Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 89
Jäsenet: 0
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4381, Uusimmat: R4nd0m
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
11 toukokuu at 1000
Viitasaari

25 toukokuu at 1000
Kausala

15 kesäkuu at 1000
Myllykoski
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
Mene sivulle       >>   Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
Hypsiiii
torstai 30 tammikuu 2014, 20:52
Elikkäs pikku helppiä. Valinnan vaikeus taas kerran. Tällä hetkellä studion 12 spl, jota ruokkii 1500d fiiku. Subbarin vaihtoo mielessä. DD 500-sarjalaisen kymppi tai 12 mahd. tai sitten studion normi 15 ehkä spl. 500-sarjalaisilla äänenlaatu minkälainen? Katukäytössä, että painetta hyvällä laadulla tai laadulla ainakin Auto on hatchback octavia ja nykyne kotelo 78l kutosen röörillä vire 36hz. Ja viimene kysymys et kannattaako subin vaihto sitte ollenkaa?
Takaisin ylös
Jaa Facebookissa
jepjep12
perjantai 31 tammikuu 2014, 00:02

Sijainti: Pohjois-Karjala
Postit: 78

jepjep12:n galleriaan
Ei se elementin vaihto suurempaan mielestäni auta. Itse pysyisin vielä kyseisessä autostudion elementissä ja miettisin ensiksi eri kotelovaihtoehtoa, jos ei tuolla entisellä kopalla tunnu soivan tarpeeksi. Itse omistan tuon kyseisen valmistajan 15" SPL mallin ja olen kovasti miettinyt vaihtoa 12" versioon. Jos kuitenkin tuntuu ettei paine riitä niin sitten toinen samanlainen mukaan hommaan. Onhan tuolla elementillä soitettu kuitenkin aika kovia lukemia. Ihan autostudion sivuillakin lukee että 666-kotelomallilla soitettu 144.9db 38hz vireellä, joka on mielestäni jo aika [[Peeeeltiämpäri]] hyvin.

2 x AutoStudio AS-REF8D2. Focus Acoustics FX-1600D 0.5Ohm.
Rainbow SL-C6.2. Focus Acoustics FX-1100

Takaisin ylös
Hartsa
perjantai 31 tammikuu 2014, 05:39
MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Vantaa
Postit: 1938
3xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 8xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 6xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xSuomen mestari kaudella 2015 10xMaxBOOM I - 2016 3xSuomen mestari kaudella 2016 3xMaxBOOM I - 2017 1xMaxBOOM II - 2017 2xSuomen mestari kaudella 2017
Hartsa:n galleriaan
144,9dB:n hyvyys riippuu kovasti mitä on soitettu. Maxboomilla se on ihan hyvä saavutus, piikillä heikko esitys. Piikillä hyvä tulos olisi jotain 150dB pintaan.

Paljonko kysyjällä menee tehoa subille? Mikä on budjetti? JL-Audio 13W7 pomppaa aika monen bubjetista ulos.

Sääntökomitean jäsen

DB Papat Juha ja Harto
2013
Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB

2014
Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB
Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2.
Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB
Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB

2015
Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB
Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB
TiimiCup 1. ja paljon muuta...

2016 Lähes kaikki mahdollinen

2017 Samaan malliin

2018 Kiitos ja näkemiin. Pitäkää hauskaa????????

"Maxboom on karu laji."
Takaisin ylös
Hypsiiii
perjantai 31 tammikuu 2014, 09:50
Tehoo menee sen mitä toi fiiku yhtee ohmii antaakaa. +12v jännitteillä. Studio puolella käännyin iha budjetti syistä että yli 200e ei mielellää sais mennä.

Viisain varmaa rakentaa uus porttikotelo ku tolla kutosen röörillä on tuota vinkumista vaikka hiottu tasaseks eikä kotelokaa vuoda mielestäni
Takaisin ylös
Hartsa
perjantai 31 tammikuu 2014, 10:39
MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Vantaa
Postit: 1938
3xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 8xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 6xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xSuomen mestari kaudella 2015 10xMaxBOOM I - 2016 3xSuomen mestari kaudella 2016 3xMaxBOOM I - 2017 1xMaxBOOM II - 2017 2xSuomen mestari kaudella 2017
Hartsa:n galleriaan
Tuolla budejetilla kannattaa etsiä hyväkuntoinen Bayeriche Power PWR-12 tai PWR-15. Kestää hienosti fiikun tehot, kunhan ei päästä liikeratoja karkaamaan(viri ja suodot). Subi on erittäin hyvä-ääninen paine-elementiksi ja siinä on erittäin hiljaiset mekaaniset äänet (= ei pärise). Kotelosi koko on aika sopiva kummalle vaan.

Sääntökomitean jäsen

DB Papat Juha ja Harto
2013
Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB

2014
Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB
Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2.
Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB
Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB

2015
Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB
Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB
TiimiCup 1. ja paljon muuta...

