Maxboom raitoja kun soittaa käy jänöt alle 12v riippuen taajuudesta. Normi demottelussa jänöt pysyy 13v tienoilla.
Ajattelin silti ostaa kaveriksi vielä yhden ison akun, miten toimisi esim marathon ft 155 noiden kanssa?
Vai olisiko järkevää ostaa auton keulille esim 75ah yellowtoppi?
Taka-akut nyt kytketty toisiinsa järeällä 20mm paksuilla alumiinilaatoilla. 2x50mm2 maadotukset runkoon. Vedän vielä kaikille akuille omat lisä maat, nyt loppui piuha kesken.
Etu-akku maadoitettu runkoon 2x50mm2 kaapelilla, moottori maadoitettu 50mm2 kaapelilla runkoon. Vedän laturilta vielä etu-akulle 50mm2 kaapelin.
Riippuu ihan mitä olet niillä tekemässä. Onhan tuossa nyt ihan selkeä ero painoissakin ja eri kisaluokissa on eri painorajat. 2 x EFTB12-155 painavat yhteensä noin 102 kg kun nuo 6 x HRL 12110W painavat yhteensä vajaa 60 kg.
2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
kun olen ostamassa uusia akkuja nyt ja nuo olisi hinnoiltaan samaa luokkaa eli 2 nuita isoja tai 6 nuita pieniä. eli kummatko kannattaisi ostaa jos hintalappu on sama...
CSB ainakin suht varma valinta. Ei nuo toisetkaan huonoja ole, varmasti niilläkin pärjää. Mieti kuinka monta liitosta on enemmän usealla akulla ym, 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Jos kyseessä on nuo myyntifoorumilla olevat akut, niin niiden omistaja varmaan kertoo paremmin toimivuudesta ja miten ne on liitetty yhteen. Kuparilattaa tai kaapelia saa väännellä enemmän kuin 2 akkuun. Monta pientä on varmasti helpompi sijoitella ja liikutella muutenkin, mutta liitoksiahan tulee enempi. Mitenkäs heikoimman lenkin teoria, eli järjestelmä on yhtä heikko kuin sen heikoin tekijä. Tuossahan noita tekijöitä on useita.. Isoissa luokissa ei ole akkurajoituksia, mutta säännöistähän ne löytyy (Jos siis boomikäyttöön meinaat) 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
6xpikku csb ja fiikun 5500 0.66 kytkyllä +12v buumi vedossa ja d4s dynamics 0.5ohm kytkyllä sama homma mut pysy sielä 12.2-12.3v sut kevyeen
tosiaan vanhat deppa kurut ovat mitanneet pikku csb kapasiteetin omin konstein uudestaa jonka tulos oli 38ah
kyllä siinä ei jännite notkuja tuu jos kunnon kiskolla/latalla ne yhteen laittaa ja ainaha monta pikkusta on parempi kun sisäinen vastus pienee.varsinkin buumissa sillä on merkitystä ja pikku csb tulee huomattavasti halvemmaksi muut akut.itse luovuin noista akuista koska en jaksanut sitä purkua ja takaisin laittoa 20 kertaa kesässä ku muutteli asennuksia. tuliha nuita csb akkuja omistettua joku 20-25kpl 2v aikana ja en voi muutakun kehua:)
[ Muokattu torstai 23 huhtikuu 2015, 20:15 ] Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus