Nyt on oiva hetki esittää ideoita joilla ensi kauden osakilpailuista ja muusta toiminnasta saisi entistäkin aloittelija ystävällisempää. Lajin tulevaisuushan on juurikin aloittelijoissa joten tällaiseen panostaminen on samalla panostus lajin jatkumoon.
Ideoinnissa ei tarvitse välttämättä ottaa vielä kantaa siihen onko se välttämättä totettamisekelpoinen joten alkakaahan heitellä mitä mieleen tulee, jos se vaan on sellainen idea joka tulee tuota aloittelija lähtökohtaa.
Erityisesti kaivataan replyjä, joissa selviäsi syitä miksi juuri sinä et eloittelijana lähtenyt tällä kaudella mukaan ja mahdollisia ideota joilla jatkossa noin ei kävisi.
Paras idea palkitaan...
[ Muokattu tiistai 13 syyskuu 2016, 06:15 ] Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Ite kun aloitteliana tärkein on selvästi kirjoitettu säännöt ja oma neuvonta osasto aloittelijoille mistä saa neuvoa eikä naurua. Paras tapa on kannustus eikä nauru kun ei vehkeet toimii. Esm miten säätää voltit. Mitkä suodot tarttis olla asetuksissa (Mankka/Vahvistin). Ite meinasin lopettaa välissä kun tuli huomattua että siellä on lähinnä 2-3 tiimiä. Kunnes Tp Importin Pasi totisti että kyllä siellä on avuliaita ihmisä ketkä voi neuvoa. Ja Mikko ketä kannusti jatkamaan sitä mitä aloitin. Isot kiitokset noille ketä antoi neuvoi ja vinkkejä ilman teitä olisin lopetanut maxboomin. Ite oppisin miten säätään voltit oikein vasta finaaleissa😂 eli aloittelijoille neuvonta osasto ja selvät säännöt. Ja neuvoja voisi tulla enemmän ku se että huono vahvistin sulla tai ei muuta merkkiä olekaan ku xtr. Noi ketä ei halua neuvoa sit ei kannattaa neuvo. Kiitos ja kummarrus noille ketä neuvoi ja jopa auttoi kilpaileva kaveria. Aika moni antoi neuvoi kumminkin kun uskaltaa kysyä se oli tosi positiivinen 😊
Mitta päiviä pitäs järjestellä enempi. Samalla jos jollekkin tulee pieni innostus niin neuvoja antamaan. Meidän tiimi yrittää ens keväällä/kesällä järjestää. Se on kuitenkin sellanen pehmeä laskeutuminen ja samalla voi opastaa miten kajarivoltit mitataan. Ja muutenkin voi noita sääntöjä kerrata. Team db Hukassa
2013 Pro stock 250W SM2
2015 Pro stock 400W SM2 Paras stock asennus
2016 Pro semiunlimited 600w SM1
2017 Pro semiunlimited 1500w SM1 Paras semiunl asennus
2018 Pro semiunlimited 1500w SM1
2019 Pro semiunlimited 1500w SM1 Semiulimited maratooni SM1 Paras semiunl asennus
2022 Pro semiunlimited 3500w SM1 Paras semiunlimited asennus
2023 Pro semiunlimited 3500w SM1 Paras semiunlimited asennus
kilpailut vois alkaa vähän myöhemmin,eikä aamu 10:ltä ku ajomatkaa ties miten paljoo..ja kaikenlaista lisää palkinto/arvonta ois plussaa..tänä vuonna oli kuopion kisassa esim porakonesettiä ja puukkoa..nii kyll sellainen enemmän innostaa lähtee kisamaan vaikka ei voittaiskaan sitä.vois kannustimena olla vaikka tulokaalle esim buumipaitaa tms..joka soittaa parhaan luvun tms..
kilpailut vois alkaa vähän myöhemmin,eikä aamu 10:ltä ku ajomatkaa ties miten paljoo..ja kaikenlaista lisää palkinto/arvonta ois plussaa..tänä vuonna oli kuopion kisassa esim porakonesettiä ja puukkoa..nii kyll sellainen enemmän innostaa lähtee kisamaan vaikka ei voittaiskaan sitä.vois kannustimena olla vaikka tulokaalle esim buumipaitaa tms..joka soittaa parhaan luvun tms..
