Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 95
Jäsenet: 1, Iiro.Riikonen
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4379, Uusimmat: anni.m
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
Ei tulevia tapahtumia
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Säännöt & Tiedotteet
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
Kyllä nyt aloitteiljoiden kelpaa aloittaa MaxBOOM harrastus
Mene sivulle   <<        >>   Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
juhani88
sunnuntai 14 heinäkuu 2013, 09:34
Sijainti: Pyhtää
Postit: 9

juhani88:n galleriaan
kuullostaa aika hyvälle tuo lappu systeemin, täältä tullaan ensimäistä kertaan kokeilemaan tuonne lahden kisaan ja neuvoja mielellään otetaan vastaan
Takaisin ylös
Kohju
keskiviikko 14 elokuu 2013, 20:06

Sijainti: Helsinki
Postit: 62

Kohju:n galleriaan
No [[Peeeeltiämpäri]]. ainaki ens kesänä pitää kerran käydä kisaamassa alottelija kun oon

J.Korpisalo
T22 Avensis Wagon
Hertz SX380d 2kpl
Hertz HP6001
Optima Yellowtop 55AH + CSB HRL 12500W 125AH
2x15" + hp6001 2ohm ???? @ ????
2x15" + hp3001 0,5ohm 150.1db @ 41hz
2x12 + fx1500d 0,5ohm 148.6.dB @ 41hz.
Hamina Bastioni Cruising 2014.
Takaisin ylös
Shogun
keskiviikko 11 syyskuu 2013, 21:09

Postit: 32
2xMaxBOOM I - 2013
Shogun:n galleriaan
Pakko avautua vähän. Anteeksi kaikille etukäteen.

Hieno laji intoa riittää, mutta aloittelijoiden kohtelua vois jokainen vähän miettiä itsenään. Ekassa kisassa Ahvenistolla tuli apua heti ja sitten sanottiin et lataile akut tulen kohta uudestaan, siinä venailin ja etsin henkilöä muutaman tunnin. Yhteen tiimiin kyselin ja vastaukseksi tuli että kaikilla tiimin jäsenillä tavoite Suomen Mestaruus, no seuraavan kerran kysyin asiaa että jos SM:n soittaa niin vastaukseksi tuli et katsotaan tapauskohtaisesti. Eikös tiimeihin ois hyvä ottaa aloittelijoitakin siipien suojiiin, vaikka heti ei SE:tä, SM:tä voitetakkaan varsinkin jos sitä innokkuutta riittää, tietotaito kasvaa kuitenkin ja onhan niitä apukäsiä sitten tarvittaessa?

Sitten noi stock luokan Suomen ennätykset ainakin Ahveniston ja Seinäjoen kisat on päivittämättä ja ainakin yksi muukin on kysellyt minun lisäkseni että pitäisi olla parempi, niin ei ole vastausta tullut. Tästäkin asiasta kysyin eilen yhdeltä vastaavalta että kuka noita päivittää niin ei ole vastausta kuulunut vaikka viesti on luettu.

Nillitys sikseen, mutta jos oikeasti halutaan että laji kasvaa ja aloittelijoita saadaan mukaan, niin kyllä reilu kohtelu pitäisi olla kaikille ja vastata asiaan yv:llä/foorumilla kysyttäessä, ettei jää vaan omien päätelmien varaan. Kaikkia ei voi tietää ja toivoisin aktiivisempaa otetta myös näiltä ammattilaisilta foorumeilla.

Hartsalle annan erityiskiitokset, siinä on otetta mikä lajia kantaa eteenpäin, vastaa antaa vinkkiä ja sanoi että voi soitella milloin vain.

Itse puhuin kaksi kaveria mukaan ensi kaudeksi ja laitetaan oma tiimi pystyyn, vaikka omaa osaamistakin kehitellään, niin toivon että kaverini saavat ensi kaudella avoimemman vastaanoton ja tulokset päivittyy myös aloittelijoiden luokassa, finaalithan päivittyi heti. Itsellä ollut kuukauden kysymysmerkkinä että päivittyykö noi omat tulokset enää vai onko ne jäänyt historian syövereihin, oishan se oma nimi mukava nähdä jossain, vaikka finaalit jäikin väliin.

