Ensimmäinen DSP-soitin ja säätö hieman utopiaa. Settinä on hieman eripari laitteisto Etupäässä Velocityn 5,25" midbassot, joihin yhdistetty Impactin jakosuotimella impactin diskantit. Takakaiuttimia ei ole. Subina toimii yksi JBL GTO1214 suljetussa lootassa. Sitä ohjaa DLE FF1000 vahvistin.
15min säätely jälkeen saatu laulaja keskemmälle autoa, jolloin kaiuttimien sijainnin kuuleminen loppui. Mutta nyt pitäis saada subin viive korjattua myös. Säätöjä onkin kaksi. kummankaan nopea säätö ei oikeen vaikuttanut mihinkään, jote miten niitä pitää säätää että saadaan subi kuullostamaan hyvältä?
Vahvari pitää ensiks säätää uudelleen kun linjavoltit vaihtuikin 4 volttiin
Niin ja etukaiuttimien suodoista ei oikeen ole hajua miten pitäis laittaa.
Itse pistin subbarin etäisyyden maximiin soittimesta. Kuulosti siltä, että bassot tulivat jäljessä muusta musiikista. Tuntui vaikuttavan , mutta todella vähän.
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari
Voisiko joku valaista tän Kenwoodin säätämisessä miten noi mitataan viiveet kohilleen? kun tuntuu että alpineen löytyy selkeet ohjeet ja kaikille erityyppisille DSP-soittimille on omat ohjeensa.
Mielestäni paras tapa mitata viiveet on kuunnella, mikä kuulostaa parhaimmalta. Sieltä postition-kohdasta rupeat vaan säätelemään ja hakemaan sitä itselle optimaalista soundstagea. Itse säädin niin, että musiikki tuntui tulevan tuulilasin alareunasta ja nyt kelpaa kuunnella. Asetin takakaiuttimet mahd. kauas ja keskitin musiikin kuskin paikalle.
[ Muokattu perjantai 28 helmikuu 2014, 08:13 ]
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari