Moi. Tuli tässä aika epätavallinen ongelma vastaan. Auto oli parkissa neljä päivää ja kun taas lähdin ajamaan erillissarjan vahvari ei enää käynnisty vaikka virrat siihen tulee :0?. Kokeilin myös toisella vahvistimella ja sama vika. Tässä toisessa vahvistimessa paloi n. 2 sekunnin ajan protect valo, jonka jälkeen mitään ei enää tapahtunut. Mitä kummaa on voinut käydä tuossa neljän päivän aikana kun en autoa käyttänyt. Subi vahvari toimii kyllä normaalisti ja olen vetänyt herätteen hypyllä siitä erillisarjan vahvarille. Virta ja maa taas sensijaan haarautuvat akulta molempiin vahvareihin. Sulakkeet ehjiä. Helppiä tarviis. 2 x AutoStudio AS-REF8D2. Focus Acoustics FX-1600D 0.5Ohm. Rainbow SL-C6.2. Focus Acoustics FX-1100
Katoitko pysyykö jännitteet terminaaleissa kuosissa myös silloin, kun vahvari yrittää käynnistyä?? Veikkaisin huonoa liitosta sähköissä.
Seuraavaksi kannattaa tarkistaa, ettei kaiutinjohdoissa ole mitään oikaria tai kontaktia auton koriin Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Sitä en ole katsonut. Pitää tutkia tuo oikkarin mahdollisuus. Varmaan helpoin todeta siten että vetää kokonaan uusilla piuhoilla, ettei tarviis vanhoja purkaa. 2 x AutoStudio AS-REF8D2. Focus Acoustics FX-1600D 0.5Ohm. Rainbow SL-C6.2. Focus Acoustics FX-1100
Ei enää ymmärrys riitä. Kokeilin käynnistyykö vahvari ilman rca:ita ja kaiutin piuhoja ja sama homma. Mikä täällä muka voi olla silloin oikosessa? Alan epäillä että vika on soittimessa, on ilmennyt käynnistymisongelmia samaan aikaan kun tää vika ilmeni.
No mittasitko jännitteen vahvistimen terminaaleissa silloin, kun se yrittää käynnistyä?? Vaikka siellä näkyy jännite ennen käynnistymisyritystä se ei tarkoita, että liitokset olisivat kunnossa. Ylkyn jännitemittauksessa ottama virta on niin pieni, että se kulkee melkoisen huonon liitoksen yli.
Hain kerran vikaa soittimen sähköistä useamman tunnin. Ylkky näytti jännitettä, mutta soitin ei lähtenyt päälle. Vika korjaantui lopulta, kun lipsautin ylkyn johdoilla piuhat oikariin. Hapettunut liitos jossain auton johtosarjan uumenissa alkoi johtaa kunnolla ja sulake paloi. Uudella sulukkella soitin toimi.
Lasiputkisulakkeet voivat olla rikki, vaikka ne näyttävät ehjiltä. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Joo. Mun lisäys tohon Hartsan mielipiteeseen on että tee mittaukset niin kuin se neuvo. Ton soittimen johdotuksesta olen sitä mieltä minkä olen jo faijalta oppinut jota se itte aina käytti niin kuin itsekkin tehnyt että akulta suoraan 10-8 virta johto toki sulakkeella ja siihen soittimen niin päävirta kun heräte johtokin kiinni. jättää auton omat soitinjohto liittimet tyhjäks. silloin ei tarvi avaimesta virtoja päälle jos soittaa vaikka parkissa istuen. Silloin ei voi miettiä onko auton omassa johtosarjassa hapettumia. Toki myös maajohto pitää tehdä oma ja runkoon tottakai. vähän enemmän työtä kun kytkeä auton omiin liittimiin mutta aika toimiva mun mielestä eikä faijan vaneissa toi puoli prokkaillu koskaan. jokainen on tietysti tästäkin omaa mieltä. T: Nico
Joo. Mun lisäys tohon Hartsan mielipiteeseen on että tee mittaukset niin kuin se neuvo. Ton soittimen johdotuksesta olen sitä mieltä minkä olen jo faijalta oppinut jota se itte aina käytti niin kuin itsekkin tehnyt että akulta suoraan 10-8 virta johto toki sulakkeella ja siihen soittimen niin päävirta kun heräte johtokin kiinni. jättää auton omat soitinjohto liittimet tyhjäks. silloin ei tarvi avaimesta virtoja päälle jos soittaa vaikka parkissa istuen. Silloin ei voi miettiä onko auton omassa johtosarjassa hapettumia. Toki myös maajohto pitää tehdä oma ja runkoon tottakai. vähän enemmän työtä kun kytkeä auton omiin liittimiin mutta aika toimiva mun mielestä eikä faijan vaneissa toi puoli prokkaillu koskaan. jokainen on tietysti tästäkin omaa mieltä. T: Nico
Despisoittimet vaan imee akut tyhjäksi jos jatkuva heräte päällä.
Jes. Ja vikahan selvisi. Erillisarjan virtapiuhan sulakerasia oli "löystynyt" jolloin virtapiuhan toinen pää ei ollut enää kosketuksissa toiseen. En näköjään tarkastanut virran kulkevuutta kunnolla.. 2 x AutoStudio AS-REF8D2. Focus Acoustics FX-1600D 0.5Ohm. Rainbow SL-C6.2. Focus Acoustics FX-1100