Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 122
Jäsenet: 0
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4381, Uusimmat: R4nd0m
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
25 toukokuu at 1000
Kausala

15 kesäkuu at 1000
Myllykoski

29 kesäkuu at 1000
Jyväskylä
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Projektit
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
Honda Goes Boom ~~2015~~
Mene sivulle   <<        >>   Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
vallukyla
sunnuntai 25 maaliskuu 2012, 16:39

Postit: 600
1xMaxBOOM I - 2010 4xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM I - 2012 	3xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 2xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xMaxBOOM II - 2016 1xMaxBOOM I - 2017
vallukyla:n galleriaan
Hyvä pointti masa, täytyy kokeilla sitäkin, mutta näillä mennään kurikka.

Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010
Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011
Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning
Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013
Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014

TEAM APINA -jarno-

Takaisin ylös
Hartsa
sunnuntai 25 maaliskuu 2012, 16:57
MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Vantaa
Postit: 1938
3xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 8xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 6xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xSuomen mestari kaudella 2015 10xMaxBOOM I - 2016 3xSuomen mestari kaudella 2016 3xMaxBOOM I - 2017 1xMaxBOOM II - 2017 2xSuomen mestari kaudella 2017
Hartsa:n galleriaan
Eristämällä kaiken muun paitsi hengitysaukon kabiiniin saat ns. "slot loadet" kotelon. Pitäisi ainakin soundi olla aika hyvä. Tosin sulla taitaa olla refleksiputketkin tuolla raossa, mutta silti kannattaa kokeilla, voi olla vaikka kuinka toimiva. Viritystaajuus kannattaa tarkistaa luukut kiinni, voi vire laskea aika paljon, kun kotelot on noin lähekkäin. Pomppiminen voi johtua aika kovista paineista tuolla koteloiden välissä...

[ Muokattu sunnuntai 25 maaliskuu 2012, 17:11 ]

Sääntökomitean jäsen

DB Papat Juha ja Harto
2013
Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB

2014
Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB
Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2.
Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB
Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB

2015
Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB
Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB
TiimiCup 1. ja paljon muuta...

2016 Lähes kaikki mahdollinen

2017 Samaan malliin

2018 Kiitos ja näkemiin. Pitäkää hauskaa????????

"Maxboom on karu laji."
Takaisin ylös
team apina
sunnuntai 25 maaliskuu 2012, 17:14
team apina

Sijainti: KOSKENKORVA
Postit: 1358
2xMaxBOOM I - 2008 2xMaxBOOM I - 2009 1xMaxBOOM II - 2009 2xMaxBOOM I - 2010 2xMaxBOOM II - 2010 4xMaxBOOM I - 2011 5xMaxBOOM II - 2011 5xMaxBOOM I - 2012 	2xMaxBOOM II - 2012 	1xSuomen mestari kaudella 2012 1xMaxBOOM I - 2013
team apina:n galleriaan
isommat putket,ja loodat runkoon kiinni lujasti

Team Apina - Timo

https://www.facebook.com/teamapina
http://www.lowandloud.fi
Takaisin ylös
Nettisivu
vallukyla
sunnuntai 25 maaliskuu 2012, 19:09

Postit: 600
1xMaxBOOM I - 2010 4xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM I - 2012 	3xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 2xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xMaxBOOM II - 2016 1xMaxBOOM I - 2017
vallukyla:n galleriaan
Hartsa: Jep portit on samalla seinällä subien kanssa. Elikkä meinaat että kannattaa kokeilla tukkia kabiinin ja peräkontin välinen tila paitsi siitä lootien "tuottamasta portista"??

Team apina: portit tällä hetkellä 6cm*24cm ja kokonaispituus 30cm. saattaapi olla että sais olla isommat...

Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010
Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011
Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning
Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013
Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014

TEAM APINA -jarno-

Takaisin ylös
Hartsa
sunnuntai 25 maaliskuu 2012, 19:57
MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Vantaa
Postit: 1938
3xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 8xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 6xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xSuomen mestari kaudella 2015 10xMaxBOOM I - 2016 3xSuomen mestari kaudella 2016 3xMaxBOOM I - 2017 1xMaxBOOM II - 2017 2xSuomen mestari kaudella 2017
Hartsa:n galleriaan
Aattelin, että tukkii raon joka puolelta paitsi etureunan joka on auki kabiiniin. Kannattaa myös kokeilla raon tukkimista vain alta/takaa/päältä yhdessä ja erikseen... eli kokeilemista riittää, samoin kannattaa kokeilla pitääkö koteloiden ja kabiinin välit tiivistää vai ei. Samoin voi kokeilla sen mallisia koteloita, että raosta muodostuu laajeneva torvi. Siinäkin riitää kokeiltavaa, mikä kulma/rako takareunassa/aukon koko on paras. Mitä mulla on tietoa akustiikasta tuon tapaisella ratkaisulla pitäisi olla mahdollista saada hyvä akustinen sovitus kartion ja auton ilmatilan välillä=>1. pieni imppikerroin=saa hyvin tehoa menemään perille 2. hyvä hyötysuhde=kartion liike muuttuu tehokkaasti äänenpaineeksi 3. Kartion liikerata pysyy pienenä=pystyy ajamaan niin paljon tehoa kuin puhekela kestää ilman, että liikerata karkaa. Uskoisin että tuo voi olla mahdollista saada jopa erittäin hyvin toimivaksi. Funtsin itse tuon tyyppistä kotelo setuppia sedaniin ihan teoria pohjalta ja ihmettelin, että kenelläkään ei ole vielä tullut mieleen kokeilla. Joten seuraan mielenkiinnolla menestystä ja jatkokehitystä.

[ Muokattu sunnuntai 25 maaliskuu 2012, 20:07 ]

Sääntökomitean jäsen

DB Papat Juha ja Harto
2013
Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB

2014
Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB
Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2.
Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB
Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB

2015
Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB
Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB
TiimiCup 1. ja paljon muuta...

2016 Lähes kaikki mahdollinen

2017 Samaan malliin

2018 Kiitos ja näkemiin. Pitäkää hauskaa????????

"Maxboom on karu laji."
Takaisin ylös
vallukyla
maanantai 26 maaliskuu 2012, 14:39

Postit: 600
1xMaxBOOM I - 2010 4xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM I - 2012 	3xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 2xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xMaxBOOM II - 2016 1xMaxBOOM I - 2017
vallukyla:n galleriaan
Muistaakseni viime kesänä sedanissa oli yhdellä kaverilla samantyylinen setti, olikos se nyt a-p siekkisellä... Siitä lähti idea jos kehittelis itelle kans jotain sen tyylistä.

Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010
Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011
Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning
Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013
Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014

TEAM APINA -jarno-

Takaisin ylös
MaSa
maanantai 26 maaliskuu 2012, 18:38

Sijainti: Tampere
Postit: 1435
1xMaxBOOM I - 2010 3xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 2xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM II - 2013 3xMaxBOOM I - 2014
MaSa:n galleriaan
Yks juurikin tuollainen setti (mutta aeroporteilla) sedani bemmissä viime kesänä; ei toiminu ollenkaan. Todennäköisesti joudut tekeen testien kautta että mikä paras ratkaisu.

Takaisin ylös
Realtaste
maanantai 26 maaliskuu 2012, 19:21

Postit: 375
1xMaxBOOM I - 2012
Realtaste:n galleriaan
Finaaleissahan tuo oli db sawon akilla saman tyyppine. (http://maxboom.fi/gallery/displayimage.php?album=450&pos=196)
Ihan hyvinhä tuo näytti toimivan.

äkkiseltään näyttää aika pienehköltä tuo väli, oisko mitenkään helposti saatavissa lisää tilaa tuohon väliin?

kannattaa varmaa kokeilla et sulkee raon jokavälistä paitsi edestä, ja tiivistäis kontin suun ettei pääse mistään raosta hengittämään konttiin. Toki siinä vaiheessa viri varmaan menee melko alhaiseksi mutta testiä, testiä ja säätöä.


[ Muokattu maanantai 26 maaliskuu 2012, 19:21 ]

2010
139,1db @ stock 400w
2011
137,4db @ stock 600w
2012
146,2db @ pro stock 1500w
2013
0,0db @ pro stock 0w
Takaisin ylös
vallukyla
tiistai 27 maaliskuu 2012, 15:39

Postit: 600
1xMaxBOOM I - 2010 4xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM I - 2012 	3xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 2xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xMaxBOOM II - 2016 1xMaxBOOM I - 2017
vallukyla:n galleriaan
Aika tiukkaa tekee että sais tuon välin isommaksi on sen verran hyvin tila jo käytössä... Täytyy tässä kokeilla eri variaatioita mitä nyt kerkiää. Tuossa juuri kokeilin 1 ohmin kuormaan soitella taajuuksia ja mitä nyt viimme vuoteen vertaa samalla teholla niin nyt nousi jo ehkä pikkasen hymy huulille mut katotaan, ei toi setti nyt ihan susikaan ole.

Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010
Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011
Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning
Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013
Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014

TEAM APINA -jarno-

Takaisin ylös
vallukyla
keskiviikko 28 maaliskuu 2012, 16:35

Postit: 600
1xMaxBOOM I - 2010 4xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM I - 2012 	3xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 2xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xMaxBOOM II - 2016 1xMaxBOOM I - 2017
vallukyla:n galleriaan
tuli testattua sitä että laitoin lootien päälle ja taakse levyt, jolloin vain ohjaamoon jäi aukko, ei toiminut ollenkaan ainakaan tuolla lootien etäisyydellä jännä kyllä matalat hieman nousi, mutta 41hz ylös kaikki laski oikeen urakalla, no sitten jätin levyn vain taakse jolloin ihan pikkasen matalat nousi ja muuten pysyi hyvin samana paitsi 56hz laski n.0.2db... Täytyy jatkaa kokeilua.

Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010
Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011
Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning
Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013
Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014

TEAM APINA -jarno-

Takaisin ylös
Mene sivulle   <<        >>   

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System