Ei pahalla, mutta sanon asiat suoraan ja haluan kuitenkin lajia viedä eteenpäin ja siinä aloittelijoiden vastaanottaminen on erityisen tärkeää, itselle jäi vähän kaksijakoiset fiilikset ensimmäisestä kaudesta. Kun pari kertaa kisoissakin kysymyksiin ei tullut ihan suoria vastauksia kun kysyin kannattaako näin.

Itse annoin kuitenkin apua vapaaehtoisesti Seinäjoella vehkeitten purussa ja jäin palkintojen jakoon apuun kysyttäessä. Toivottavasti tulevalla kaudella homma sulavammin kaikilta osin. Nämä on kuitenkin pieniä asioita, mutta se pikkutarkka perfektionista asuu itsessä, niin toin asioita esiin.

Joka tapauksessa kiitos menneestä kaudesta, kyllä apuakin saatiin ja kaikille tsemppiä talveen ensi kauden projektien pariin.

Stock 600W 10.8 Ahvenisto 141.3 db
Stock 250W 24.8 Seinäjoki 136.4 db
Takaisin ylös
dbwarrior
torstai 12 syyskuu 2013, 04:01
dbwarrior

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Postit: 3756
1xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 1xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM RY Kunniajäsen 2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM I - 2017
dbwarrior:n galleriaan
Shogun kirjoitti ...

Pakko avautua vähän. Anteeksi kaikille etukäteen.

Ekassa kisassa Ahvenistolla tuli apua heti ja sitten sanottiin et lataile akut tulen kohta uudestaan, siinä venailin ja etsin henkilöä muutaman tunnin.

Sitten noi stock luokan Suomen ennätykset ainakin Ahveniston ja Seinäjoen kisat on päivittämättä ja ainakin yksi muukin on kysellyt minun lisäkseni että pitäisi olla parempi, niin ei ole vastausta tullut. Tästäkin asiasta kysyin eilen yhdeltä vastaavalta että kuka noita päivittää niin ei ole vastausta kuulunut vaikka viesti on luettu.



Vaikka hymiöt mukana niin kyllä kolahti.
A) Oli siellä Ahvenistolla sen verran kiire etten todellakan ehtinyt vain yhden auton ympärillä hääriä. Kiva kun koettaa parhaansa niin sitten lopputulos että saa kommenttia"Miksei palvelu ollut parempaa"

B) Nuo SE päivitykset on manuaalisia. Kisa päivänä niitä ei ehdi päivittää ja sitten seuraavana päivänä ne jääkin sitten muiden kiireiden taakse. Hyvä niistä on silti muistutella, mutta kandee muistaa että kyse on vapaaehtoistoiminnasta, jossa asiat etenee kun väki ehtii


Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna
Eli ilmoa sisään.....
Takaisin ylös
Hartsa
torstai 12 syyskuu 2013, 05:51
MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Vantaa
Postit: 1938
3xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 8xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 6xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xSuomen mestari kaudella 2015 10xMaxBOOM I - 2016 3xSuomen mestari kaudella 2016 3xMaxBOOM I - 2017 1xMaxBOOM II - 2017 2xSuomen mestari kaudella 2017
Hartsa:n galleriaan
Harmi, että koet joutuneesi syrjityksi. Olet varmaan pettynyt aihellisesti. Vailitettavasti emme ole kyenneet luoman riittävän lämmintä ja avointa ilmapiiriä. Kyseessä on kuitenkin kilpailulaji ja jokaisen tietotaidosta suuri osa on hankittu kalliilla ja kantapään kautta. En väheksy tiimien toimintaa, mutta monesti ne kikat omaan autoon on vaan löydettävä ihan itse. Tien voi näyttää, mutta kilpailijan on itse se kuljettava. Sen heikommin kilpailija on valmis neuvomaan, mitä uhatummaksi hän oman asemansa tuntee. Jos oma luku on keskikastissa, niin vähiten sitä toivoo taas yhtä kovempaa soittavaa kilpakumppania. Tämä on muutekin kumma laji. Kaikki aloittelijat ja jopa monet lajia pitkään harrastaneet uskovat on että on olemassa jotain mystistä tietoa, jota ei jaeta juuri hänelle. Se luulo johtaa aiheettomaan katkeruuteen. Suuri salaisuus voidaan paljastaa tässä; ei ole mitään salaisutta. Kyse on vaan ja ainoastaan kovasta työstä ja nöyryydestä auton edessä. Tehdään muutoksia auton vaimennuksiin pala kerrallaan ja poistetaan kaikki muutokset jotka laskevat lukua ja jätetään ne jotka nostavat. Ei yritetä toistaa väkisin sellaista nuottia joka ei halua tulla, vaan otetaan mielummin kaikki irti muista nuoteista. Koko autonrakennus pitää tehdä uusiksi kun setti vaihtuu. Siinä varsinkin aloittelijat menevät harhaan. Ihmetellään kun bassojen tai kotelon vaihdolla ei tule lisää lukua. Usein se vähäinenkin nousupotentiaali häviää siihen, kun vaimennuksia on tehty edelliselle setille. En ala tähän kirjoittamaan koko autonrakennuksen ja luvun metsästyksen filosofiaa. Koitan lähinnä valottaa, miksi niitä hyviä ja helppoja neuvoja tuntuu olevan niin harvassa. Parasneuvo on edelleen Mikolta aikoinaan saamani: "En mää tiedä, mutta äkkiä sää sen kokeilet...." Siinä on Maxboom-rakentaminen pähkinänkuoressa. Mitään et tiedä, mutta saat sen selville kokeilemalla omassa autossa.

