NSB silver akkujen maahantuonti loppuu ja tilalle tulee NSB red. NSB red akuilla on pidempi käyttöikä mutta se ei sovellu niin hyvin syklittäiseen käyttöön.
Ruotsin varastosta löytyy edelleen silver malleja. Eli nyt jos koskaan on aika hankkia NSB silver akut!
250W luokkatehot, ohjausta riittävästi, n. 22°C varjossa ja autot auringonpaisteessa - NSB:tä herätelty aimmin hieman, 2kpl Maratoneja repeatilla, Flukella min. jännite vetojen aikana 12.55V - 55ah optima, uusi, (HUOM!) mahdollisesti viallinen, yhden 16s kisavedon aikana alin jännite 12,1V, ei huvittanut enää testata Maratoonia noiden lukemien jälkeen
1500W luokkatehot, ohjausta riittävästi, n.19-20°C ja auto varjossa - 55+38 paketti n. 3-4vuotta vanha, ennen testejä elvytelty ja herätelty akkuja, maksimiburbilla 11,55V, marathon 11,29V - NSB:llä kisavedon (149db) alin 11,55V ja Maratonin (140.96db) alin jännite 11,55 (nämä datat Kouvola Night Cruisingeista), maksimiburbilla piripintaan ladatulla akulla alin jännite 11,80V
Optimoiden tilalle meillä vaihtui NSB:t testien aikana, vakuuttavia pattereita ellen sanoisi.