Tarvitsisin tietoa tai kokemuksia Hybrid audion elementeistä aktiivisen 3 tien rakentamiseen ja ovatko niin hyviä kun poppikoneet kehuu? Sitten sama juttu star moonlightin kauppaamista Soundstreamin vahvareista. Eli on ko ne niin laadukkaita kun kehutaan muuta kun hinnaltaan? jarze
Hybridit ovat jopa parempia kuin kehutaan. Ainoa lievästi susi on Claruksen vakiodiskantti, mutta senkin saa vaihtaa parempaan pienellä lisähinnalla. Heikoin lenkki HAT:ien kanssa on yleensä asennus tai auto sinänsä, elementit antavat edellytykset todella hyvälle äänenlaadulle.
Vanhat Soundstreamit olivat hyviä vahvistimia. Nykyisiä kiinavahvareita ei pidä sekoittaa vanhoihin jenkkeissä tehtyihin klassikoihin. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Taidan siis valita vahvistimet joltain muulta merkiltä. Elementeiks otan Hybridit, Voisitko antaa oman vinkkis asennukseen? Autona Chevy vani. Ääni eristykset on kyllä valmiit mutta se keskiääni elementti voi tuottaa harmia kun koelauta on kalteva eteenpäin. Myös midien paikat ovissa on aika alhaalla kuuntelu korkeuteen nähden. jarze
Alhaalla olevat midi paikat eivät ihan hirveästi haittaa, et luultavasti tarvitse ajaa niihin kuin 50-150 Hz välin. Tukeva asennus ja huolellinen vaimennus palkitsee tukevalla toistolla. HAT:n keskiääniä voi ajaa aika matalalle ilman äänen kiristymistä. Voit kokeilla heijastaa keskiäänet tuulilasin kautta. Ei yleisin tapa, mutta Jarkko Saukonoja käytti sitä EMMA-kisoissa sitä tänä vuonna, kuten parina vuonna aiemminkin. Se antaa parhaimmillaan tosi luonnollisen äänikuvan, mutta lähellä olevat pinnat värittävät ääntä herkästi. Ennen lopullista asennusta kokeile, vaikka muovailuvahan avulla, eri suuntauksia ja pinnanmuotoja. Muutaman asteen muutos ja paikan vaihtaminen senteillä voi vaikuttaa paljon. Vanin kojis ei ole mikään asentajan unelma. Lasi tulee tosi lähelle kojiksen pintaa ja muodot on erilaiset eri puolilla. Vaikka HAT-fani olenkin, niin melkein lähtisin tekemään yläpäätä Peerless:in 830985 tai 830970 ympärille. Ne vaativat niin paljon vähemmän asennustilaa, varsinkin jälkimmäinen, että ne saa mahtumaan paljon helpommin vaniin hyvään asentoon. Hinta on 50€/pari, jos ei miellytä, niin tappiota tulee vähemmän, kuin HAT:essa, jos ne ei mahdu järkevään paikkaan. Jos saat ne toimimaan sellaisessa paikassa, että saat HAT:t mahtumaan, niin vaihda myöhemmin niihin. Peerless:ien suurin vika on liian halpa hinta, joka vie uskottavuutta... Ne on asennettava takaapäin, koska muuten asennuslevy tukkii takapuolen hengityksen ja ääni on huono. 830970 vaatii yli 300 HZ HP-jaon tai ääneen tulee raakuutta. Peerless:ejä voi ja usein kannattaa käyttää keskiääninä diskantin kanssa, vaikka laajakaistoja ovatkin. Käyttämällä HAT:n diskantteja saat helpommin heleyttä ylimpiin, kuin laajureilla pelkästään. Tuleehan sinulle viiveet käyttöön? Vahvistin ongelmaan löytyy ratkaisu; esim. Helix E400 toimii hienosti keskiäänille/diskanteille. Mideille joku tehokas virtahirmu vaikka GZUA2225SQ tai DLS A3 (ja toinen samanlainen tai DLS A6 subeille, jos hakee äänenlaatua enemmän kuin määrää).
[ Muokattu perjantai 16 marraskuu 2012, 08:32 ] Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Mulla on tiedossa hybridin täy 3 tie setti kaverilta. Uusi ja paketissa. Ei alkanut asentaan kun epäili taitojaan. Vahvareita löytyy omasta takaa vanha kunnon Rf 500.2 oiwer, Spl dynamiks 7006. Vahvistin politiikassa aion käyttää Rf kamoja. Paitsi jos ette hylkää tota Spl,ää. Mitä mieltä olet Jl audion 13w7 subista vastaan Gz nukke tai se uus Rf 12? Akkuina on 3 Gz akku laturi 145 amppeerinen välijohdot 75 hitsuskaapelia ja jakoplokit Kalliojärven myymät connektionit jotka sillä ittelläkin. Tarkoitus siis subeja 2 kpl ja suun nitelma Rf 2500 vahvari/vahvarit. Subit tulee katkaisijan taakse että saa pois päältä jos ei kiinnosta kuunnella. Tarkoitus ei ole tehdä paine autoa vaan äänenlaatua tosin painettakin saa löytyä. Toi hybrid sarja muuten ei ole tää uusin sarja joka nyt myynnissä vaan se edellinen ja hieman halvempi. Subit on suunniteltu takapenkin alle elementit kapiiniin päin. Vai mitä mieltä olet? Ton hybridin keskiääni asennus ongelman aion jättää Fanatic audion asentajien murheeks ja ehkä myös midien. Soittimena on siis Pioneerin se 1300e vekotin jossa on itsessään kaikki säädöt. jarze
Ootko jo kyselly autosoundin puolelta, siellä on kanssa osaavia kavereita etenkin äänenlaadun hieromisessa. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Ootko jo kyselly autosoundin puolelta, siellä on kanssa osaavia kavereita etenkin äänenlaadun hieromisessa.
Juu, äänenlaatupuolen hiomisessa kannattaa autosoundin foorumilta mennä kyselemään tarkemmin.
Pioneerin 99 kelpais kyllä soittimeksi itsellekkin. 8-kanavainen DSP olis ihan kiva juttu autosoittimessa, vallanki kun ei tykkää erillisestä DSP:stä. Pienellä rahalla tekevänä jouduin tyytyyn omassa laittteistossa 80:iin ja sitä myötä 6-kanava-DeSPiin. Noh riittää 2-tie-aktiivietupäälle ja subille sekin. Automaattisäädöistä vaan itse en tykkää pätkääkään, kun ne säädöt menee vaan hieman sinnepäin. Mielluummin säätää manuaalisesti...