183L ja 17*30 portti, niin: laskin akustiseksi pituudeksi 17/2+29=37,5cm tuo ja 183L tekis 37,5hz vapaan tilan vireeksi. Mielenkiintoista nähdä mitä käytännössä on kun tarkistat.
Hyvä muistutus todellisen vireen testauksen tarpeellisuudesta
Aloimpa tässä nyt vasta oikein ajattelemaan tätä.. eli litroja vähentämällä taas vire nousee? Eikös se näin mene? Niinkun mittadatat mulla sanoo että litroja vähentämällä tuo käyrä tasottuu! #Project.Rat.Golf.DB
Ja sitten pyöräytetään asiantuntevasti portti 50mm koivuvanerista
Autolle kotelo voi olla hyvä, mutta ei 10" XTR:lle. Jollain lussumottorisilla kympeillä voi olla ok.
Tähtäisin n. 140 nettolitraan. Viri rippuu siitä miten sinulla tulee 53-56-59Hz.
Miten olet koteloa pienentänyt? Fiksuin ratkaisu olisi lyhentää koteloa rittävästi. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Edit: Kotelon pienennys kannujen kanssa ei ole toiminut ainakaan minulla. Kotelon Q-arvo muttuu ja pilaa tulokset. Sinuna lyhentäisin koteloa jommasta kummasta päästä.
[ Muokattu tiistai 19 elokuu 2014, 11:54 ] Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...