Vissiin se on vain todettava että tässä porukassa on niin paljon kaiken maailman apinoita ja pässejä ettei tämmönen yleisölle tehty ei niin vakavamielinen luokka onnistu...kun nyt jo itketään joka asiasta vaikka vasta ideana heitetty tämmönen vapaa luokka...
Portin tuomisesta lasille vielä... Ulos pitää olla esteetön näkymä eihän siinä muuta estettä ole... Tomppa
Kannatetaan! "-ei mitään muutakaan rajaa" saisi tarkottaa myös, että ei väliä mitkä luukut on auki kunhan mittari on lasilla ja mittarin paikka lasilla "sivusuunnassa" omavalintainen Luokan ehtona saisi kyllä olla sitten sellanen, että auto joka on soittanut kesän mittaan tai ilmottautunut johonkin muuhun luokkaan(normiluokat) niin ei ole tervetullut tuohon vapaaseen sarjaan
Eikö se boomin idea ole ollu aina soittaa ovet kiinni?? Jos ovet auki haluaa soittaa niin emman puolelle kisaamaan. Ja mitä tulee mittarin sijoittamiseen pitää se olla kaikilla sama kohtan eli sama kohta kuin muissakin luokissa.. Ja miksei tästä voisi tulla yksi ylimääräinen luokka muiden rinnalle missä nämä isoimmatkin hifihirmut pääsee kisaamaa ilman turhia konpensaatioita.
Boomin idea juu, mutta tässä ois hyvä mahollisuus vähän laajentaa sitäkin näkemystä. Moniko "isompi hifihirmu" tekee laitteiston sitten optimaalisimmaks ovet kiinni päristelyyn? Ja jos luokka on kerran "vapaa",niin miksei luukkujen aukominen ja mittarin omavalintainen sijottelu mene samaan syssyyn laitteistoerojen puitteissa..luokka kun ei kuitenkaan ole missään määrin tasavertainen.
Noita pystyy helposti vertaamaan. Kattoo emman tulokset finaaleista viimme syksyltä. Mm. Sakko soitti n.6db lujenpaa ovet kiinni kuin auki.. Ja olihan sielä yksi joka soitti sekä ovet kiinni että auki yli 159,5 ja eroa vain 0,1db...
Ei siirtokilpiautoja vaan tieliikenteessä oleva auto joka täyttää tieliikennekelpoisuuden.
EI esim 5paikkanen farmari joka on katsastuksen jälkeen muutettu yksipaikkaiseksi, vaan rek otteessa istumapaikat on oltava.
jos joku tekee kylpytynnyrin pelkääjänpaikalle se on täysin sallittua, kunhan sivuikkuna ei peity, jokainen voi lukea millainen auto pitää olla, jotta se on tieliikennekelpoinen Finlex:n sivuilta.
Mittarin paikka siksi vapaa, että kaikenmoiset hirvitykset sallitaan. eli jos portti on bpilarin takaata puskettu kartaanitunneliin ja se tulee ulos koelaudan takaa ja puhaltaa paineen tuuletusräppänästä tuulilasin alareunaan keskelle, niin mittari saa olla keskellä alhaalla!
Jos sivuporttinen demotunneli on pelkääjän takana, niin mittarin saa laittaa kuskinreunaan lasille jne. Täysin vapaa mittarinpaikka on vähän kyseenalainen (etubasson kotelossa). Joten siksi tuulilasi ois aika passeli mittauspiste.
Ovet auki, ovet kiinni, toinen ovi kiinni, toinen auki, ei väliä.
Propellihattuluokka -like it should have been done. Eikä siten että autossa ei saa istua vedon aikana...
Näen myös yleisomagneettina esim mopoautot, jotka tungetaan täyteen teinejä kapiinitilavuuden pienentämiseksi = viihdettä parhaimmillaan.
MaxBOOM raidalla kisaaminen on vähän niin ja näin, se rajoittaa virittämään laitteiston 3Hz välein. Miksei soitettava raita vapaaksi, vaikka Kirkaa 160dB+
warcock onhan lasilinjan alapuolella tilaa vaikka kuinka paljon rakentaa porttia tuulilasille kun pitää vaan rakennelmat sillä tasolla, ettei tule näköesteeksi kuljettajan paikalta ulos katsoessa. Miksei kannata hyödyntää kaikkia sallittuja porsaanreikiä mikäli niitä olisi? mrop voihan viisipaikkaisen farmariauton muutoskatsastaa 1-paikkaiseksi, jolloin on täysin sallittu vai pitäisikö tuokin kieltää luokasta joka on vain huvikäyttöön eikä rajoituksia? 2015 - 3,5kW Showcar.... 2014 - VÄLIVUOSI 2013 - SM2 3,5kW Showcar 151,6dB 2012 - VÄLIVUOSI 2011 - SM1 2,5kW Showcar 148,6dB 2010 - SM1 4,0 kW 148,3dB 2009 - SM2 3,0 kW 144,8dB 2008 - SM2 1,5 kW 141,0dB
insane juu niin voi, mullakin volvo muutoskatsastettu 2 paikkaiseksi. no problemo.
tämä luokka on pikemminkin rakkaudesta äänepainekisaamiseen, kuin koittaa sorsia rajoituksien rajoituksia mitä MB:ssä on.
otetaan esim Byllen 8x18"... ilman strippitankoa Byllelle maksaa se parihunttia per kisa, kun lasi räsähtää, koska buumissa ei ole muuta luokkaa, kuin unl9000 jossa strippitanko on sallittu.
Nää mörkösetit mitä tullaan tekemään ois varmaan ihan kiva nähdä myös MB puolella?
tieliikennekelpoisuus poistaa sääntökomitealta hirmu duunin erillissäännöille että saako sitä saako tätä miksei tota.
rajoitetaan vaan missä mittari ja mitä soitetaan ja miten. nähdään mitä innovaatioita jengi keksii ja millasia lukemia saadaan aikaiseksi.