Olisiko aikaista herätystä mahdollista kompensoida aikaisella nukkumaanmenolla? Kilpailun järjestäjät ovat päivätyötä tekeviä ja heille taas illalla kotiintulo häiritsee normaalia päivärytmiä. (Kouvolan kisaa ei ole kiva vetää. )
Toki jos halukkuutta pitää kilpailut, niin silloin voitte itse päättää kilpailun aikataulun.
Jos palkintoja hommaittaisiin kilpailuihin, niin tämä luonnollisesti näkyisi kilpailumaksuissa. Jos keskimäärin kävisi 30 kisaajaa kilpailuissa ja nostettaisiin kisamaksua 10€ tarkoittaisi tämä 300€ palkintopottia kilpailuun. Mitäpä porukka olisi mieltä jos hommattaisiin palkintoja ja nosetettaisiin kisamaksua? Kerro myös mielipiteesi paljon maksua voisi nostaa ja lisäksi onko vapaaehtoisia hoitamaan nuo palkinnot kisapaikoille? Maxboom hallituksen puheenjohtaja
Veikkaan että osakilpailu maksun nosto vaan karsii kilpailijoita. Jos viitasaaren kisa saadaan järjestettyä ensikesänä, niin itse ajattelin lähteä hattu kourassa kiertämään paikallisia yrityksiä. Saattaa olla että muutama lahjoitus saattaisi tulla. Team db Hukassa
2013 Pro stock 250W SM2
2015 Pro stock 400W SM2 Paras stock asennus
2016 Pro semiunlimited 600w SM1
2017 Pro semiunlimited 1500w SM1 Paras semiunl asennus
2018 Pro semiunlimited 1500w SM1
2019 Pro semiunlimited 1500w SM1 Semiulimited maratooni SM1 Paras semiunl asennus
2022 Pro semiunlimited 3500w SM1 Paras semiunlimited asennus
2023 Pro semiunlimited 3500w SM1 Paras semiunlimited asennus
kilpailut vois alkaa vähän myöhemmin,eikä aamu 10:ltä ku ajomatkaa ties miten paljoo..ja kaikenlaista lisää palkinto/arvonta ois plussaa..tänä vuonna oli kuopion kisassa esim porakonesettiä ja puukkoa..nii kyll sellainen enemmän innostaa lähtee kisamaan vaikka ei voittaiskaan sitä.vois kannustimena olla vaikka tulokaalle esim buumipaitaa tms..joka soittaa parhaan luvun tms..
Olisiko aikaista herätystä mahdollista kompensoida aikaisella nukkumaanmenolla? Kilpailun järjestäjät ovat päivätyötä tekeviä ja heille taas illalla kotiintulo häiritsee normaalia päivärytmiä. (Kouvolan kisaa ei ole kiva vetää. )
Toki jos halukkuutta pitää kilpailut, niin silloin voitte itse päättää kilpailun aikataulun.
Jos palkintoja hommaittaisiin kilpailuihin, niin tämä luonnollisesti näkyisi kilpailumaksuissa. Jos keskimäärin kävisi 30 kisaajaa kilpailuissa ja nostettaisiin kisamaksua 10€ tarkoittaisi tämä 300€ palkintopottia kilpailuun. Mitäpä porukka olisi mieltä jos hommattaisiin palkintoja ja nosetettaisiin kisamaksua? Kerro myös mielipiteesi paljon maksua voisi nostaa ja lisäksi onko vapaaehtoisia hoitamaan nuo palkinnot kisapaikoille?
