....
Vaimennus - 4mm per pelti tai peltiä vasten oleva verhous
Kytkentä ohmit - Ohmit tullaan mittaamaan paikanpäällä tarkkuusmittarilla, viileistä subbareista. Jos subit on lämpöiset niin ne mitataan myöhemmin uudestaan.
Showcar vaatimukset Peitepaneelien ym viimeistelyihin liittyvät yksityiskohdat. Yleinen look kunnossa ja muutkin kohdat jotka jotka on säännöissäkin mainittu.
PS. Kandee laitta remideri mukaan että muistaa ottaa sen hattuhyllyn mukaan.
Lisäksi muistakaa sedan luokassa tälle kaudelle muuttunut sääntö! Ainoastaan joko hattuhylly tai selkänojan takana oleva aukko voi olla avonainen. Toisen on oltava täysin tukittu. HUOM! Lue yleisimmät sääntö kysymykset
Tilanteessa että joku saman luokan kilpailija haluaa jostain syystä tehdä virallisen protestin paikanpäällä havaitsemastaan epäkohdastan niin se tulee tehdä kirjallisena ennen klo 14:00 lauantaina. Aiheettoman protestin käsittely maksu on 50eur. Protesti esim muodossa: "Kilpailijalla A on takapenkin sisukset poistettu, jäljellä pelkät kuoret" tai "Kilpailijalla B on sivuikkunat sikaflex liima massalla kiinni" tai "Kilpailija C:llä on kotelo siiretty sellaiseen kohtaan katsastuksen jälkeen että penkki ei lukitu enään paikoilleen."
Jos kyseessä on kalustoon tai luokitukseen liittyvä protesti on se tehtävä 2.9 mennessä. Tämä koskee ennenkaikkea sellaista kalustoa joka on jo henkilöllä ollut käytössä osakilpailujen aikana(ts. näkyy esim tulos listojen kalustossa). Protesti esim muodossa: "Kilpailija C käyttää päätettä X joka on luokitusteholtaan jotain muuta kuin luokka laskuri antaa tehoksi "
Toki jos joku asia muuten vaan mietityttää ja ei uskalla sen tiimoilta itse kohdetta lähestyä niin sillon voi kysyä toki tuomareilta asian laitaa(nimet kerrotaan myöhemmin)
[ Muokattu tiistai 02 syyskuu 2014, 09:01 ] Maxboom hallituksen puheenjohtaja
Vaikka tällä kaudella on jokusen kerran noita asennuksia osakilpailuissa vähän katsuroitu
Tämäkö oli tosiaan tarkoitettu sisältö? Omalta ja Kinnusen osalta jätämme mielellämme katsastuksen jatkossa pätevämpiin käsiin. Kiitos kilpaijoille mukavista katsastustuokioista. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Vaikka tällä kaudella on jokusen kerran noita asennuksia osakilpailuissa vähän katsuroitu
Tämäkö oli tosiaan tarkoitettu sisältö? Omalta ja Kinnusen osalta jätämme mielellämme katsastuksen jatkossa pätevämpiin käsiin. Kiitos kilpaijoille mukavista katsastustuokioista.
Ei pitäisi näköjään ottaa copypastea edellis vuosista, varsinkin kun tällä kaudella on kisoissa katsurointi ollut aivan erityisen hyvin hoidettu.
[ Muokattu tiistai 02 syyskuu 2014, 09:11 ] Maxboom hallituksen puheenjohtaja
Se on herneet herkässä näin finaalistressissä Asia on setvitty ja sovittu. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Finaaleissa tullaan mittaamaan keskiarvo kaiutinvolteista vedon aikana. Huomioikaa siis että jokaiselta löytyy "mittakarvat", jotka ulottuvat auton ulkopuolelle. Muistakaa myös päivittää laitteistot ajan tasalle ilmolomakkeeseen perjantai aamuun mennessä, tällä nopeutatte katsastusta ja vältytte joutumasta katsastusjonon hännille.
Jos on useampi, pääte täytyykö kaikista tuoda ne "karvat" vai riittääkö yhdestä? 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
onneks tulin lukemaan välillä enkä kasannu autoo.... tarviipas pari kaapelia vetää lisää... TeaM AD/HD tiimipäällikkö Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...
Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB 2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!