Huomenna hartsi ja levy kaupoille. Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010 Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011 Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013 Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014
Kyllä se siittä taas lähtee. Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010 Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011 Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013 Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014
Jees elikkäs usein kuulee uusilta käyttäjiltä että kuinka se portti oikein tehdään.
Tässä nyt kun omaan settiin oon tekemässä testiporttia niin ajattelin tehdä siittä nyt sitten kuvien kera pienen neuvonta osion.
Tekotapoja on varmasti monia, mutta tässä nyt yksi esimerkki:
Ensin tietysti leikataan haluttua porttia varten vanerista palat. Filmivaneri on hyvää, ei tarvi enää erikseen kittailla eikä silotella.
Portti lyödään kasaan ruuvien ja puuliiman kera.
Pyöristyksiä varten tarvitsemme sekavaneria. Tätä siksi että se on helppo materiaali työstää.
Tässä tapauksessa portti on ulkomitoiltaan 370mm*160mm.
Tarvitsemme siis sekavanerista palat jotka ovat 410mm*200mm sekä 440mm*240mm. Näillä mitoilla nyt itse tein tällä kertaa, mutta pyöristyspalat voivat olla toki leveämpiäkin.
Päällimmäisenä pienempi pala josta teemme pyöristyksen joka tulee loodan sisälle.
Isommasta palasta teemme pyöristyksen ulkopuolelle.
Nyt keskität kasaamasi portin sekavanerin päälle ja piirrät sahausviivat portin sisäreunaa pitkin.
Sahattuasi palan valmiiksi, puuliimaa käyttäen ruuvaat pyöristys palan porttiaihioon kiinni.
Nyt voit ottaa melko ronskisti kuviosahalla kuvan osoittamalla tavalla, tällöin ei tarvitse lamellilaikalla yrittää hioa liian kauan.
40 lamelli laikka on hyvä.
Lopputulos on varsin miellyttävä. Kittiä ei tarvitse käyttää lainkaan jos vähänkään huolellisesti häärää lamellilaikan kanssa.
Viimmeistely hiomapaperilla.
Toivottavasti nyt jollekkin olisi apua. Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010 Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011 Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013 Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014
Tuon "pehmeen" matskun käyttö tuossa pyöristys alueella oli fiksu veto. Vähän erimalliin tottelee lamellia kuin tiukkasyinen koivuvaneri Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
quote1393858635=dbwarrior] Tuon "pehmeen" matskun käyttö tuossa pyöristys alueella oli fiksu veto. Vähän erimalliin tottelee lamellia kuin tiukkasyinen koivuvaneri [/quote1393858635]
Tosiaan tuo seka/havuvaneri on aivan ykköstä tuohon pyöristyksien tekoon. Verrattuna esim koivuvaneriin on het huomattavasti huokosempaa, kuitenkin saa sileät pyöristykset.
[ Muokattu maanantai 03 maaliskuu 2014, 14:58 ] Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010 Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011 Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013 Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014
Mukava nähdä kun projektissa panostetaan kuvalliseen dokumentointiin.
Kiitos. Tästä eteenpäin kuvia sitten tuleekin urakalla ainakun projekti etenee.
Paljon mukavempi lueskella sitten. Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010 Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011 Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013 Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014
komiaa jälkeä tulee ja hienosti ohjeet monelle jotka eivät hoksaa miten se portti tehdään
tosiaan tapoja on monia ..itse käytän sähköhöylää jolla saa äkkiä ärrää samanlaista joka kohtaan levyyn ja sit leikkaa portin palat ja sit vain hio tasaseksi niin tulee hyvä ja sit liitän palat yhteen jne
[ Muokattu tiistai 04 maaliskuu 2014, 09:11 ] Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus