Tänään tuli asennettua jännitemittarit.... Molemmat mittarit ottaa toistaiseksi herätteen soittimelta, mutta akun jännitettä mittaavan mittarin toimintaa muutan vielä sen verran, että laitan katkaisijan virtajohdon väliin, niin pystyy sitten levotkin kattoo... Olihan taistelu saada dynyn virta/maa terminaaleihin 1mm2 kaapelit, kun vahvarin kaapelit on tinattu ja hiottu juuri sen kokoiseksi, että mahtuu terminaaliin, mutta loppujen lopuksi onnistuin ja sain mittarin toimintaan...
Johdot vedettynä edessä
Sommittelua
''vähän'' heijastuu valot
Vasen on akku ja oikea on dyny Jos huomenna nostelis bassot konttiin...
Noniin nyt on bassot kontissa ja osittain säädetty.. Muuten samoilla säädöillä paitsi subsoniccia otin pari naksua alemmas, se on nyt n.20hz kohilla. Matalat tulee boomiraidalla, mutta ei kovaa. Tulee sellanen ärsyttävä ääni en tiedä miksikä sitä kutsuis hörinää/hurinaa, että jotain olis tulossa, mutta ei Pitää kokeilla joku viikonloppu jos laskis vähän viriä... On kuitenkin huima ero entiseen ja onneksi positiivisella tavalla Soi omasta mielestä ''kovaa'' äänenlaatukin suhthyvä ja emännälläkin oli hymy korvissa, mutta ainahan se kovempaaki vois soida, sai korvat kipeeks tälläkin. Jännite tippu alimmillaan 11.6V ja se onkin tulossa työnalle seuraavaksi kuten myös kontin vaimennus, tehdään tälleen ''väärässä'' järjestyksessä.
Kaiutin jännitteitä en saanut mitattua, kun ei sattunut siniä mukaan. Täytyy tarkistella joku päivä, että missä liikkuu näillä säädöillä.
Etuakku on se mikä auton mukana tuli olikohan 65ah, eli tarkoituksena olis siis uusia etuakku ja laittaa konttiin vähintään yksi samanlainen, niin ei tartte relettä laittaa väliin, mutta tätä pitää nyt vähän aikaa odotella että ei ihan pääse köyhtymään ja laitetaan ensin kontin vaimennus kuntoon.
Eli tarkoitus olis tälläviikolla keretä säätämään laitteet loppuun eli kertokaas, että meneekö nyt oikein.. Kaiutinjännitteiden säätö, aloitetaan ottamalla elementit irti vaffarista ja ylkky tilalle vaihtojännite asentoon 200. Säädetään 50hz sinillä?? Keskitasoisella imbedanssilla 2ohmin kuormalla maximit 47,6V / 52,36V. Mites toi kuorma määrittyy ylkyllä? 1ohmin kuormalla keskitasoiset maximit 45,1V / 49,61V onko sillä todellisuudessa käytettävällä kuormalla mitään merkitystä vai säädetäänkö se vaan suoraan noihin 2ohmin maximeihin?
Kaiutinjännitteet mitataan kuorma kytkettynä. Tässä tapauksessa turvallinen arvaus on 48V. nouseeko jännite siitä ylöspäin puhtaana, riippuu todellisesta inpistä 50 Hz taajuudella ja sitä ei voi tietää mittaamattta. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Okei, kiitos tästä. Miten mä muistelin jostain lukeneeni, että elementit voi irrottaa säädön ajaksi ettei soi siinä korvanvieressä, no mutta pidetään kiinni.
Nyt on pistetaajuudet ladattu 20hz-80hz, niin pääsee testaamaan, että mistä kohtaa loppuu voima. Kokeile ja opi
Askartelua... Tämä homma piti aloittaa tietenki ettimällä kynä, paperi ja sakset ja sitte askartelemaan muottia. Materiaaliksi valikoitua vanhan porakoneen paketista saatavaa muovia... Ja nehän sopii vielä liimaa, silikoonia tms ja kiinni.
Sitte vaan kytkimelle reikä ja paikalleen, niin pääsee tekee lopullisen asennuksen.