Mistä voi johtua että kun alan luukuttamaan niin midbassojen vahvistin sammuu (autostudio reference 100.4) MUTTA vahvistin ei kuitenkaan mene prottiin. Ja midbassot lakkaa soimasta vain jos subbari on päällä, ilman subbaria voin luukuttaa erkkasarjoja miten huvittaa ei ongelmaa mutta hetikun laitan subbarin päälle niin hetken päästä lakkaa midbassot soimasta ja meni about minuutti niin lakkasi keskiäänet ja diskantitkin soimasta mutta mikään vahvistin ei kuitenkaan mene prottiin?
Eli en uskoisi että jännitteet laskee liian alas voiko se johtua tärinästä vai mistä? Voiko rca-piuhoilla olla soittimen takana liian huono kontakti (focuksen rca piuhat) tuntui vähän löysältä ne päät. Vahvistimet on laitettu sedan autossa olevan makaavanlootan kannen päälle koska muualla ei ole tilaa
Voisiko että heräte kyykkää? Onko kuinka monta päätettä mankan perässä vai ohjaatko vahvistimia kytkimellä tai releellä? T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
Luultavasti tuo hiljeneminen johtuu jonkun jännitteen putoamisesta liian alas. Yksi mahdollisuus on tuo Timon esittämä herätteen hyytyminen.
Vahvistimet voivat myös mennä jänniteprottiin. Joissain päätteissä ei syty prottivalo jänniteprotissa.
Minkä verran siellä on voltteja silloin kun ongelmat alkavat? Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
3 vahvarii tulee soittimen herätteestä eka menee midbassojen vahvarille (mikä sammuu ekana) siint lähtee keskiäänien ja diskanttien vahvarille (mikä sammuu tokana jos ees sammuu) ja sit siint lähtee subbari vahvarille 3500d mikä ei oo sammunnu kertaakaa 0,5ohm kytky ja kyseinen 3500d pamahtaa aina ku sen sammuttaa.
En oo päässy mittaamaa paljo on jännitteitä ku hyytyy ku loppu patterit ylkystä joten huomenna pääsee tutkimaan sitä paremmin minulla tosin on 3kpl 75ah akkuja vanhassa autossa samat setit mutta erivahvistimet eikä ollu mitään ongelmia
No siinähän se on tärisemässä kotelon päällä. Tuskin jännitteet kyykkää liikaa.
Vahvistin on otettu myös irti kotelon päältä ja pidetty käsissä ja silti teki samaa, tänään löin vielä yhden lisämaadoituksen akuille, en huomannut mitään eroa.
Meneekö etu pää erillisten jako suotimien läpi?. mulla ainakin diskantit lakkaa välillä kuulumasta tolleen jos menee liikaa jännitettä.. Spl dynamics ice 150.4 on joskus tehnyt samaa. matalaa kuormaa/ ylijännitettä ite epäilisin. mittaa kajari jännitettä misä menee kun häviää ääni. Jep jep..
Ainoastaan diskantit menee jakosuotimien läpi koska kyseisessä vahvarissa ei riitä säädöt niitten tekoon, kaikki muut aktiivisesti.
Mutta tänään tutkin lisää ja löin jakoblokkiin toisen maadoituksen lisää koska siin oli tyhjä paikka ja nyt ei enään sammu paitsi erittäin pitkillä ja matalilla bassoilla (hypnotize - jeezy) elikkä maadoitus ei vissiin ollut riittävä. Nyt ajattelin kytkeä erkkasarjojen vahvarit runkoon maihin samoihin paikkoihi missä on akkujen maadoitus ja jättää ainoastaan jakoblokkiin subbari vahvarin maadoituksen.
Nostellaas tät vähä uudestaa, ostin uuden vahvistimen ja nyt alkaa taas toinen autostudio sammuilee, +12v jännite ei tipu liian alas käy 12,3 mutta herätteen jännite tippuu välillä jopa 10.5v mistä tämä voi johtua?
Miten tuo rele asennetaan? tällä hetkellä soittimen takaanta lähtee heräte -> 3500d ja siintä -> autostudio ref 100.4 ja siintä -> gz gzra 2.200g ja se on ainoastaan tuo autostudio mikä aina sammuu hetkeksi