Nyt kun ne kamat on vielä siellä autossa kiinnin niin ajatelin laittaa muutaman sanasen tulevasta kaudesta, että osaatte sitten ehkä pikkuisen linjata omia kalusto / luokkavisoitanne.
Kuten jo alkukaudesta oli selvää ei stock luokkien Subi kompensaatiot jäi pahasti vajaaksi ja siitä syntyi mieletön kilpavarustelu kierre. Samaan aikaan monen "seinä rakentajan" haaveissa oli että enemmänkin tehoa vois olla käytössä. Näiden havaintojen pohjalta ollaankin vakavasti harkittu että 3500:n semiunlin yläpuolelle tulisi SemiUnl 5000-7000W luokka joissa tuollaiselle "seinä täynnä subeja" setillä olisi soma soittella, kun ei subi kompensaatio vie koko riemua pois. Tuolle lisäykselle olisikin sitten luonolline jatkumo sitten se että nykyinen Unlimited luokka kevennetäisiin historian paino lastista ja sille avautuisi sitä kautta aivan uudet mahdollisuudet soitella niitä 160+ lukuja. Käytännössä tämä tarkoittaisi jotain sellaista että kaikki muu olisi sallittua paitsi orkkis lasien vaihto ja tietyt minimi vapaan tilan vaatimukset pitäisi säilyttää sensori alueelle. Tällaisessa luokassa pääsisi todelliset propelli hatut kokeilemaan mitä erikoisempia juttuja.
Onhan noita muitakin hienossäätöjä pohdittu liittyen stock luokan haasteisiin ynnä muihin mutta niistä sitten myöhemmin lisää....
Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Toivottavasti päälinjaukset ja varsinkin uusi subikompensaatiotaulukko valmistuu nopeasti. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
niin millon tuo uus kompura taulukko on nähtävillä... ja onko muuten luokkarajotukset samat 2011 Stock 600W 139.3 dB 2012 Pro Stock 1000W 145.7 dB 2013 Pro Semi-Unlimited 3500 152.4 dB Sm1 2013 Maratooni 147.3 dB 2014 Pro Semi-Unlimited 3500 153.4 dB sm1 2015 Pro Semi-Unlimited 5500 155.0 dB sm3 2016 unl 9000 sm1 2017 ei nappaa konapappaa
juu subi taulukko pian esille ..täälä jo aletaan tilaan uutta kalustoa pian yms ... ai tuleeko semi 1500 ja 3500 miten muuttuun bassojen suhteen ??? Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus
Tässä tämä kaivattu hahmotelma subikompensaatio taulukosta.
Taulokosssa huomioitavaa: - Kiristinyt eniten luokissa joissa suhteessa suurimmat ylilyönnit - Kompensaatio kasvaa tasaisesti 250w:stä aina 3500w:iin. Ei enään samoja kompensaatioita 400w/600w ja 1000w/1500w - Omat taulukot SemiUnl luokissa ja nolla raja on hieman ylempänä kuin stock luokissa. Lisäksi siellä yksi 2deppaa kovempi luokka eli SemiUnl 5500w - Omat taulukot Show car luokissa joissa tehotasoja on nostettu 1000-> 1500W ja 2500->3500W
Lisäksi yhtenä muutoksena on suunniteltu luopua vanhasta soittoraidasta ja korvata se komppivapaalla bassoraidoilla(puhdast siniä siis). Raitoja olisi tulossa 3 versiota joista: - Alanuottisin joka olis 32-53hz - Keski nuotinen joka on tuttu 35-56hz - Ja sitten ylä nuottinen joka on 38-59hz. Tuo 3 hz varianssi ylös ja alas antaa mahdollisuuden sitten soittaa juurkin sitä raitaa joka omassa setissä anttaa tuolle edelleen leveälle 21hz kaistalle maksimi luvun. Lisäksi tällainen komppi vapaa puhdas sini versio poistaa kaiken säätämisen tarpen. Kunhan pitää huolen että gainit on täysillä ja suodot sopivasti auki.
Eiköhän noi ole stock luokkia eli sama taulukko sieläkin voimassa.
Onneks itsellä on monta eri kytky vaihtoehtoa niin taipuu se kytky tohon uuteenkin luokkaan näköjään Kuulostaa hyvälle tuo uusi soittoraita että saa itse valita. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Tarpeeton tuo show car luokkien tehomuutos, eiköhän muutoksia ole muutenkin tarpeeksi. Taulukon muutokset yleensäkin on taas kohti isomman tehonkeston elementtejä, joiden etua lyhyempi biisi vähensi. Kolme soittoraitaa antaa kivasti mahdollisuuden taktikointiin ja tasaa toivottavasti isojen autojen ylivoimaa. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...