2016 Lähes kaikki mahdollinen

2017 Samaan malliin

2018 Kiitos ja näkemiin. Pitäkää hauskaa????????

"Maxboom on karu laji."
Takaisin ylös
paltsu91
sunnuntai 16 helmikuu 2014, 20:30
Ratsastan samalla aiheella. Eli kontista löytyy tällä hetkellä 1x jbl p1222, jota ruokkii ice 1500 yhteen ohmiin. Jännitteet nykyisellä setillä on siinä 13.5v alimmillaan kovassa luukutuksessa auto käynnissä. Ei tule auto sammuksissa edes kuunneltua musiikkia. Saisin kaverilta ostettua sopuhintaan toisen jbl p1222. Kysymys kuuluukin että onko mitään järkeä hankkia toista bassoa ja ajaa niitä 2 ohmiin? Tulisiko mahdollisesti painetta lisää tai muuten toistoon lisää voimaa? Tai no edes sitä voiman tunnetta Joskus tulevaisuudessa olisi ehkä tarkoitus ajaa noita puoleen ohmiin, jos innostuu virtapuolta parantamaan. Nykysetillä on vain uusi vesiakku keulilla muistaakseni 95ah. Mimmoinenkohan panostus pitäisi virtapuoleen tehdä että kehtaisi soitella dynamicsiä puoleen ohmiin? Tosiaan ihan normi musiikin kuuntelulla noita kiusataan.

Nykyisin jbl on n. 54l brutto kotelossa ja 4" aeroportilla viritettynä n.37 Hz. Ajattelin rakennella noille kahdelle subille about 120l ja viritellä sen lähemmäs 30Hz, jotta saisi alemmille nuoteille lisää voimaa. Kuulostaako tyhmälle? Autona toimii tosiaan a4 sedan ja en ala tekemään koko kontin laittiaa vievää matalaa koteloa että kyytiin saa edes jotain tavaraa Eli ajattelin tehdä kotelon jossa elementit ja refleksi ovat samalla seinällä taakseppäin ampuvana, niinkuin nykyäänkin on Tai jos jollain on järkevämpää toteutusta kotelolle että konttiin mahtuu vielä muutakin niin saa ehdoittaa

Niin ja ihan pelkkään katupopitteluun tulee Kiitos jos joku osaa vähän neuvoa ja anteeksi epäselvä teksti ja liian monta kysymystä yhdessä aiheessa
Takaisin ylös
JaAudioMan
sunnuntai 16 helmikuu 2014, 22:39
Postit: 67
2xMaxBOOM I - 2014 3xMaxBOOM II - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016
JaAudioMan:n galleriaan
Ite tekisin yhelle jblp1222 subille 80-90L kotelon 6" AP:lla. Ihan liian pieni kotelo noille tehoille. Tuo subi on mulla ainaki toiminu tosi hyvin n.85L kotelossa 2 x 4" putkella. Konttiin akkua ja onko vaimennettu autoo?

141,4dB 250w SM1 @HTS2015
Stock, Demokisan SM2 @HTS2015
Takaisin ylös
paltsu91
sunnuntai 16 helmikuu 2014, 22:58
Eli toisesta bassosta ei olisi hyötyä? Juu täytyy rakennella uutta lootaa jos ei kannata kahta laittaa. Kontti ja ovet on vaimennettu stp black goldilla kahdella kerroksella. Konttiin pitäis laittaa joku kompakti akku http://www.powerset.fi/odyssey_pc680 Olisiko tuollaisesta mitään apua? En mielelläni ala mitään isoja akkuja kattelemaan kontissa tilaa viemässä
Takaisin ylös
Realtaste
maanantai 17 helmikuu 2014, 00:35

Postit: 375
1xMaxBOOM I - 2012
Realtaste:n galleriaan
Osta ennemmin 38ah optima, saa samaan hintaan ja on tuplasti enemmän amppeeritunteja.

Eikä se optimakaan mikään kovin iso ole.

2010
139,1db @ stock 400w
2011
137,4db @ stock 600w
2012
146,2db @ pro stock 1500w
2013
0,0db @ pro stock 0w
Takaisin ylös
oskari82
maanantai 17 helmikuu 2014, 08:43
Postit: 1143

oskari82:n galleriaan
Realtaste kirjoitti ...

Osta ennemmin 38ah optima, saa samaan hintaan ja on tuplasti enemmän amppeeritunteja.


Mutta kun kysyjällä käsittääkseni oli vesiakku keulalla, niin erotusrelettä huutaa väliin ja se lisää hintaa. Ainakin tuolla aiemmassa viestissään jotain höpisi uudesta 95Ah vesiakusta. Pikkuisen säästää lisää ja vaihtaa sen keula-akun kunnolliseen AGM:ään. Esim. 75Ah Optima ei loppupeleissä nyt niin tajuttomasti halvimmillaan kustanna. Ainakaan jos verrataan suhteessa virranantokykyä, kapasiteettiä jne. vaikka siihen Odysseyn pikku-AGM:ään. Ja sitten tarpeeksi paksulti vaan lakua konttiin, esim. useampi paksumman puoleinen hitsikaapeli...

Toki on sitten sekin vaihtoehto, että muutama vesiakku nykyisen starttiakun avuksi konttiin, niin ei tarvi mitään releitä väliin. Ei tokikaan ole mikään maailman pienin ratkaisu.

[ Muokattu maanantai 17 helmikuu 2014, 08:49 ]
Takaisin ylös
Mene sivulle       >>   

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System