Eli tarkoitus olisi laittaa 3 x 4" refleksiputkea hattuhyllystä läpi siten että kotelo tulee konttiin ja siellä on 2x12" ja kyseinen auto mihin se tulee on carina2 eli porrasperä, kuuluukohan siitä paremmin kuin mitä laittaisi putket konttiin?
Eli tarkoitus olisi laittaa 3 x 4" refleksiputkea hattuhyllystä läpi siten että kotelo tulee konttiin ja siellä on 2x12" ja kyseinen auto mihin se tulee on carina2 eli porrasperä, kuuluukohan siitä paremmin kuin mitä laittaisi putket konttiin?
Eipä taida kuulua paremmin tuollaisella putket matkustamoon, subit konttiin-systeemillä. Ei oikein ole toimivia tuollaiset ratkaisut olleet. Jos tuon tekisi bandpass-kotelona, niin sitten voisi alkaa toimiin. Tosin jos vaikkapa refleksipämpäriä ajattelis, niin kaikkiin kammioihin tarvisi olla kunnolla sitä virtauspinta-alaa niissä refleksiputkissa.
Tuninginkin suosittelema elementit takapenkkien taakse hattuhyllyn alle ja refleksiputket luukun lähelle ylösampuvina on paljon tomivampi sedaniin.
Entäs jos laittaisi elementit kotelon päälle ja putket takakonttiinpäen ? Ja yksi olisi että miten sivullepäen ampuvat putket toimisi..? Tuloksia odotellaan...
Finaali kuvia kun selaat niin saat äkkiä hyvän käsityksen miten sedaniin kannattaa koteloa lähteä suunnitelemaan. Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010 Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011 Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013 Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014
Onko hb autossa (A3) huonoin ratkaisu tehdä matala, sivulle ampuva kotelo subien ollessa ylöspäin? Ideana olis tehdä kolmelle 8" elementille kotelo joka "ei hyppäisi silmille". Kotelo siis tulis kontin "portaan" kanssa samalle tasolle ja veisi noin puolet lattiasta. - Jotain