Subbaria ei olla vielä ajettu sisään, se vaihe on vielä edessä. Mutta ennen sitä olisi kaikki muu saatava kuntoon, eli: 1) Gain 2) Low Pass Filter 3) Subsonic Filter 4) Bassboost Frequency 5) Bassboost
Monenmonituista kertaa olen lukenut sivustoja, katsellut youtube -videoita. Kuullostaa niin helpolta, mutta tekeminen onkin sitten jo toinen juttu. Tiedän, että expertistä saattaa kuullostaa hassulta, että eikö se oppi vieläkään perille mennyt. 😃
Mutta joo, mites tässä hommassa nyt siis edetään? Siis ensiksi tarkistaminen oskilloskoopilla, ettei mene särölle (Gain), ja vasta sitten LPF ja Subsonic? Entäs nuo bassboostit? Meinaan siis, että jos noitten säätöjen jälkeen vahvaristä pyörittelee bassboosteja nollasta ylöspäin, niin pitääkö särölle meno tarkistaa uudelleen? Ja nämä säädöthän tehdään siis ennen subbarin sisäänajoa, eikö näin, muutenhan särö tappaa koko elementin?
Vai vienkö jonnekin expertille kaupunkiin, että säätäkää säröt jne… ja säätääkö nämä hifiliikkeiden hemmot nyt niin, että kunhan se suurinpiirtein soipi vai tuleeko kaikki tehtyä pilkulleen… Mitä mieltä olette? Minulla kun ei ole moisesta kokemusta.
Ps. Olen jo yhden yli 200euron elementin polttanut, joten ei viittis toista enää polttaa 😃
Mie halluun ton systeemin soimaan ja miulla ei oo ees pihtimittaria eikä oskilloskooppia. Hyvin mennöö joo….
Autostudiolta sellaisen vastauksen sain, että ei oo laitteistoa särön mittaamiseen, ei oskilloskooppia eikä muutakaan. Että teidän neuvojen mukaan nyt mennään. Esa
korvakuulolla musiikille säädetään ainut oikee keino et voi säätä millään mittarilla koska musiikissa muuttuu taajuudet kokoajan mitä basso tuottaa. bassboostia ei käytetä missään tilantees.. ikinä.. missäpäin suomee asustelet jos joku harrastaja asuu sielä suunnilla niin voi avitella ja näyttää miten homma hoidetaan TeaM AD/HD tiimipäällikkö Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...
Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB 2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!
Se miun "korva kuulolla" haku tuotti edellisen elementin irti sanoutumisen... Ehkäpä niin, että hajuaistini on kuuloani parempi. Santikon Ville sai youtubessa näyttämään kaiken niin iisiltä. Mutta vaikka jos se oskilloskooppi olisikin itsellä kätösissä, niin saisin kyllä monet tovit miettiä, että mistä painaa mitäkin nappia. Vaan eipä ammattilaiselta kovin kauaa hommissa menisi. Vaan jos täällä nyt ketää lähiseudulta on, vaikkapa Joensuusta (Itä-Suomi), niin oon noin 50 kilsan päästä siitä. Eikä tuota vaikeuksii ajella kaupunkiin... Ja, se sisäänajokin pitäisi tehdä... Olen nähnyt Team Peränurkan videon sisäänajosta ja aattelin, josko kävisi tälle elementille samanlainen sisäänajo, silleesti pikana, kuten siinä videolla? Esa
konkalla voit heittää ihan ensimmäisenä ainaki vesilintua... katot vaan ettei oo mikään harvinainen lintu kysees... siitä ku ei oo sielä muuta ku haittaa pitemmäs soitos.. säästät vähä rahaa ja ostat vaikka audiochekistä bsb20 akun sinne konkan tilalle se maksaa 59€. TeaM AD/HD tiimipäällikkö Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...
Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB 2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!
konkka tyhjenee hyvin nopeeta eikä kerkee musiikkia soittaes ladata ja silloin joutuu auton laturi lataamaan akkua ja konkkaa joka tyhjenee joka basson iskulla. hytin sisälle en vesiakkua kaasuuntumisen takia laittais siksi AGM akku. akun koolla ei väliä miten ison sinne laitat. TeaM AD/HD tiimipäällikkö Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...
Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB 2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!