[ Muokattu torstai 12 syyskuu 2013, 06:10 ]

Sääntökomitean jäsen

DB Papat Juha ja Harto
2013
Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB

2014
Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB
Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2.
Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB
Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB

2015
Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB
Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB
TiimiCup 1. ja paljon muuta...

2016 Lähes kaikki mahdollinen

2017 Samaan malliin

2018 Kiitos ja näkemiin. Pitäkää hauskaa????????

"Maxboom on karu laji."
Takaisin ylös
Shogun
torstai 12 syyskuu 2013, 06:33

Postit: 32
2xMaxBOOM I - 2013
Shogun:n galleriaan
Kiitos molemmille vastauksissa. Lajin luonteen olen oppinut kyllä kanssa kantapään kautta, meinasin lisätä vielä myöhemmin lähes ton Hartsan kirjoittamana asian, että varmaan lajin kilpailuluonne tekee sen ettää kaikkia ei kerrota kysyttäessäkään, Ja myöskin sen että ilmaiseksi ei mitään saada.

Mutta itse ajattelin lähinnä kirjoutiksessa aloittelijan näkökulmaa tapahtumapaikalla/foorumeilla, että niille lajin aloitus olisi helppoa ja tuntevat hyväksytyksi, puolet vinkeistä kuitenkin unohtuu samoin tein, niitäkin olen saanut kyllä kiitettävästi ympäriinsä olemalla itse aktiivinen. En minä siis ilkeyttäni halunnut tuoda esille vaan oman kokemuksen aloittelijana täällä joukossa.

Lisäksi olen saanut laturilainaa Tonilta seinäjoelle, Veskulta mittarilainaa, ollut apuna vehkeitä pähkäillessäni ja Veskulle tässä aiemmin kirjoittamassani ei ollut mitään negaa huom, ilman sitä miestä en tän lajin parissa olisi näin nopeasti ollutkaan, auttanut pitkälle ja seuraamalla sen autoa koittanut oppia ammentaa ja kai sitä pikkuhiljaa oppinut tajuamaankin jotakin. Veljen auto tais soida heti paremmin eka kotelolla, kuin oma auto 3 kk ahertamisella, tosin koppa oli vähän vääränlainen ei pidä vaan kopioida, tosin 3 kertaa koppaa muuttelinkin mutta ei se auttanut kun malli väärä.

Kyllä asiat kanssa pitää tajuta jollain tapaa ja virheitten kanssa sitä oppinut parhaiten.

Kirjoituksessa oli myös se tarkoitusperä, kun tuon ensi kaudella ainakin kaksi noviisia kisapaikoille, niin tuntisivat olon hyväksystysti siellä ja foorumeillakin ääni kuuluisi, kaikkeenhan ei ole selviä vastauksia, mutta silloin pitää sanoa suoraan toi Mikon ohje.

Ja kuten itse ekassa kirjoituksessani kirjoitin, niin minullakin on halu viedä lajia eteenpäin ja herätellä vähän, ei aiheuttaa mielipahaa kellekkään.



Stock 600W 10.8 Ahvenisto 141.3 db
Stock 250W 24.8 Seinäjoki 136.4 db
Takaisin ylös
Hartsa
torstai 12 syyskuu 2013, 07:53
MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Vantaa
Postit: 1938
3xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 8xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 6xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xSuomen mestari kaudella 2015 10xMaxBOOM I - 2016 3xSuomen mestari kaudella 2016 3xMaxBOOM I - 2017 1xMaxBOOM II - 2017 2xSuomen mestari kaudella 2017
Hartsa:n galleriaan
Juu, ei herneitä nenään

Noviiseiile on varmasti vaikeinta se kun ei naamalta tunne ketään. Ei konkareita eikä muita aloittelijoita. Ujostelu ei auta, vaan pitää lähteä esittäytymään ja juttelemaan. Ottaa tavoitteksi jutella pilttuussa ainakin molempien vieruskavereiden kanssa, niin muutaman kisan jälkeen tuntee jo monta jannua. Usein naapuri esittelee jonkun tutun, joka käy pyörähtämässä. Valitettavan usein luku on itse kullakin kateissa, niin stressi pukkaa pintaan. Finaaleissa meiltäkin sai parempaa vastinetta perjantaina ja sunnuntaina kuin lauantaina. Lauantaina puuttuva deppa vaati täyden huomion ja itse aiheutettu soittimen temppuilu ei ainakaan vähentänyt kiukkua Vinkki: Resetoikaa soitin, vaikka se näyttäisi toimivan oikein sen jälkeen, kun sähköt ovat käyneet irti.

Sääntökomitean jäsen

DB Papat Juha ja Harto
2013
Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB

2014
Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB
Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2.
Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB
Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB

2015
Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB
Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB
TiimiCup 1. ja paljon muuta...

2016 Lähes kaikki mahdollinen

2017 Samaan malliin

2018 Kiitos ja näkemiin. Pitäkää hauskaa????????

"Maxboom on karu laji."
Takaisin ylös
Shogun
torstai 12 syyskuu 2013, 08:09

Postit: 32
2xMaxBOOM I - 2013
Shogun:n galleriaan
No hyvä, finaalit seurailinkin livenä ja hyvin tuli lukua itse kullekkin tauluun, hieno kokemus oli myös live-seuranta ja siitä isot propsit MB väelle

Itse kyllä en ole ujoimmasta päästä ja monta uuttaa tuttavuutta tuli varsinkin Seinäjoella.

Itse opiskeltava sitä malttia tän lajin parissa.

Mutta jos tosiaan apukädet tarpeen tapahtumapaikoilla tai foorumeilla, niin täältä löytyy sellaiset vaikka heti. Kertokaa vaan missä apua tarvii, niin autan parhaani mukaan.

Stock 600W 10.8 Ahvenisto 141.3 db
Stock 250W 24.8 Seinäjoki 136.4 db
Takaisin ylös
mölleri
sunnuntai 29 kesäkuu 2014, 20:27
Kuinka paljon minimissään tarvisin rahaa laitteisiin, jos aloittaisin maxboom kisaamisen? Auto olisi bmw e46 sedan, vai tarvisko olla joku toinen auto?
Takaisin ylös
Tapani L
sunnuntai 29 kesäkuu 2014, 22:36

Sijainti: Rovaniemi
Postit: 197
1xMaxBOOM II - 2011 1xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM II - 2012
Tapani L:n galleriaan
Mölleri, käytettynä ostat niin saat kasaan kisakamppeet 500e hujakoille.
- soitin,kaapelit,akku,vahvistin, basso.

-luokka esim tällä setillä stock sedan 250w

-soitin alpine jokin vanhmepi malli rca volt sen 4v. saa siihen 100e hyviä.

-kaapelit sen 100e

-akku käytetty 100-130€

-vahvistin esim spl dynamics ice-800d saa sinne 100^e

- basso esim digitals desing series 500 10" saa siihen 130e alle uuden.

Ehkä hieman yli 500e menee toi setti.
kotelotarpeet päälle ja vaimennus. Halvalla pääsee kun miettii et saa tuollaisen setin jo aikaan autossa ei ole mitää vikaa minusta. varmaan saa soimaan hyvin

[ Muokattu sunnuntai 29 kesäkuu 2014, 22:38 ]

P&M speakers, näillä mennää stock 600w luokkaan.
Päätteenä Phoenix gold TI 1600.5

www.papat.fi isojenpoikien leikkipaikka!
Takaisin ylös
Nettisivu
Mene sivulle   <<        >>   

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System