Koska rahaa kenellään ei ole loputtomasti ajattelin täältä alkaa kyselemään mihin ne vähät rahat kannattaisi ensimmäisenä käyttää, kun ei omien vehkeiden sointi tyydytä verrattuna kaverin omiin. Itsellä auto Corolla E9 HB, soitin Pioneer DEH P-7400MP, subit 2x Pioneer TS-W3004SPL, GZTA 1.1200DX, reilu 150l kotelo väliseinällä ja molemmille puolille 2 x 3" viemäriputket viri n. 33hz. Etupäässä Macrom 4" erkkasarja omilla paikoillaan ja takana jotkut 6,5" rimpulat. Näille on SPL S-2604. Etu- ja takapää soi omaan korvaan ihan tarpeeksi ja subipuolta pitäis päivittää.. Virtapuolta myös pakko päivittää. Nyt on GZ 16mm2 kaapelilla ja SPL 8mm2 kaapelilla. Joku vanha Exiden vesiakku keulalla joka kai ok kunnossa. (ainakin pitää virran sisällään)
Kaverilla 15d2 mk5 black ja Cerwin vega 1000.1 stroker vahvistin ~70l kotelo täydellä 6" aplla. Tämä setti on subin puolelta kaikin puolin omaan korvaan parempi. Matalat tulee herkemmin ja pehmeämmin sekä painetta antaa enemmän isoon farkkumersuun mitä nuo omat pikkuseen corollaan.
Tuo soitin alkaa olemaan aikansa elänyt ja pitäisi muutenkin ostaa oma. Alpinen 178bt:stä olen haaveillut ja kauppoja on yhdestä hierottu. Titaniumin olen ajatellut myydä pois ja ostaa 1500 Focus tilalle. Sille keulalta 35mm2 kaapeli, keulalle akulle ja moottorille lisämaadoitukset ja vanha 16mm2 johto SPL käyttöön. Subbariksi olen ajatellut Xtr 380 d2s sopivalla kotelolla. Suurin osa soittelusta tapahtuu auton ollessa käynnissä, joten valtavalle akustolle ei tarvetta mutta pitäisikö tuo keulan vesiakku uusia parempaan, vai hankkia taakse joku pienempi AGM ja erottaa ne toisistaan?
Tarkoitus odotella, että sopivat kamppeet tulee käytettynä myyntiin sopivalla hinnalla. Uusiin ei intin päivärahoilla ole varaa. Tällä päivityksellä tulisi myös hieman lisätilaa pikkuruisen Corollan konttiin, johon ei tällä hetkellä mahdu edes 4 litran öljykanisteria.. Odotellessa vinkkejä tai parannusehdotuksia viisaammilta.
Onhan tuo farkkumese hiukan erilainen auto muutenkin soinniltaan, joten matalat tuleekin eri tavalla. Itse tekisin tuossa sellaisen liikkeen että hävittäisin pois sekä subit (koteloineen) että vahvarin johtoineen. Panostaisin virtapuoleen ja ostaisin vähintään 50mm2 piuhaa (akku+johdot, myös maapuoli) sitten hankkisin subivahvarin ja pari DLE:n FF12D2 subia. Niille kotelo kunnon portilla. Kyllä tuonne Corollaan ihan kohtalainen kotelo mahtuu, mutta hirveän matalaa ei onnistu toistamaan. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
kannattaa corollasta mittailla ja tehdä vinoa taka seinää ja kattoa, saa paremmin tilaa konttiin ja litroja lootaan. joku 90l netto ja 6" täys pitkä ap. Itse laittaisin heti 50 kaapelin jos tulee fx1500. Missä päin asustelet?. Jep jep..
Sama setti on sillä soinut myös sedani mesessä ja parissa muussa autossa ja lähes samalta se on kuulostanut.
Nykyistä koteloa en hävitä koska ei oma ole ja se on aikalailla maksimikokoinen mitä tuonne Corollaan sopii kun on pari koppaa uudempaan tehty ihan max kokoiseksi.. Aikaa ja kiinnostusta ei oikein ole uutta koteloa tehdä joten tarkoituksena olisi ostaa sopiva käytetty.
Jotain tuon kokoista koteloa täyspitkällä 6" aplla olen myös ajatellut. Kumminkin sitä sais sitten uusia molemmat akut ja mites nuo vesiakut samassa tilassa matkustajien kanssa? Onko parempi ostaa kunnon akku keulalle ja vetää 50mm2 perälle, uusi akku konttiin johon 35mm2 ja siitä isompaa vahvistimelle vai molemmat akut uusia? Ja mitä mieltä porukka on siitä fx1500 + xtr 380d2s yhdistelmästä?
Päivitystä on jo tapahtunut. Soitin vaihtui viikonloppuna 178bt:ksi ja vanha vahvistin haettiin pois. Nyt alan etsimään sopivaa 1500 fiikua ja tilailemaan 50 kaapelia.