Ei nyt ollu puhe mistään satasista maksavista palkinnoista,vaan että sais jonkun yritykset tms mukaan toimintaan..pienellä tavaralahjalla ymm..buumi paita ei montakympiä maksaa jos sen parhaalle tulokaalle antaa.mut ideoita piti heittää nii heitettiin
Tiimicupin poistaminen tai sen perustuminen esim. Indeksilistaan. Aktiivisesti tiimicupin pisteitä keräävät poukkoilevat luokasta toiseen sen mukaan miten osallistujia on. Jo etukäteen on ounasteltavissa kuka tulee ja mihin luokkaan soittamaan, kun näkee osallistujalistaa. Monesti tämä tekee hallaa sille jonka luku ei välttämättä ole ihan sitä korkeinta luokkaa ja taas tulee varma tappio. Ja pikkuhiljaa se tappio vain "syö miestä" eikä se ehkä saakkaan hieroa lukua vielä enemmän.
Palkintojen puuttuminen. Vähän kaksipiippuinen juttu, sillä vähenevä kävijämäärä pienentää osallistumismaksuista saatavaa tuloa (joten painetta osallistujamaksun nostoon luonnollisesti olisi) ja vähenevä osallistujamäärä ei välttämättä vaikuta hyvälle edes mahdollisten sponsoroijien (kisaisäntien) tavaralahjoituksia ajatellen. Jos kävijoitä olisi enemmän, niin palkintoja saattaisi pystyä hankkimaan helpommin, joka taas saattaisi entisestään lisätä kävijöitä.
Uusien kisapaikkojen järjestäminen olisi ehkä kannattava juttu, sillä väki saattaisi tulla paikalle helpommin kun olisi pienempi lähtemiskynnys. Tämä vain kaipaa taas sitä väkeä, sillä monenlaista isompaa ja pienempää askaretta on ennen kisoja onnistuttava tekemään. Kaikkien autotapahtumien sekaan ei taida maxboomilaisilla olla edes asiaa, joten sitäkin olisi etukäteen osattava kysellä ja järjestellä. Tähän en rupea mahdollisia syitä pohtimaan tai listaamaan.
Liiallinen asioiden salailu rakentelussa, tai aloittelijoiden "vähättely". Toisaalta se oma-aloitteellisuus ja perusasioiden selvittelytaito. Toki tiettyyn pisteeseen asti pääsee ihan kopioimalla, mutta harvoin se kopio on parempi kuin alkuperäinen. Ja jos se on jo kopio, niin pitäisikö kuitenkin uskaltaa kokeilla jotain uutta. Ja tässä tullaan siihen tiettyjen merkkien suosimiseen. Alussa jos itse rakentaa sitä perustaa harrastamiselle, niin helpompaa saattaa olla lähteä liikenteeseen sillä millä muut ovat pärjänneet. Sitten kun on onnistunut alkuun, niin sitten voi poukkoilla sivuraiteilla testaamassa. Siitä alusta se voi olla kaikki kiinni. "Varmojen" vastausten" saaminen ja antaminen on aina hiukan riski, sillä ne eivät välttämättä toimi eri ympäristössä. En minäkään voi sanoa että kotelon oikea paikka on 170mm takaluukusta keulaan päin, sillä sekin kumoutui omalta osaltani.
Noihin mittapäiviin en osaa ottaa kantaa, mutta niihin kisoihin tulemiseen kyllä. Kentälle pitäisi saada oikeasti sitä positiivista "ilosanomaa" mitä hyötyä kisapaikalle on tulla. Ja tässä voisi toimia jopa jotkut nykyaikaiset somekanavat paremmin ja nopeammin.
Buumiautot eivät aina ole sellaisia "mediaseksikkäitä" vekottimia kuten vaikka jotkut "tuulitunnelit", mutta voisiko ne jotenkin näkyä paremmin? Näkyvyys on kuitenkin sitä joka saattaa saada jonkun kurkkaamaan vaikka tämän sivuston ja kiinnostumaan kohtuu edullisesta kilpailuharrastuksesta. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus