Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 80
Jäsenet: 0
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4373, Uusimmat: JekniX
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
Ei tulevia tapahtumia
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Laitteisto & Rakentaminen :: Asennukset
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
Mistä johtuu että jotkut autot fyysisesti tuntuvat soivan kovempaa kuin...
Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
Tala92
lauantai 26 heinäkuu 2014, 13:04

Postit: 237
1xMaxBOOM I - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019
Tala92:n galleriaan
Toiset autot vaikka maxboom luku väittäisi toisin?

Eli olen esim. ollut auton kyydissä jolla soitettiin maxboomissa 137db, auto oli lada samara yksi 12" subbari 700w rms vahvarilla. Siinä autossa korvia kutitti ja oli vaikeata hengittää biisin aikana.
Mutta sitten kun menin yhden farmarin kyytiin, 2x12" 2kw rms tehoa, millä oli soitettu maxboomissa 142db, ei korvia kutittanut tai hengittäminen ollut vaikeata. Mistä tämä johtuu?

Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita
Takaisin ylös
Jaa Facebookissa
Hirvonen_2105
lauantai 26 heinäkuu 2014, 13:07
Sijainti: Laukaa
Postit: 51
1xMaxBOOM II - 2014
Hirvonen_2105:n galleriaan
Se on todennäköisesti hyvin auton mallista ja Muodoista kiinni. Farmarissa on isompi ilma-tila, ni se paine piikki tulee pehmeemmin ja sit taas samara on sellanen pieni kuutio, ni se tulee terävämmin. Näin minä olen tämän prosessoinut päässäni.


Liikaa paljasta peltiä kontrolloitavaksi. :/
Takaisin ylös
MaSa
lauantai 26 heinäkuu 2014, 13:22

Sijainti: Tampere
Postit: 1435
1xMaxBOOM I - 2010 3xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 2xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM II - 2013 3xMaxBOOM I - 2014
MaSa:n galleriaan
Resonoivat peltipinnat, etäisyys takaa eteen tulipeltiin/lasille, ovien resonanssit, korin tiiveys yms.

Takaisin ylös
Leiffi
lauantai 26 heinäkuu 2014, 14:40
Postit: 118

Leiffi:n galleriaan
Samara on soinut kovempaa siinä kohtaa missä olet kuunnellut, ei kai kukaan siellä tuulilasilla kuuntele.
Takaisin ylös
timbajeij
lauantai 26 heinäkuu 2014, 15:17
timbajeij

MaxBoom Member
Sijainti: Jyväskylä
Postit: 629
1xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 5xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 5xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016 1xSuomen mestari kaudella 2016 5xMaxBOOM I - 2017 1xSuomen mestari kaudella 2017 1xMaxBOOM I
timbajeij:n galleriaan
Itsellä vähän samaa. 600w auton 56 ja 59 (146+) tuntuvat pahemmilta kuin 3600w setin 44(152+). Auton malli ja soitettava taajuus ainakin vaikuttavat.

T&t HÄMÄLÄINEN
DB PAPAT JA POJAT

153,4db 1x10"
150,0dB 1500w
145,1dB 400w
149,4dB 1000w
147,2dB 600w
142,9dB 250w
Takaisin ylös
Leiffi
lauantai 26 heinäkuu 2014, 16:06
Postit: 118

Leiffi:n galleriaan
timbajeij kirjoitti ...

Itsellä vähän samaa. 600w auton 56 ja 59 (146+) tuntuvat pahemmilta kuin 3600w setin 44(152+). Auton malli ja soitettava taajuus ainakin vaikuttavat.

joo, matalat taajuudet tuntuu kropassa, korkeat sattuu korviin.
Takaisin ylös
Mrop
sunnuntai 27 heinäkuu 2014, 10:07
Mrop

Sijainti: Pori
Postit: 2500
1xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM I - 2012
Mrop:n galleriaan
Paineen tunteminen jokaiselle on yksilöllistä ja juurikin mitä Leiffi sanoi, eli ero voi olla jopa kymmenen+ deppaa välillä niskatuki ja tuulilasi.

Sen oon huomannut, että mitä jäykempi ja pienempi koppi sitä kiukkusempi basso

Itse en taas pidä matalista. ne ei tunnu juuri missään paitsi tärykalvoissa ja tarpeeksi kun painetta saadaan matalilla alkaa korvissa sattumaan :/

35-45 on mun favorit väli jossa volvokin piikkaa niskatukeen eniten


Savun hälvettyä, tarkista liitokset: LISÄÄBASSOA.FI
Takaisin ylös
Nettisivu
 

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System