Pitkästä aikaa tänne nyt taas jälleen kirjottelen ja kolme vuotta oltu näistä maxboom hommista pois. Mutta nyt aika palata takaisin näihin piireihin ja laittaa kerralla ranttaliksi. Eli autona toimii Chevrolet Astro johon suunnitteilla 600-700litran kotelo 6 x 12" DD 1512 elementeille. Vahvistimina tulee näillä näkymin toimimaan 2kpl Ground Zeron Plutonium 4000DXII päätettä. Joten tässä nyt luokkalaskurilla laskin tehot ja 0.5Ohm kytkyllä luokka tehona olisi 55xx wattia eli just ois tuo semi unli luokka koska autona on pakettiauto. Miltä kuulostaa porukan korvaan lähinnä kotelon koko nuille elementeille. Porttikotelo tulee tietenki. Eli ensi kauden setuppi on
Vaihtaisin bassot Spl Dynamics xtr300D4:siin ja päätteet yhteen Dynyn D8S:n. Luokkatehoa nätisti 3500w. Jos 5500w luokka on kiikarissa, niin silloin pitää olla 9 bassoa, että pärjää. Suositus bassoista on sama, mutta päätteeksi D10s. Nuo miettimäsi bassot luultavasti savuavat 5500w luokkateholla jo 16s aikana. Pluton 4000 on yksi epäluotettavimmista päätteistä. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Tämä mutkistaa sitten asioita kun yhteistyökumppanilta ei saa Spl:ää.... Ainoat mitä saadaan on DD, GZ, Audison, Rainbow ja Focal. Jos näistä pitää jotain valita nii kaksi vaihtoehtoa. DD tai GZ. Team DB Northern
Ennemmin DD2512 tai DD612. 712 on taas jo liian järeä luvun kannalta. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
100l per subi kuulostaa melko reilulta.. 70-80l per subi voisi olla lähempänä, eli joku 420-480l netto litraa. Ja tuo auto tuskin on paras mahdollinen buumia ajatellen. 2010 139,1db @ stock 400w 2011 137,4db @ stock 600w 2012 146,2db @ pro stock 1500w 2013 0,0db @ pro stock 0w
Eihä se mikään auto oo vakiokunnossa loistava boomia aatellen. Riittääkö kahdessa 4kw päätteellä potku nuihi kuuteen? 1333wattia per elementti ois tehoa sillo. Kotelon mitat on syvyys: 50, leveys 130cm ja korkeus on vielä X. Portti tulee keskelle pystyyn jonka mitat on vielä auki. Team DB Northern
Kotelon mitoiksi varmistu leveyttä 130cm, korkeutta 94cm ja syvyyttä 50cm. Eli litrat ois nettona jotai päälle 560? 30mm koivuvanerista tulee kotelo. 4th order bandpass kotelo. Kolmella kammiolla. 30mm kierretangosta vahvikkeet. Miten muuten nurkkien pyöristykset? Tehäänkö kuidusta vai riittääkö iha vaa sikapaska Team DB Northern