Aloin tässä vähän liian myöhäsessä vaiheessa miettiä paljonko auton massa on noussut vaimennusten ja poppien asennusten myötä. Tässä nyt sitä mietin, että joudunkohan ennen katsastusta purkamaan raskaimmat irrotettavissa olevat stereoiden osat pois tai muutoskatsastamaan pienemmälle henkilö määrälle.
Eli kysymys kuuluu, että paljonko voi auton omamassa nousta ilman paikkaluvun vähentämistä? Auton tiedot: Toyota Corolla LB-99 Omamassa 1235kg Suurinsallittukokonaismassa 1615kg 1.akseli 920kg 2.akseli 920kg Henkilömäärä 5
noin sen enempää laitteistosta tietäen niin kannattanee käydä konttorilla kysymässä et onko siellä vaakausmahdollisuutta autolle, täälläpäin konttorilla on siirrettävät vaakat ja konttorin kuuluu kyetä punnita auto jos tarpeen.. tai sit kotelo pois kontista ko meet leimaamaan
Suurinsallittukokonaismassa 1615kg - Omamassa 1235kg, eli 380kg voit lisätä painoa katsastukseen, kuski mukaan lukien. Lisäksi muistettava, että akselimassa ei mene yli.
Noin sen itse olen ymmärtänyt.
Paino tarkistetaan aina iskunvaimennin testin yhteydessä.
TP Importin passatissa suurin sallittu oli noin 1900kg ja katsastuksessa jäi parikymmentä kiloa tuosta, eli leima paperiin ilman ongelmia.
Tuohon 380 kiloonko ei lasketa matkustajia? Ite laskin ensin näin: 5X75-380kg=5kg. Eli siis kuski plus neljä matkustajaa ja henkilön paino tulee yleensä käytetystä yhtälöstä: henkilön paino 68kg plus matkatavarat 7kg/hlö. Tämän takia aloin miettimään, että onko Corolla kohta kaks paikkanen. Ei hirveen kätevä perheen käyttöauto ois enää
haaa kuinka kätevää empä oo tienny jotta on sellanen aparaatti siinä iskaritesterisä kerran vaakattiin täälä rattori peräkärry yhdistelmiä niin tuli ne siirrettävät vaakat tutuks..
Tuo Mrop:n vastaus on kyllä ihan järkeen käypä, mutta herätti muutaman kysymyksen. Miten menee katsastuksessa jos on ns. kiinteät asennukset eli kotelo, akku ja vahvistimet on ruuvettu/pultattu konttiin kiinni niin joutuuko niitten painon verran ottaa istumapaikkoja pois? Kuitenkin kiinteät asennukset kyseessä niin ei nopeasti voi autoa keventää niin paljoa, että laillisesti sais kaikkia viittä paikkaa käyttää. Ite pähkäilin asiaa niin, että jos akku ja subikotelo olisi kiinni jollain pikalukituksella tai kuormaliinalla niin ei joutuis vähentämään paikkoja leimalla ja jos on kiinteästi asennettu niin joutuis vähentämään paikkoja.
Nämäkin ovat tilannekohtaisia. Helpoiten selviää kun viet auton konttorille ja kysyt asiaa. Itse meinasin vedota konttorilla väliaikaiseen, vaikka romut ovatkin hyvin kiinnitetty T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT